Wednesday, May 19, 2010

11 Saluran Aduan Untuk Membuat Aduan

PERTUBUHAN KERAJAAN

1) E – Aduan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan (KPDNKK)
Sistem E-Aduan membolehkan pengguna membuat aduan kepada KPDNKK berkaitan sebarang aktiviti perniagaan yang tidak beretika. Sistem eAduan ini dibangunkan dan dilaksanakan dengan satu objektif: untuk menyediakan satu medium menerima aduan melalui internet daripada orang ramai.

Laman web : http://eaduan.kpdnkk.gov.my
Email : e-aduan@kpdnkk.gov.my

2) Biro Pengaduan Awam (BPA)
Biro Pengaduan Awam (BPA) memberi kemudahan kepada rakyat untuk membuat aduan terhadap agensi kerajaan. Antara objektif BPA ialah memberi khidmat nasihat kepada agensi bagi meningkatkan sistem pengendalian aduan awam yang berkesan dan mengesan isu-isu yang boleh menjadi punca aduan orang awam

Laman web : http://www.pcb.gov.my
Tel : 03-88725777

3) Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM)
Pengguna boleh membuat aduan kepada pihak Suruhanjaya tentang sebarang isu berkaitan dengan sektor komunikasi dan multimedia merangkumi telekomunikasi, penyiaran, perkhidmatan internet, perkhidmatan pos, kurier dan pensijilan digital.

Laman Web : http://www.skmm.gov.my
E-mail : aduanskmm@cmc.gov.my

4) Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM)
Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) adalah satu badan bebas yang ditubuhkan di bawah Seksyen 85, Bahagian XII Akta Pelindungan Pengguna 1999 yang mula berkuatkuasa pada 15 November 1999. Bahagian XII Akta mengandungi 38 Seksyen yang menyentuh tentang pelbagai aspek Tribunal seperti keanggotaan Tribunal, bidangkuasa Tribunal, prosiding Tribunal, award Tribunal dan lain-lain perkara berkaitan. Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia menyedikan alternatif kepada pengguna untuk memfailkan sebarang gantirugi dan pampasan terhadap peniaga secara online.

Laman Web
: http://ttpm.kpdnkk.gov.my
Tel : 03-88825822

5) Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah (TTPR) 

Ditubuhkan pada 24hb. Mei 1964 TTPR dan menyediakan alternatif untuk mendengar dan mengadili tuntutan pembeli yang menuntut gantirugi dan pampasan daripada pemaju perumahan dengan cara yang lebih mudah, murah dan cepat melalui pembangunan sosio-ekonomi yang seimbang.

Laman Web : http://www.kpkt.gov.my
Tel : 03-20947033

6) Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air (KTTHA)

Diwujudkan untuk membuat sebarang aduan, pertanyaan, cadangan yang berkaitan perkhidmatan tenaga, teknologi hijau dan air.

Laman Web : http://aduan.kettha.gov.my
E-mail : aduans@ktak.gov.my


7) Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
Sistem aduan Kementerian Kesihatan ini dibangunkan sebagai medium untuk pengguna membuat aduan berkaitan perkhidmatan yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan dan agensi terbabit dibawahnya.

Laman web : http://www.moh.gov.my
Email : kkm@moh.gov.my



PERTUBUHAN BUKAN KERAJAAN (NGO)

1) Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC)

Pusat aduan setempat bagi memberikan khidmat nasihat, membantu menyalurkan aduan kepada pihak yang bersesuaian seperti agensi kerajaan, pengeluar, pengedar atau penjual dan menjalankan perundingan antara pihak pengadu dengan pihak dituntut.

Laman web : http://www.nccc.org.my/v2
Tel : 03 7877 9000 

2) Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)
Sistem aduan pengguna yang dibangunkan oleh pihak PPIM untuk memberikan saluran alternatif dalam menerima aduan daripada golongan pengguna di Malaysia.

Laman web : http://www.muslimconsumer.org.my
Email : info@muslimconsumer.org.my


AGENSI AGENSI LAIN

1) Biro Pengantaraan Kewangan (BPK)
Biro Pengantaraan Kewangan adalah sebuah badan bebas yang ditubuhkan bagi membantu menyelesaikan pertikaian di antara anda dengan penyedia perkhidmatan kewangan anda di kalangan ahli-ahli BPK. BPK menyediakan satu saluran yang percuma, cepat, mudah dan cekap untuk anda mengemukakan pertikaian sebagai alternatif kepada penyelesaian melalui mahkamah. Pertikaian tersebut mungkin berkaitan dengan perkhidmatan perbankan, kewangan ataupun insurans dan takaful.

Laman web
: http://www.fmb.org.my
Tel : 03-22722811 

2) Suruhanjaya Sekuriti Malaysia
Ditubuhkan pada 1 Mac 1993 bawah Akta Suruhanjaya Sekuriti 1993. Menerima aduan mengenai salah laku dan kesalahan lain dalam sekuriti dan pasaran niaga hadapan serta menilai sama ada terdapat kesalahan di bawah undang-undang sekuriti. Jika anda mengesyaki terdapat salah laku dalam industri dan boleh menyokong dakwaan anda, sila kemukakan aduan kepada Suruhanjaya Sekuriti Malaysia.

Laman web : http://www.sc.com.my
E-mel : cau@seccom.com.my



390 comments:

  1. Sampahx3 Dari Kedai Makan (Rambo Selera No 10, Tmn Marin Sg Abong 84000 Muar Johor.)

    Sampah Yang Menyebabkan Bau Busuk ½ Kampong / Taman.!!!!!!!!!!. Ia pun menyebabkan tikusx2 semakin banyak sekali.

    Anakx2 tikus, bapak / ibu tikus boleh dilihat berpusux2 keluar malamx2 dan atuk / nenek tikus yang sebesar kucing pun banyak dapat dilihat!!!!!!!!!!

    Telah berkalix2 masuk surat aduan kepada Majlis Perbandaran Muar tetapi tiada perubahan

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:40 AM

    mpsp kedah 2 kali seminggu ambil sampah di bandar puteri jaya.
    ini menyebab kan sampah bertimbun2

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:43 AM

    mpsp kedah bil suruh bayar tapi sampah lambat ambik....sampai berulat dah,ngan bau busuk lagi....tolong la tingkatkan service anda

    ReplyDelete
  4. Anonymous5:11 AM

    kepada eon bank,
    bila apply kredit card,tak de berita samada approve ke tak sampai 3 ke 4 bulan,tut tut sampai sms card suspended,suruh bayar secepat mungkin.
    sedangkan kredit card pun saya tak ada.
    bila suruh cancel je,suruh saya bayar
    rm 50 dulu govt tax baru boleh cancel..
    adil ke cam tu,surat pun tak ada,card pun tak ada tut tut nak suruh bayar,gile keeeee????????????
    harap pihak berkenaan memandang serius perkara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:43 PM

      Tulah... Ni bukan salah eon Tp you ni mungkin xerti nak amik mase tuk semak terma da syarat

      Delete
  5. Anonymous4:54 PM

    kerajaan tolong pantau dengan serius pada pusat2 kecantikan yang menipu wanita2 dengan menawarkan khidmat dengan bayaran gila dan menipu semasa membuat penerangan,tidak jujur memberi penerangan.Pengguna tertipu kerana maklumat yang diberi tidak telus.

    ReplyDelete
  6. Anonymous7:49 AM

    pihak berkuasa sila pantau kedai2 telefon bimbit d terminal 1 seremban..banyak peniaga yang menjalankan urus niaga yang tidak sihat(memberi penerangan yang tidak telus,menjual nset baru tanpa jaminan..bla d tanya "nset ni ada jminan ke ?..mreka blas "awak kena tmbah duit untuk mmori kad yg lbih bsar bru ada jminan..
    ada pniaga mmaparkan hrga yg mrah...bla kta nak bli mreka twarkan nak msukkan prgram dgn hrga yg lain plak(ntah prgram ape sdangkan nset tu murah punya)..bla kita tak nak dorang xmau jual nset tu dgn alsan nset tu kna bli ngn pragrm skali...
    lg satu ada kdai tu jual nset bru tnpa charger,hndfree n mmori kad......sya rasa mreka bniat mnipu planggan trutamanya orang luar.....
    (PERANTAU SABAH)

    ReplyDelete
  7. pengguna ditipu8:01 PM

    sesiapa yang ingin membeli gas LPG di Kedai Runcit Aziz di Tanjung Pati, sila berhati-hati... anda mungkin membeli tong kosong

    ReplyDelete
  8. pemerhati bebas1:51 AM

    aduan berkenaan ketua jururawat wad 24 hospital raja permaisuri bainun ipoh.
    1. tidak tahu bezakan kes-kes kecemasan dan kes biasa.
    - memarahi stsf sesuka hati walaupun staf melakukan yg betul kerana ingin menunjuk kuasa atau ingin menunjuk kebodohan diri sendiri.

    2. tidak mahu membantu staf menjaga wad ketika staf perlu keluar atas tugasan yg lebih penting, walaupun wad dalam keadaan tenang dan masih ada seorang staf menunggu.

    3. terlalu bergantung kepada staf atas tugasan yg sepatutnya dilakukan oleh seorang ketua jururawat.
    - semuanya dibebankan kepada staf dan kemudiannya mendabik dada kononnya dia yg lakukan.

    4. tidak pernah membela atau mempertahankan staf sebaliknya akan selalu mencari kesalahan staf walaupun kesalahan kecil.

    5 memberi tekanan yg keterlaluan kepada staf untuk menunjukkan kuasanya.

    masih ada banyak lagi yg susah untuk dijelaskan dengan perkataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous7:04 AM

      Kj tu memang x tau buat kerja.Belagak aje-sapa x kenai dia. Cakap pandai. TPP lagi bnyak dia akap lagi nampak kebodohannya.,

      Delete
    2. Anonymous3:22 AM

      Sila pantau Kes penjualan dan penipuan telefon bimbit di sekitar shah alam.berdekatan CCMall
      .









      Delete
  9. anti gila kuasa2:36 PM

    aduan tantang ketua jururawat wad 24 hosp raja permauisuri bainun- manjeet kaur a/p wazir singh.

    kepada pihak pengurusan hrpb, tolonh tukarkan dengan segera ketua jururawat tidak prihatin tentang pesakit dan gila kuasa. adakah patut dalam keadaan kecemasan, bilamana staf saling tolong-menolong dalam usaha menyelamatkan nyawa pesakit, seorang ketua jururawat dengan angkuhnya memarahi staf hanya kerana pentingkan diri sendiri, ingin menunjukkan kuasanya atau tidak menyedari kebodohan diri sendiri.

    - seorang ketua jururawat yg tidak staf- tidak pernah mempertahankan staf sebaliknya sentiasa mencari kesalahan staf walaupun kesalahan kecil akan diperbesarkan.

    terlalu membebankan staf dengan kerjanya dan terlalu bergantung kepada staf untuk melakukan tugasnya. seorang ketua jururawat yg hanya tahu mengarah tetapi tidak tahu bekerja. sepatutnya dihantar kewad yg lebih sibuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous7:12 AM

      Saya sering melawat saudara yg mdapat rawatan dsana.maka saya tahu perangai kj yg dmaksudkan. Kesian pd staf bawahan. Rupanya ada lagi pemerintah mcm tu- dia ingat besag sgat pangkat dia.. dia perlu d beri ubat-matron tlg buka mata. Jgn dok meeting saja.

      Delete
    2. Anonymous2:57 PM

      Da LA jgn LA bt drama Yg sangat bodoh... Nampak Sgt Yg ni ade konspirasi Yg LEMAH DI Mane terdapat macam Mane org awam Yg melawat sedara Yg sakit bole tau terma Yg diguna oleh pekerja sahaja... So nampak sangat Yg kebodohan staf bawahan Yg nyata.... Kalo sy pun akan mara Kalo ade jgk manusia Yg bile keje x nak bt bile mara ,, x nak terima hakikat... Dan cube bt tactic murah camni.. Sedih

      Delete
  10. Anonymous7:30 PM

    Salam 1 Malaysia,
    Saya merupakan salah seorang pesakit (ibu mengandung) yang ingin membuat aduan terhadap perkhidmatan yang diberikan oleh Klinik Bandar Cawangan Semporna, Sabah. Untuk makluman pihak tuan, saya berasa tidak puas hati terhadap mutu perkhidmatan bahagian ibu dan kanak-kanak. Hal ini kerana pada hari ini 03 Jun 2011 merupakan tarikh temu janji yang telah ditetapkan oleh doctor dan saya telah berada di klinik Bandar pada pukul 8.30 pagi untuk mendapatkan nombor giliran. Setelah 30 minit menunggu nombor tersebut, saya dimaklumkan bahawa jadual doktor padat dan nombor tidak dapat diberikan. Walhal saya melihat pesakit yang telah mendapatkan nombor tidak begitu ramai (lingkungan 11 orang sahaja) pada masa tersebut. Setelah lama menunggu 30 minit saya juga perhatikan pesakit yang memiliki nombor tersebut langsung tidak ‘dipanggil’untuk mendapatkan perkhidmatan doctor. Walhal jam sudah menunjukkan 9.00 pagi dan doctor belum tiba di tempat kerja. Setelah itu saya dinasihatkan supaya datang semula lebih awal pada pukul 1.30 petang untuk dapatkan nombor. Daripada pengalaman saya, walau pun pesakit datangawal untuk mendapatkon nombor giliran, doctor akan mula memanggil pesakit sekitar pukul 2.30 petang. Akibatnya, pesakit terpaksa berulang- alik ke klinik Bandar walaupun keadaan sudah terlalu sarat. Persoalannya juga, adakah doctor memulakan tugasnya ikut jadual peribadi?
    Cadangan saya supaya wakil KKM dapat membuat lawatan / pemeriksaan mengejut terhadap perkhidmatan kaunter pendaftaran dan bilik pemeriksaan doctor berkaitan perkhidmatan yang diberi. Cadangan kedua, KKM harus menambah bilangan doctor bahagian ibu dan anak untuk kemudahan yang lebih efisien.
    Akhir sekali terima kasih atas perhatian pihak tuan dan saya berharap agar tindakan susulan yang sewajarnya dapat dibuat.

    ReplyDelete
  11. Anonymous7:39 AM

    Salam 1 Malaysia,
    Saya merupakan salah seorang pesakit (klinik orthopedik) yang ingin membuat aduan terhadap perkhidmatan yang diberikan oleh Klinik ortho pedik Hospital seberang jaya Pulau Pinang. Untuk makluman pihak tuan, saya berasa tidak puas hati terhadap mutu perkhidmatan kaunter pendaftaran klinik ortho. Hal ini kerana pada hari 10 Jun 2011 saya ke klinik ortho untuk rawatan susulan (dressing) tetapi saya dimarahi oleh staf yang tidak faham dengan masalah pesakit.Saya harap KKM boleh beri tunjuk ajar kepada staf begini cara berurusan dengan sopan.sbb saya bukanya pergi ke klinik untuk kena marah. Kerana pekerja beginilah semua pekerja kerajaan dipersalahkan.Saya harap KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA mengambil tindakan sewajarnya terhadap masalah sebegini. Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. samsul9:02 AM

    memang betul,hospital kerajaan skrng nie bukan tempat rakyat nak menerima rawatan dengan adil,yg peliknya,dah berbagai2 masyarakat golongan bawahan menerima layanan yg buruk daripada kakitangan hospital kerajaan,dan berbagai aduan telah dikeluarkan,tetapi apa tindakan kkm terhadap staff2 yg sebegini..mungkin kesalahan2 staff di hospital kerjaan tak pernah di war2 kan di media masa,dan pihak atasan kkm memandang remeh setiap aduan yg di laporkan.dan tiada tidak balas yg bagus diterima,,semua org miskin kat malaysia nie,,kalu tak sakit,,tak ada dioarang nak pegi hospital te suka2,,,motto kkm kami sedia membantu tak releven pada pandangan kami semu

    ReplyDelete
  13. Anonymous8:19 AM

    sy menghadapi masalah nyamuk di sekitar kondo sri suajaya, sentul...terlalu byk nyamuk walaupun sy menggunakan semburan nyamuk, ubat nyamuk elektrik dipasang di keliling rumah tetapi keadaan semakin merunsingkan sy...sy tidak th dimana hendah membuat aduan untuk meminta jabatan kesihatan membuat semburan nyamuk...kerana disekitar kawasan kondo sy terlalu byk air bertakung...dan masalah ini tidak diambil berat oleh pihak pengurusan..sy risau kerana kami ditingkat bawah terdedah kepada denggi..walaupun keadaan dlm rumah sy sll pastikan tiada air bertakung, sampah selalu dibuang,..tapi disebabkan masalah di tepi2 longkang kawasan sekeliling..semak samun...ia begitu merisaukan saya..

    ReplyDelete
  14. Anonymous10:00 PM

    sy bernama Prema Muthukrishanan berkerja sebagai Nursing Aide kat ST John Ambulans Msia kawasan Pantai Selangor Kat Balakong ST12 Seri kembangan.Sy kerja di Dialysis center sejak 5 thn.Di center itu staffs x buat kerja dengan bersih..... 1) glove tak tukar 2)saline simpan 1 hari untuk gunakan pesakit lain 3)Barang pesakit Hep A gunakan untuk pesakit lain 4) Blood lines kena buang selepas 3xguna tetapi disitu staff gunakan 4/6 kali...kadang kadang pesakit ada sakit selepas pasang tube itu tapi staff salah kan pesakit.5)Dialyzer tukar nama gunakan pesakit lain....6)potong masa treatment sebab staff nak balik cepat.7)staff berkurang sopan kat pesakit 8)baru baru ini ada 1 pesakit mati. masa itu sy check barang barang itu, baru tau air saline itu baru keluarkan dari peti sejuk dan juga tube itu gunakan kali ke 5.selepas guna tube itu pesakit beritahu kat staff nurse, dia ckp pesakit itu sakit tua????selepas sy soal kat staff nurse kenapa guna barang lama , dia beritahu barang stock sudah kurang nak coverkan di stock list sebab itu sy gunakan saline dari peti sejuk.saline itu , saline itu bukan hari yg sama digunakan semalam punya atau pun pesakit x hadir atau staff tersilap buka saline digunakan untuk pesakit lain.,sy suspek pesakit yang meninggal dunia itu boleh dimasukan kuman di dlm badan.sy amat kesian pada pesakit kerana guna barang rosak walaupun pesakit bayar mingguan tidak dapat barang yg bersih….. 8)pesakit pesakit tidak tau apa yang berlaku di dalam dialysis center ini tiap tiap kali pesakit bayar kenapa x guna barang baru untuk pesakit????apa tujuan mereka buka center pakai barang barang terpakai dan x gunakan barang baru semasa rawatan???.. sy buat aduan kat Manager tapi dia tak ambil apa apa tindakan atas ini...selepas 1 minggu saya telah pecatkan kerja tanpa notis sy tanya kat Boss sy apa kesalahan sy .dia ckp kasar kat sy ckp dengan perkataan ini“Fuck U …sy berasa malu atas kejadi ini dan juga amat sedih ...tujuan saya bukan nak merosakan nama majikan…sy nak tau apa kesalahan sy…kenapa suruh sy letak jawatan sendiri….kenapa buka Dialysis center gunakan barang barang kerosakan ? kenapa saya aduan kat manager x ambil tindakan atas perkara ini????ada lain lain lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat merbahaya..ini perlu diberi siasatan..tolong ketegahkan isu ini..amat tak bertanggungjawab..

      Delete
  15. Anonymous1:56 AM

    NI PNDAPAT PERIBADI SY LA..SY RS KPNCNGAN Y BRLAKU DLM SEKTOR AWAM KESIHATAN ADALAH DISEBABKAN OLEH FAKTOR KKURANGAN STAF, ORG ATASAN Y BRSIKAP TIDAK AMBIL TAU TTG ORG BWHAN

    ReplyDelete
  16. Anonymous8:15 AM

    salam 1 malaysia..minta tlgg pihak kementerian kesihatan malaysia pantau pusat2 dialysis bhagian NGO di sekitar jb secepat mungkin..krn saya mendapt aduan dri kakitangan yg bekerja d pusat tersebut mendapati ada sebuah pusat dialysis NGO telah mendapat lesen,tetapi tdk menepati syarat2 untuk mendapatkan lesen sebuah permis. spt:
    1.hanya 2 org sn berpengalaman lebih 2 tahun+mempunyai post basic menjaga lbih >100 org pesakit(yg lain sume freshie staf nurse &dialysis asisstant)
    2.Dialysis asistant menjalankan prosedur jururawat berdaftar,seperti ;needling
    *harap semasa KKM BUAT pantauan sila semak apc2 staf nurse dengan teliti. TERIMA KASIH..
    BERKHIDMAT UNTUK BANGSA DAN NEGARA

    ReplyDelete
  17. Anonymous1:17 PM

    doktor baru di hospital parit buntar , perak(dr kuldeep @ gurdeep singh) kurang ajar maki hamun pesakit & staf mnggunakan kata2 spt fu*k , fu*king , shit, stupid.

    ReplyDelete
  18. saya ingin membuat aduan mengenai juruxray wanita tua yg berkerja di klinik kesihatan butterworth..beberapa bulan yg lepas saya membawa nenek saya membuat xray bahu di klinik tersebut,tanpa segan silu dan tidak menjaga privasi pesakit dia menyuruh nenek saya mebuka baju dan baju dalam tanpa memberi gaun hospital seperti di hospital pulau pinang..saya merasa agak terkilan dengan juruxray tersebut kerana walaupun nenek saya sudah berumur tp privasi pesakit perlu dijaga...setelah saya bertanya pada staf-staf yg berkerja di klinik sana,mereka memberitahu yg juruxray tersebut memang perangai dia mcm tu dan tidak menghormati pesakit..minta kkm jalankan sisatan atau menukarkan terus juruxray tersebut ke hospital pulau pinang supaya dia boleh belajar cara2 menjaga privasi pesakit..

    ReplyDelete
  19. salam saya sangat sedih apabila mendapat tahu bahawa seorg doktor urologi dihospital seberang jaya pulau pinang tidak dapat menerima cadangan dr doktor panel bahawa anak kawan saya perlu mendapat rawatan membetulkan salur kencing.malah doktor tersebut telah meleteri kawan saya.inikah perkhidmatan yg disediakan kerajaan 1MALAYSIA.

    ReplyDelete
  20. Anonymous11:04 AM

    saya ingin membuat aduan tentang seorng ketua jururawat yg tdk prihatin pada staff iaitu sister rosdalina basri di wad 6c hospital serdang.antarranya
    1.tidak menjawab salam bila staf memberi salam
    2. mengarahkan staff bekerja walaupun telah mndapat MC dari doktor dgn alasan sukar mncari pengganti.
    3. mementingkan kekemasan wad berbanding kebajikan pesakit
    4. sentiasa mengeluarkan jadual tugasan lewat.Sehari selepas jadual lama tamat.Beliau akan menelefon wad setiap hari sbtu @ ahad untuk maklumkan jadual tugasan staff untuk hari isnin.masalah ini terjadi juga pada musim perayaan hingga stff x dapat balik beraya kerana tiket telah habis.
    mungkin ia satu perkara remeh bg sesetengah pihak tapi tidak bg yg terbabit.adauan ini dibuat kerana tidak tahu ke mana hendak disalurkan aduan.jika aduan dibuat pada KPJ sekalipun kesalahan tetap ditngan kakitngan bawahan.harap sesuatu dapat dilakukan.bg pendapat saya seorang ketua haruslah profesional,prihatin,dan tahu mengurus kerja sendiri....TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  21. Anonymous4:55 AM

    Assalamualaikum . Saya ingin membuat aduan tentang Puan Masliah bte Ejan (Perakuan I Johor Bahru) . Saya sangat tidak berpuas hati terhadap sikap beliau . Beliau tidak menghormati orang lain serta mempunyai sifat memilih kasih . Dia ingat dia dah cukup bagus ke ? tak payah laa nak layan orang macam pengemis . dia tuh dah bagus sgt ke ? kat televisyen , ber iya iya ckp , BUDI BAHASA BUDAYA KITA . tp tak ada pon macam tuh . dia layan org macam sampah jaa . dia tak ada budi bahasa terhadap org lain langsung . umur dah meningkat , tapi perangai macam ape jee . tak hormat orang . kalau tak hormat orang , macam mana orang lain nak hormat kita ? renung-renungkan laa . macam ni ke rakyat Malaysia ? Tak ada orang macam die kat dunia ni pon tak ape . kami tak rugi apa-apa langsung . saya harap , pihak yang berkenaan , dapat mempertimbangkan aduan saya . tolong jangan fikir diri awak tu bagus wahai PUAN MASLIAH BTE EJAN . ramai lagi orang yang LEBIHHH bagus dari awak . awak tak layak berada di TEMPAT awak sekarang . tolong jangan aniaya orang lain disebabkan oleh sifat JEALOUS awak . awak memang tak boleh ke tengok org lain senang ? yang awak tak puas hati sangat kenapa ? awak cuma perlu berusaha lebih . tak perlu nak menjatuhkan orang lain untuk kesenangan awak . (!!!!) sekian , terima kasih . !!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  22. Anonymous9:26 PM

    Kepada PENGARAH PERHUBUNGAN PERUSAHAAN PENANG
    apa tugas kerja di jabtan anda jika kes tahun 2009 belum diselesaika..tolong pantau apa punca sebab kes sebegini lewat untuk ada penyelesaiannya mengapa perlu tergantung..sila rujuk no kes ini
    Bil(7)dlm JPP(PUL)sek 20/0330/09/B

    tolong pantau..

    ReplyDelete
  23. Anonymous7:36 AM

    kepada kebersihan pegawai.....
    terdapat sebuah restoran di pandan indah ampang iaitu restoran 9898 didapati kebersihan makan dan minumannya sangat bermasalah dan kotor tempatnya.....
    berharap pegawai yang berkenaan boleh berkunjung dan menyasat dengan teliti
    sekian terima kasih

    ReplyDelete
  24. insan kecewa9:55 AM

    sy ingin membuat aduan tentang staff wanita di sebuah klinik 1malaysia di kampung pengkalan batu,pasir mas kelantan,,,kerana tidak menghormati pengguna yg ingin menggunakan mesin timbang berat badan,,,malah dimarah2 lagi...sy harap pihak yg berkenaan segera mengambil tindakan yg sewajarnya....

    ReplyDelete
  25. Anonymous8:10 PM

    RESTORANT MAKBUL NASI KANDAR DI TAIPAN USJ 9

    TIDAK BERSIH. SAMBAL BERBAU SAMA SEPERTI TAHI GIGI @ AIR LIUR LUDAHAN.

    TUKANG MASAK BUKAN MUSLIM @ SEMUA PEKERJA JUGA BUKAN MUSLIM DAN PENGOTOR.

    SEMOGA ALLAH MEMBERI BALASAN SETIMPAL KPD MEREKA YG CUBA MELAKUKAN SESUATU DI SEBALIK DAPUR.

    HARAP DAPAT MEMBUAT SPOT CHECK DGN SEGERA! ADA JUGA YG AMAT BIADAP DGN PELANGGAN TANPA SEBAB.

    WARGA ASING :
    PEKERJA WARGA ASING YG BEKERJA DISINI JUGA SUDAH MULA MENGAMBIL TAHU TENTANG
    PERIHAL JIRAN-TETANGGA YAKNI GOSIP2..KISAH PERIHAL MASYARAKAT SETEMPAT BERKENAAN SIFULAN2 TERTENTU.

    INI AMAT MEMBAHAYAKAN PENDUDUK KERANA MEREKA MEMPUNYAI NETWORK/LINK DI SELURUH NEGERI DAN SERING BERTUKAR SHIFT DARI SATU NEGERI KE SATU NEGERI..MEREKA JUGA MEMBAWA CERITA PERIHAL INDIVIDU ATAU KELUARGA TERTENTU KE TEMPAT LAIN DAN DISEBAR2KAN..SERTA TURUT SAMA MENYIASAT LATAR BELAKANG KITA..ANAK KERJA APA...TEMPAT KERJA KITA..DAN LAIN LAIN LAGI..

    BERHATI HATILAH! HATTA JIKA ADA WARGA ASING YG BEKERJA SEBAGAI PENCUCI DI SYARIKAT ANDA BEKERJA JUGA MAMPU MEMBERI MAKLUMAT KPD RAKAN MEREKA DILUAR SANA TENTANG PERANGAI ANDA SERTA TURUT MENGOREK CERITA2..GOSIP2 CERITA TENTANG DIRI ANDA DI PEJABAT
    DAN DISEBARKAN2 HINGGA MENGANCAM DIRI ANDA DAN KELUARGA.

    HATI-HATI MEREKA SUDAH FAHAM AKAN SYSTEM HIDUP DI NEGARA KITA..DARI PEKARA KECIL SPT SELOK BELOK JALAN..TEMPAT TINGGAL HINGGA SEBESAR CARA2 NK MENJADI WARGANEGARA..DAN MEMOHON LOAN DARI BANK PERTANIAN MELALUI ORG TEMPATAN..ADA YG SUDAH MEMBELI MOTOR DAN KERETA HATTA RUMAH SEKALI TAU!

    ADA YG SUDAH HIDUP HAMPIR 12 TAHUN SUDAH MENJADI SOMBONG KERANA HAMPIR MENDAPAT STATUS WARGANERA.

    ADA YG SUDAH MENGAMBIL WARGA TEMPATAN BEKERJA DGN MEREKA.

    ADA YG SUDAH TAHU RUMAH KELAHIRAN KITA DIMANA..

    BIMBANG JIKA LAGI 25 TAHUN SUDAH ADA BANGSA NEPAL-BANGLA..ETC DALAM KABINET..YG TURUT SAMA MEMOHON HAK MEREKA, MALAH BARANGKALI AKAN ADA KETUA KAMPUNG WARGA AFRIKA.

    SUDAH TERJADI DI CALIFORNIA & L.A DI US...SIKIT MASA LAGI KITA PULA..

    KERAJAAN TOLONG ROMBAK BALIK UNDANG2 WARGANEGARA MALAYSIA DAN KETATKAN KEMASUKKAN PENDATANG TANPA IZIN.

    TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:33 AM

      Hal ni amat membimbangkan...harap pihak yg terlibat tolong ambik berat ttg hal ini....

      Delete
  26. Anonymous9:49 PM

    TAMBAHAN :

    bagi University/Kolej yg menawarkan serta mengiklan atau yg mempunyai ejen di negara BERISIKO seperti AFRIKA & IRAN..etc sila ambil HANYA yg sudah mempunyai MASTER dlm bidang berkenaan SAHAJA utk menyambung pengajian disini!

    HARAP PIHAK UNIVERSITY MULA BERALIH ARAH DGN MENGAMBIL PELAJAR YG DTG DARI NEGARA2 YG KURANG RISIKO .

    HENTIKAN SEGERA PROMOSI ANDA MELALUI EJEN / WEBSITE ATAU KETATKAN KEMASUKKAN SEPERTI YG DILAKUKAN DI KEBANYAKKAN UNIVERSITY DI NEGARA LAIN.

    MASALAH SUDAH SERIUS.

    WARGA ASING BERMASALAH BOLEH MEMBAHAYAKAN NEGARA KITA.


    "..PERIKEMANUSIAAN JUGA ADA HADNYA.."



    MOHON MAAF JIKA TERKASAR BAHASA.

    TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:32 PM

      Bodoh...ko ni terlebih fikir. ..or macam ko ni x guna pun bersuara sbb ko ni x kan mendatang siri kebaikan pd sesiapapun

      Delete
    2. Anonymous11:54 PM

      Kau ni pn bodoh gak....,kerna org asing ko nk ckp org bodoh

      Delete
  27. Anonymous7:38 AM

    PS** kejahatan manusia memang tidak mengenal warganegara @ bangsa @ agama,

    apa yg disarankan di atas adalah atas dasar bagi mengecilkan skop kawalan permasalahan sahaja agar tidak terlalu membebankan kita semua yg saban hari terpaksa menempuh dan digasak dari serata arah dgn pelbagai jenis masalah hidup khususnya yg membabitkan jenayah dalam masyarakat setempat di tambah lagi dgn yg dilakukan warga asing.

    ReplyDelete
  28. Anonymous1:25 AM

    saya sangat tak puas hati terhadap jabatan pertahanan awam sabah kerana lmbt sgt bagi gaji kepada staf2nya.suami saya bekerja di JPAM cawangan kota kinabalu yg berpusat di ipd karamunsing belum lagi menerima gaji sehingga hari ni.da nak masuk 2 bulan tapi gaji belum lagi do bayar.janji konon infinitely bagi 15 Feb tapi majikan cakap belum ada lagi.tak kan JPAM tak ada peruntukan utk byr gaji staf.jadi anak bini do rumah nak makan apa?ni la masalahnya jika Orang atasan tak boleh urus.staf bawahan yg jadi mangsa.saya harap pihak yg berkenaan segera ambil tindakan.jgn orang atasan sahaja yg senang2 dpt gaji padahal mereka tak jg buat kerja yg jadi mangsa org bawahan yg telah berhempas pulas bekerja.

    ReplyDelete
  29. Anonymous2:01 AM

    Saya, Ibrahim Lim tak puas hati terhadap layanan pada Bapa saya, Lim Kian Fatt yang berumur 70 keatas yang di rawati di Hospital Kajang. Saya merasa kesal sebab adik saya sudah menghantar pada wad periksa Doktor Umum atas kesakitan ayah saya yang menghadapi sesak nafaz (difficulty in breathing), dua belah kaki bengkak (both leg swallen), batuk(coughing always), pengsan (fainting always) and blood pressure. Kenapa? Why? Doktor mengatakan hanya paru-paru ayah saya tek cantik lagi saja dan bagaimana yang lain. Kenapa tak bagi treatment untuk yang lain. Atau refer kepada pakar-pakar. Adakah ayah saya dah tua dan tak perlu diubati. Saya sangat sedih atas berlaku juga di Hospital Kajang ini. Ada sesiapa boleh tolong kami sebab kami bukan orang kaya yang dapat di rawati di Hospital Swasta. Saya, Ibrahim Lim anak kepada Lim Kian Fatt. H/P No: 012-2744233.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:57 PM

      apa nama sebenar u nie.ibrahim lim anak kepada lim kian fatt?kalau nama u bukan ibrahim,jangan sesuka hati nak guna nama orang ada faham!!!

      Delete
    2. Anonymous10:52 PM

      Betul la kali tu namanya..siap bg ic lagi..check je dkt jpn..x payah na marah2..yee

      Delete
  30. Anonymous10:14 PM

    saya roshayati binti ibrahim ingin membuat aduan:
    1.sila pantau klinik kesihatan tendong pasir mas.bilik MA tiga cuma satu yang berfungsi.
    2.MA tidak ada dalam bilik keluar minum kedai kopi.
    3.seorang MA tidak mampu merawat 60 pesakit.masalah ini sudah bertahun2 tetapi tidak ada langkah untuk menyelesaikan.harap pihak yang berkenaan mengambil tindakan yang sewajarnya.

    ReplyDelete
  31. Salam..saya ingin membuat aduan tetapi saya tak tahu kepada siapa yang seharusnya saya sampaikan aduan..
    Dikawasan apartment saya iaitu Apartment Brunsfield,Seksyen 13,Shah alam..terdapat sebuah kedai runcit..tauke kedai tu mengenakan harga runcit yang jauh lebih mahal mengalahkan harga runcit 7e..

    sebagai contoh Nescafe 3 in 1-Regular dijual dgn harga rm17.50..padahal kalau pergi pasaraya tesco pun tak lebih dari rm14..

    Kebanyakkan barang runcit semua melebihi dua tiga kali ganda harganya..tauke kedai tu mengambil kesempatan terhadap penduduk apartment ni kerana kebanyakkan kami adalah student..

    Saya harap pihak atasan yang mampu menyelesaikan masalah ini melakukan tindakan sewajarnya..terima kasih..

    ReplyDelete
  32. norzihan manan10:27 PM

    pada 5/3/2012 saya telah ke klinik 1 malaysia nilai utk mendapatkan rawatan setelah saya mendapat luka2 dan lebam2 akibat bergelut dgn peragut..tetapi syg kakitangan tidak memberi kan apa2 rawatan sebaliknya meminta saya ke klinik swasta..sedangkan waktu itu saya dlm keadaan kecemasan...dan yg terdekat hanyalah klinik itu...saya cuma meminta diberi ubat tahan sakit atau panadol utk menghilangkan sakit kepala saya..tetapi salah seorang kakitangan bertugas meminta saya membeli diluar.apakah sebenarnya fungsi klinik 1 malaysia ini? atau memang ada undang2 mengatakan mangsa ragut tidak boleh dirawat dikelinik ini...saya amat kecewa sekali dgn apa yg berlaku...

    ReplyDelete
  33. Anonymous8:31 AM

    saya zaini bt arison...ingin menyatakan rasa tidak puas hati saya...saya membeli kereta di used car .nama kedai SYARIKAT MOTOR SP,di jln klang lama.
    1-semasa membeli kereta tak dpt test drive salesman ckp enjin tak boleh start masa tu.
    2-menggesa saya membuat proses deposit dan berjanji akan repair apa yg saya tak puas hati pd kereta td.
    3-pd 16.3.2012 semasa saya pergi utk sain aggrement di bank...saya lihat keta masih tak repair.katanya lepas balik dr bank utk sain aggrement, kereta akan siap...katanya hal kecil saja.
    4-selepas balik dr bank apa yg saya nmpk kereta memang siap tapi hanya di cuci.yg lain langsung tak buat.saya sangat marah dan dia bagi alasan yang menyakitkan hati.saya paksa dia buat masa tu juga tp apa sangat la yg dia boleh buat sbb dia bkn mekanik hanya salesman.hanya 30% je pembaikan pd kereta tu.katanya mekanik tiada hari tu.
    5-dia janjikan saya datang semula pada hari lain bila ada masa untuk repair apa yg belum.oklah... saya terima...tutup sebelah mata la pasal tu.
    6-selepas itu kereta di ambil beserta dokumen yg ada cop tiada warranty dan guarantee.
    7-selepas dua hari iaitu pd 18-3-2012 kereta telah problem.singgah bengkel mekanik ckp gearbox rosak.
    8-saya call salesman tu bagi tau..... dia ckp dah bagi tau sebelum ni tiada warranty.saya marah dan tak puas hati sbb baru dua hari saya kena repair kos yg lagi tinggi.
    9-dia kata kena bincang dengan bos dulu.jawapan dia ialah hanya tolong pasangkan gearbox melalui mekanik dia tp gearbox,minyak dan lain2 saya yg kena beli dan bawa sendiri ke kedainya.
    soalan saya ialah adakah ini wajar dan masihkah ada hak saya di dalam keadaan ini?

    ReplyDelete
  34. Anonymous9:00 AM

    Pada jam 9pm, saya telah ke stesen bas syah alam seksyen 17 untuk menghantar seorang rakan menaiki bas, oleh kerana tiada parking, dan saya cuma sekejap disitu, saya telah parking di bahagian tepi berdekatan dengan parking bas,,,selama 10 minit berada didalam kereta dan saya dapati kedudukan kereta saya tidak mengahalang laluan bas ke bahagian mengambil penumpang, saya keluar sekejap ke tandas. tidak sampai 5 minit, saya terdengar bunyi hon bas berkali2,,saya pun terus berlari ke arah kereta kerana saya dapati sebuah bas milik syarikat shamisha holiday express, nombor pendaftaran KCV 5959 berada di belakang kereta saya sambil membunyikan hon bertalu-talu..semasa saya hampir ke kereta, ad seorang lelaki berada di hadapan kereta saya dan beliau terus menengking, menjerit, dan memaki hamun saya dengan nada yang sangat kuat diikuti dengan pemandu bas tersebut yang berada didalam bas juga turut menengking dan melemparkan kata-kata kesat kepada saya kerana menghalang laluan mereka SEDANGKAN laluan tersebut masih luas dan muat untuk bas tersebut lalu untuk mengambil penumpang di hadapan...sambil meminta maaf, saya terus masuk ke kereta dan mengidupkan kereta dengan keadaan menggeletar menahan marah dan malu, kerana ramai org ketika itu,,,dalam keadaan gelap, saya tidak dapat menghidupkan enjin kereta dengan cepat dan sekali lagi lelaki yang berada didepan kereta saya yang juga pekerja syarikat terbabit, menghampiri kereta saya seperti mahu memecahkan cermin kereta kerana lambat,,,,selepas beredar disitu, saya mencari parking lain yang agak jauh, dan menuju ke kaunter bas tersebut, untuk memberi teguran, kerana sebagai seorang yang profesional saya rasa patut untuk saya membuat teguran..saya mengaku, salah saya kerana parking disitu..tp mereka tidak patut memalukan saya dengan kelakuan yang saya rasa sangat biadap....malangnya, belom sempat saya menghabiskan kata-kata saya, pekerja-pekerja dikaunter tersebut yang terdiri dari 3 orang perempuan, dan seorang lelaki memaki hamun saya semula, dan menjerit-jerit dihadapan kaunter dengan disaksikan oleh berpuluh-puluh manusia yang ketika itu sedang menunggu bas,,,,oleh kerana malu, saya terus beredar dan sekali lagi perempuan tersebut memanggil saya dan masing-masing yang berada dikaunter tersebut datang ke arah saya seolah2 hendak memukul saya,,,,selepas saya memberi penerangan dan mengingatkn mereka supaya tidak kurang ajar, saya terus beredar ke kereta kerana bimbang dicederakan kerana saya perempuan dan bersendirian ketika itu,,,,saya cuba hendak menghubungi syarikat tersebut di link http://www.shamisha.com.my/Checking/Ticketing.asp tapi sayang tiada nombor yang dapat dihubungi,,, pada saya, majoriti pekerja-pekerja syarikat terbabit sangat tidak menjaga imej syarikat, dari segi pemakaian, atau budi bahasa,,, tidak seperti syarikat pengangkutan lain seperti sani express, transnasional, one express yang sentiasa menampilkan imej yang bersih, sentiasa senyum dan berbudi bahasa,,,,, kejadian tersebut membuatkan saya sudah tidak yakin dengan perkhidmatan syarikat tersebut dan mungkin orang lain yang menyaksikan kejadian tersebut sama seperti saya,,,, saya berharap pihak atasan syarikat tersebut dapat mengambil tindakan sewajarnya dan meningkatkan lagi kualiti perkhidmatan terutamanya terhadap pekerja,,,bukan setakat memenuhi jawatan tapi ajar mereka menggunakan 'soft skil'......

    ReplyDelete
  35. Anonymous5:55 AM

    saya ingin membuat aduan mengenai kedai makan di puchong.pada waktu tengah hari,sy telah bungkus mknan di kedai tersebut,tiba2 sy ternampak tikus sedang berlari2.sy amat terkejut dan cepat2 pergi.sebelum ini,saya ada jugak makan di kedai tersebut bersama dengan kawan2 sy..apabila sy sedang mkn,ank2 lipas berlingkar2 di atas meja mkn..saya harap sgt agar pihak berkuasa pantau kedai makan melayu tesebut..

    ReplyDelete
  36. Saya ingin membuat aduan tentang hospital selayang di kuala lumpur..kenapa pelajar-pelajar practical tidak diberi kemudahan untuk memeriksa kesihatan semasa mereka saket di hospital itu? Semasa mereka bekerja lagi! Da lah dorang practical tanpa gaji dan elaun.Tolong ambil tindakan dgn segara. Pelajar-pelajar tu manusia juga..bkn robot

    ReplyDelete
  37. Anonymous10:01 PM

    Saya ingin membuat aduan megenai seorang jururawat di hospital Permaisuri Bainun, Ipoh yg bernama Rosenani bahagian Klinik Pakar Jantung yg tak sedar diri. Dia seorang janda yg lebih sibuk dgn hal peribadi staff lain drp hal kerja. Setiap kali staff ada masalah dan ingin berjumpa dgn Dato', dia lah org yg paling sibuk (kepo) ingin tahu tentang masalah tersebut. Saya tak faham sebenarnya apakah perkerjaan dia dan apa peranan dia di Klinik itu. Org cakap dia tu setiausaha Dato', setiausaha apa? macam tak ada kerja je suka jaga tepi kain org. Sudah lah tua kerepot tapi suka benggali, perempuan Islam jenis apa tu? tak ada keluarga, tak ada suami dan tak ada anak! perempuan jalang! Tak patut dia ada di klinik tu sebab itu klinik jantung, tambah sakit hati pesakit dan staff kat sana. Suruh dia ambik option awal dan baliklah daripada buang duit kerajaan.

    ReplyDelete
  38. Anonymous3:35 AM

    Saya sebagai kakitangan kementerian kesihatan sangat terkilan dengan pentadbiran pejabat kesihatan kinta utara berkenaan dengan bayaran elaun kasut bagi kakitangan bawahannya. Elaun tersebut adalah hak kakitangan kesihatan tetapi telah diremeh temehkan cara pembayarannya. Mengapa perlu dipersoalkan kerana elaun tersebut adalah kepunyaan kakitangan. Terlampau banyak birokrasi daripada pihak PKD Kinta Utara. Apakah pengarah tidak memikirkan bahawa kakitangan bawahan terpaksa mengeluarkan belanja yang banyak semata mata untuk mendapat satu resit yang penuh dengan syarat syaratnya.Mengapa harus mengekat hak kakitangan bawahan.Saya harap pihak pengarah PKD Kinta utara sedia maklum perkara ini.

    ReplyDelete
  39. Anonymous4:06 AM

    Aduan tentang PKD Kinta Utara(makluman kepada Pengarah)beri syarat syarat yang tidak lojik untuk Elaun kasut kakitangan kesihatan. Elaun ini adalah kepunyaan Kakitangan, kenapa perlu sekat? Diharap bahagian PKD Kinta Utara boleh beri keterangan, mengapa membuat peraturan peraturan yang tidak masuk akal. kami tuntut hak kami. harap maklum.

    ReplyDelete
  40. Anonymous10:32 PM

    Tuan pengarah/Penyelia Hospital Permaisuri Bainun Ipoh sila ambil perhatian tentang kakitangan anda yg bernama Attenden Kamala bahagian X-ray yg saya dengar drp salah seorang daripada Jururawat disana bahawa beliau adalah "Along" atau "Ceti" dihospital itu. Saya disana membawa ibu saya utk X-ray dan saya lihat beliau mambawa masuk seorang orang awam ke dalam kaunter tempat larangan bagi org awam dan bersembang dengannya. Agak lama beliau bersembang, jadi saya tanya kpd seorg Jururawat yg bertugas disitu kenapa org awam boleh dibawa masuk kedlm kaunter tersebut. Dan Jururawat tersebut memberitahu saya tentang Attendan Kamala itu. Kakitangan disitu pun tak suka dengan perangai Si Attendan itu, dengar cerita drp Jururawat tersebut beliau tiada lesen utk meminjam wang dan beliau akan membawa org suruhannya utk memarahi atau memukul org yang lambat bayar duit beliau. Dan kebanyakan mangsa beliau adalah kakitangan hospital itu sendiri. Saya harap tuan atau puan ambil tindakan sewajarnya kerana ini membahayakan nyawa kakitangan anda yg mungkin dlm keseusahan.....sekian selamat mereka yg tak berdosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:41 PM

      Ko da pinjam duit, pastu bila Time ke bayar balik ...
      Ko cube bersandiwara bagai la

      Delete
  41. Anonymous4:45 AM

    salam sejahtera, terlebih dahulu saya ingin bertanya , bolehkah pekerja asing menjadi pengasuh kanak-kanak d pusat asuhan kanak-kanak ??? .. ini kerana syarikat tempat saya berkerja mengambil pekerja asing untuk menjadi pengasuh kanak-kanak .. saya kurang bersetuju dengan pengambilan pekerja asing ini menjadi pengasuh kerana ia sedikit sebanyak mempengaruhi perkembangan anak saya .. dari segi pertuturan dan juga bahasa .. untuk makluman tuan/puan saya berkerja di bawah syarikat
    Borneo Samudera Sdn Bhd (334926-U) dan menghantar anak-anak saya ke PUSAT ASUHAN KANAK-KANAK (PAKK) LADANG LANGKON KOTA MARUDU SABAH .. d harap tuan/puan dapat menjelaskan pekara ini dan segera mengambil tindakan balas..

    ReplyDelete
  42. Anonymous2:36 AM

    Regarding the complaints against Sister Manjit of ward 24 HRPB Ipoh, I think it is not fair to tarnish her name like that. She has done alot of changes to her ward and also wants to change the attitude of her staffs to achieve the 10 "S". It is not easy to change attitude Sister Manjit.It is like straightening a dog's tail. Today's nurses (majority)like to sit in the counter only. Leave the ward when they like and come back as they like. Care a damn of patients and if you tell them or tick them off they will start sending letters to every part of the country.They will make your life miserable. Not only that they will start gossiping and boycotting. But if you agree to all their requests and close both your eyes to all their nonsence and smile from ear to ear, you can get free food everyday and you will be crowned as the best nurse in Malaysia. One tip to Sister Manjit, kindly refresh your nursing skills and nobody can take a upper hand on you. Happy working. Take it as a challenge.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear sis. Manjid , I'm a total stranger but I can see tat basically Tis is personal attack toward you by those who are so desperately lame to bring u down.... Just remember one thing sis, people will always talk but action speak louder than word so dun waste your Time to be anonymously clearing da false accusations.. Coz you just downgrading yourself if u showing any response toward loser

      Delete
    2. Dear sis. Manjid , I'm a total stranger but I can see tat basically Tis is personal attack toward you by those who are so desperately lame to bring u down.... Just remember one thing sis, people will always talk but action speak louder than word so dun waste your Time to be anonymously clearing da false accusations.. Coz you just downgrading yourself if u showing any response toward loser

      Delete
  43. Anonymous8:08 AM

    Sebelum membuat aduan tentang seseorang kakitangan awam, siasat terlebih dahulu dengan terperinci. Jangan sentuh hal peribadi saperti mengatakan dia seorang janda, tua kerepot dsbnya. Ini hanya menunjukkan status mental tak stabil penguna. Kalau saya buat analisa, saya boleh membuat rumusan bahawa pengadu sukakan jururawat Rosenani ttp beliau tidak layan awak.Rosenani adalah seorang staf yang sangat cantik walaupun tua, prihatin dan rajin bekerja. Arahan Dato adalah kena tanya masalah individu sebelum merujuk kepada dia. Tugas dia adalah menanya masalah dan beritahu Dato dan Dato akan membuat keputusan. Dato tidak akan tengok semua kes sebab beban kerja beliau adalah terlalu berat. Tanyalah Dato sendiri kalau dapat peluang bertemu dengan dia. Jangan salahkan Rosenani sebab dia adalah seorang yang peramah, suka membantu orang, tak sombong dan teliti dalam kerjanya. Syabas Rosenani dan teruskan kerja anda. Jangan layan kerekpot tua.

    ReplyDelete
  44. seorang kakitangan SPR telah membuat aduan kepada KKM kerana tidak memberikan emaknya bantal..padahal permintaan tersebut telah di berikan dengan segera..emailnya juga mengatakan bahawa jururawat tersebut memberi alasan bahawa sibuk juga tidak benar,Adik pegawai SPR juga menyatakan bahawa abgnya y menulis kenyataan tersebut tanpa usul periksa..Bodoh...sengal ..ayat yang terkandung didalam email tersebut...inikah etika Pegawai SPR tersebut..terasa ingin berjumpa dan bersua muka dengan pegawai SPR tersebut,,menabur FITNAH di bulan ramadan.selidik apa yg terjadi,,email tersebut telah difowardkan kepad semua staf,,padahal kesalahan tidak dilakukan oleh jururawat tersebut,,

    ReplyDelete
  45. kpd yg menemuduga sy org pertama pd pg itu di bilik k.pengarah iku kkm jalan bangsar kuala lumpur pd 24 apr 2012,keputusan tdk bjaye dilantik..apakah faktor yg dilihat utk menjadi penjawat dlm sektor awam kkm?niat sy mmg ingin bekerja dgn kkm,tp apalagi yg mereka maukan,u/p sy suda 6 bln menganggur ..sdgkn byk pengadu yg membuat aduan ttg staf kkm skrg yg ad kurang memuaskan.jd u/p kpd yg menemuduga sy tu pikir la,awk tu ad ank,ad bini kn..esk ank awk da bsar dn awk pn nk pencen jge la baek2..kite ssh sme ssh pn xmau dibntu..sy hrp org yg menemuduga tu bce ape yg sy tlis ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:50 AM

      Kenape yer skrg ni susah sgt nk dpt kerja dlm sektor awam...dengar kata sektor awam kekurangan kakitangan...jadi attendent pom syukur alhamdulillah..tp susah nk dpt...kelulusan sy stpm je...adakah sy layak atau tdk?...

      Delete
  46. Anonymous11:24 PM

    tinted hitam JPJ tak tahan ke...sama punya tinted tak hitam sangat pun kena....apa la JPJ ....

    ReplyDelete
  47. Anonymous5:46 PM

    Saya nak buat aduan tentang anak saudara saya kerana dipaksa menulis surat pengakuan mengambil wang syarikat dan juga surat perletakan jawatan 24 jam tanpa dapat beliau membela diri.3 orang pegawai syarikat telah menggunakan surat berkenaan untuk membuat report polis. Saya rasa beliau telah teraniaya dan hilang punca pencarian. Bagaimana harus beliau lakukan sedangkan beliau tidak mengambil wang tersebut. Kenapa beliau dipertangungjawabkan sedangkan orang lain yang melesapkan wang berkenaan dan ada konsiprasi diantara pekerja untuk menjatuhkan beliau yang telah lama berkhidmat dengan cemerlangnya di syarikat perniagaan itu. Mohon penjelasan bagaimana harus untuk bertindak dengan sewajarnya. Terima kasih.

    ReplyDelete
  48. Anonymous11:50 PM

    Saya ingin membuat aduan ttg Penyelia Jururawat U42 Chan Poh Chun yg bertugas di HBUK Ulu Kinta. Perangai beliau macam syaitan dan suka marah staff. Perlu diajar apa itu 10 'S'. Apabila ada masalah dan fon, dia terus marah dan tak suka dengar masalahnya. Kalau fon lagi dia akan tutup terus fonnya. Dia pilih kasih dan suka pada staff yg bodek dan bawa makanan untuk dia. Dia sangat suka kolej-kolej swasta sebab mereka memberi hampers dan hadiah-hadiah. Dia tidak kongsi dengan staff di wad. Beliau juga mendapat banyak komisen untuk uruskan penghinapan kpd pelatih-pelatih swasta. Dia agihkan tugas lain ttp tugas ini dia tetap pegang. Harap pengarah akan mengambil tindakan yang sewajarnya. Kalau tidak kami akan memberitahu MACC. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  49. Saya ingin membuat aduan tentang Doktor Pakar perempuan melayu di bahagian pergigian Rawang yg selalu yg tak mesra langsung dgn pesakit..dahla selalu cancel apoiment last minit..saya ni patient yg datang dari jauh..ada apoiment pg ni tiba2 dpt tahu apoiment cancel.tuhan je tahu mcmana perasaan.kalo betul nk cancel,informla awal2..sbb patient dr jauh ni nk pg pkai byk duit,masa pon terbuang begitu sahaja..Saya berharap sgt pihak kementerian sewajarnya memantau supaya kejadian ini tidak berulang lagi sbb sy dah byk kali terkena..apoiment cancel last minit..

    ReplyDelete
  50. Anonymous5:29 AM

    sy ingin menyuarakn rase tidak puas hati bila saya telah diberi layanan buruk oleh seorang doktor klinik swasta AHMAD SHAN.kejadian tersebut blaku begini,saya msauk dlm bilik doktor,doktor dgn wajah yg garang pandang saya tanya 'u sakit ape?'..saya jawab la pening..doktor jawab 'tadi kt deman(time daftar kt kaunter),skrg pening..?'..saya cerita la sy bgun as usuall nk g kerja pastu rase pening sangat so tak dapat pergi kerja'..doktor jawab..'tadi kate pergi kerja sekarang kata tak pergi'...saya nak cerita balik mumgkin doktor tu salah faham la saya cakap ape..terus doktor tu ckp'u tahu kenapa u sakit pening??sebab u demam atau u mengandung!pergi check air kencing sekarang!'..time tu mmg marah la i.dia ckap dgn nada kurang ajar langsung macam saya nk menipu nk mc.kalau nk mc xpyh la saya nak prg jumpa doktor.mcm saya nak mintak sedekah je!saya bayar ok!saya cakap niat saya datang bukan semata nak m.c saya nk ubat!doktor kate saya kurang ajar plak!melampau betol doktor ni!dia xcheck ape2 dia cakap mulut je.kawan saya sendiri pun penah kena klinik yang sama doktor psoalkn dia yg cirit birit xdpt g kje.xkn nk berak depan doktor bwu nk percaya!sbg doktor patur ckap elok2 bukan kasar!sebab pikir klinik tu dekat tak larat nak g jauh la saya g sana dapat plak doktor kurang ajar!seumur idup tak pernah jumpa doktor tak ada adab camni.

    ReplyDelete
  51. Anonymous7:58 PM

    salam...
    saya & rakan merupakan pekerja syarikat pembuat bot di kg bukit tumbuh,terengganu,(kay marine).kami menghadapi masalah tidak di bayar gaji..setelah di buat aduan di jabatan tenaga kerja, bulan feb & mac telah selesai..namun bulan april masih tertunggak, sekalipun persetujuan awal antara wakil pekerja & syarikat di saksikan tenaga buruh menyatakan gaji tertunggak kami akan dibayar setiap hujung bulan bermula hujung bulan may.kini kami bekerja macam biase setelah tempoh cuti tanpa gaji kami selesai bermula bulan mei,jun&julai ekoran masalah pembayaran gaji saranan syarikat..kini telah sampai di pertengahan bulan september, namun gaji kami bulan agos masih belum berbayar..kami ade telefon tenaga buruh, namun tiada ketegasan yang di tunjukkan membuatkan syarikat kami bertambah besar kepala.malah kami di marahi pengurus besar&kami juga di beri amaran, segala bayaran kami akan di sekat, ekoran aduan yg telah kami buat kepada tenaga kerja..bagaimana kami mahu hidup dengan hutang yg kian menimbun,bil rumah,kereta,elektrik,air..kami mohon bantuan para pembaca,agar masalah kami dapat disesaikan..terima kasih..anda boleh memberi jawapan anda di email saya paruh_merah@yahoo.com.my.

    ReplyDelete
  52. Anonymous1:10 AM

    Saya tidak puas hati dengan lambakan warga Myanmar di Malaysia terutama tanpa permid. Sudah lah kurang ajar suka cari gaduh.Pihak berkuasa tolong pantau .

    ReplyDelete
  53. Anonymous1:14 AM

    Pihak yang berkenaan tolong pantau hospital swasta dibawah penggajian tinggi awam di ibu kota yang mengenakan caj yang berlebihan kepada pesakit.

    ReplyDelete
  54. Terima kasih atas post ini! Helpful sangat!

    ReplyDelete
  55. Anonymous2:01 AM

    HAHAHA KORANG MENGADU KAT SINI... ORG YG BERKENAAN TU BACA KE BLOG NI.....TAK NAMPAK PUN SATU REPLY DARI PIHAK YANG DIAJUKAN ADUAN-ADUAN INI...PADA KAKITANGAN AWAM DIINGATKAN KITA BERKHIDMAT KEPADA RAKYAT.MAKA RINGANKANLAH TANGAN MENOLONG ORANG WALAUPUN KADANGKALA BUKAN TUGAS KITA.KALAU TIDAK BOLEH TUNJUKKAN MEREKA ,ORG YG BOLEH MENOLONG MEREKA.DAN PADA PIHAK AWAM PULA KALAU KAKITANGAN AWAM BERLEMAH LEMBUT PULA JGN LAH KURANG AJAR PULAK.

    ReplyDelete
  56. Anonymous8:06 PM

    Saya adalah salah seorang penduduk yang sangat tidak berpuas hati dengan pihak JMB Mentari Court apartment Bandar sunway. Saya sudah menginap 5 tahun di sini. Pada bulan ogos 2012 baru-baru ini, kabel telekomunikasi pada bilik riser aparment ini telah dicuri. Masalahnya, sehingga sekarang bulan november 2012 masalah ini belum berjaya diselesaikan.

    Alasan pihak JMB Mentari Court adalah sangat tidak munasabah. Pihak JMB mengatakan yang kabel itu dalah di bawah tanggunjawab pihak Telekom Malaysia (TM) padahal kabel riser sebenarnya adalah berada dibawah tanggungjawab pihak pengurusan apartment (JMB).

    Pihak JMB dan pihak Telekom Malaysia saling menuding jari antara satu sama lain. Kami selaku penduduk-penduduk di Mentari court sangat tertekan kerana tidak dapat menggunakan kemudahan internet dan telefon sedangkan kami tinggal di bandar besar yang sepatutnya menerima kemudahan-kemudahan seperti ini.

    Pihak pengurusan Apartment saya yang sangat tidak profesional dalam menjalankan tugas dan mengabaikan tanggungjawab sedangkan mereka menerima yuran penyelenggaraan pada setiap bulan tanpa melakukan pekara yang sepatutnya berada dibawah tanggungjawab mereka.Pihak JMB hanya tahu berdolak dalih dan tidak mahu bertanggungjawab diatas masalah yang patutnya diselesaikan oleh pihak mereka.

    ReplyDelete
  57. nama saya telah digunakan oleh individu lain untuk mendaftar 7bil dengan dengan digi...saya telah membuat laporan polis, surat sumpah, sudah 2 kali pergi k digi tetapi sehingga sekarang masih tiada ap2 tindakan lg...perkara ini telah menjejaskan kehidupan saya...ap yg harus saya buat sekarang...

    ReplyDelete
  58. Anonymous11:30 PM

    Salam. Nak ucap 1 malaysia pun dah malas. Saya antara suami yang nak membuat aduan tentang mutu kerja yg sangat lambat di klinik kesihatan serdang Bandar baharu Cuba pihak kkm celikkan mata sikit dgn mutu kerja diklinik ini. Sangat Lambat. Saya datang bersama isteri yg sarat mengandung seawall jam 830 pagi..ingatkan Dalam pukol 10 boleh dapat rawatan tetapi Sampai jam12 tengahari belum dipaggil nama. Walhal dari Pemerhatian saya orang tidak ramai lebih kurang 11 org sahaja tetapi silih berganti yg baru. Yg baru dtg pun dah dipanggil nama kenapa ibu mengandung yg tunggu dari jam 8.30 lambat dipanggil. Kenapa terjadi mutu perkhidmatan yang begitu teruk. Dari apa yg saya dapat tahu ibu-ibu mengandung dilewatkan panggil untuk diberi rawatan dahulu kepada pesakit luar. Kenapa begini mutu perkhidmatan. Sungguh memalukan. Beginikah slogan kerajaan rakyat didahulukan ? Kkm perlulah bertindak segera terhadap klinik ini.

    ReplyDelete
  59. Anonymous4:37 AM

    ADAKAH TINDAKAN SUSULAN DIAMBIL PADA SETIAP ADUAN?KALAU XDA RESPON,BAIK XPAYAH ADAKAN LAMAM ADUAN

    ReplyDelete
  60. Saya ingin menyatakan ketidakpuashati kepada Perkhidmatan Bas Transnasional. Anak saya telah membeli tiket bas di Jalan Duta. Bas dijangka bertolak dari Hentian Duta ke Alor Setar jam 10.30 a.m. Malangnyer hingga ke jam 11.30 p.m. mereka masih belum bertolak dengan alasan bas rosak. Dimaklumkan bahawa mereka mungkin harus menunggu hingga ke ptg atau malam untuk bas siap dibaiki.Apabila diminta memulangkan kembali harga tiket, mereka dimaklumkan bahawa tiada pemulangan wang dibenarkan dan bas gantian dari Hentian Pudu akan sampai. Malangnyer sehingga ke jam 12.00p.m bas yg dikatakan akan menggantikan bas yang rosak masih tidak kelihatan. Sebagai pengguna saya rasa tertipu dengan undang-undang yang digunakan oleh pihak Transnasional iaitu sebarang kelewatan atau perbelanjaan yg timbul dari kelewatan tersebut adalah tidak menjadi tanggungjawab mereka. Dimana hak kami sebagai pengguna?

    ReplyDelete
  61. Di sini saya hendak membuat aduan tentang 1 kedai makanan di pandan indah..berhampiran CIMB BANK.(Al-JENNAH)..semasa saya tengh menjamu selera di kedai makan al jennah..saya dapati pada ayam goreng yang saya makan ada darah pada ayam tersebut..ini bukan kali pertama saya makan di kedai tersebut..sudah 2kali sya terkena macam ini..saya harap pihak berkenaan mengambil tindakan sewajarnya ke atas kedai makanan tersebut.

    ReplyDelete
  62. Di sini saya hendak membuat aduan tentang 1 kedai makanan di pandan indah..berhampiran CIMB BANK.(Al-JENNAH)..semasa saya tengh menjamu selera di kedai makan al jennah..saya dapati pada ayam goreng yang saya makan ada darah pada ayam tersebut..ini bukan kali pertama saya makan di kedai tersebut..sudah 2kali sya terkena macam ini..saya harap pihak berkenaan mengambil tindakan sewajarnya ke atas kedai makanan tersebut.

    ReplyDelete
  63. Anonymous4:06 AM

    syarikat win star[m] sdn bhd ,produk nanos menipu orang kampung dengan perjanjian jual beli meragukan.

    ReplyDelete
  64. Anonymous6:38 AM

    sya org kmpung tk puas hati cara pengurusan wad6d/scn hsnz k.trengganu.sya dan isteri datang melawat anak tapi sya dsuruh tunggu di luar,sdangkan pda pintu masuk ibu dan bapa bayi dibenarkan mlawat.tpi di lain msa sesetengah staf mbenarkan sya mlawat.staf yg tk bagi kmi msuk mreka ni buat undang2 sndiri ke?supaya mreka brasa slesa ble kmi tk ada.kalau ank sya tk ada kt sini sya tk susah2 nk dtg jauh2.pda sy org kmpung mcm tk de hak walau nk tngok anak sndiri.ibaratkanlah tuan sndiri yg kena mcm ni,ape prasaan tuan?hrp2 pihak pengurusan hsnz biar adil.

    ReplyDelete
  65. Anonymous5:40 PM

    minta pihak berwajib memeriksa kebersihan kafeteria di Bangunan TH Selborn, Jln Tun Razak Kuala Lumpur . Keadaan dapur yang kotor dan tidak terurus. Tiada pemantauan dibuat oleh pengurusan bangunan oleh demikian wajar pihak berkuasa mengambil langkah tegas kepada peniaga2 yang tidak menjaga kebersihan berikutan kafeteria ini menjadi tumpuan kakitangan2 swasta di dari menara celcom dan juga menara SOCSO ..harap makluman ini mendapat perhatian .. terima kasih

    ReplyDelete
  66. Anonymous6:44 AM

    anak saudara sy pelajar smk kompleks mengabang telipot k.trengganu.arahan daripada guru pengawas baru menwajibkan murid memakai kot pda setiap ahad.kenapa pihak sekolah terlalu membebankan kami dgn prkara-2 yg tidak sepatutnya.apa faedahnya pkai kot?cikgu sendiri pakai kot ke?cikgu ingat harga kot ini murah ke?kami orang kmpung tidak mampu beli benda yg tak nampak faedahnya.kenapa guru suka memaksa murid dengan sesuatu yg bukan-2.cukuplah dengan bermacam-macam uniform yang dah ada tu.harap pihak kementerian tolong siasat perkara ini.jangan sampai kami ibu-bapa murid teraniayai.

    ReplyDelete
  67. Salam 1 malaysia...
    Disini saya ingin membuat aduan tentng seorang pegawai kesihatan di klinik kesihatan seremban yg memberi layanan yg tidak sepatutnya kpda saya..bagi saya layanan yg diberikn telah menyinggung perasaan saya..bukan saya sahaja malah pesakit yg mendapt pemeriksaan drinye juga dilayn sebegtu terutama wargaemas...hrap pihak yg berwajib dpt mengambil tindakan yg sewajarnye agar ia tidak menjejaskn imej kementerian kesihatn malaysia...skian terime ksih...

    ReplyDelete
  68. Anonymous5:15 AM

    Salam 1 malaysia..ingin buat aduan seorang doktor perempuan bercermin mata yg tidak prihatin pd pesakit yg bertugas di klinik kesihatan tanjung rambutan..beliau meremehkan aduan pesakit dan tidak mesra pelanggan..memberi ubat yg tidak berkenaan seperti..sakit asma..beri neb lepas tu beri ubat batuk,demam,dan selsema..cakap dgn nada sombong..'sakit sikit ja bukan teruk..'macam kita suka sakit dan dtg ke klinik..sedangkan sblm itu saya dtg jpa doktor lain saya di beri kad temujanji..bila ditanya perlu ka saya dtg utk temujanji..beliau kata 'suka hati la nak dtg ke tak'..satu jawapan yg menyakitkan hati..minta pihak berkenaan tegur doktor tersebut sebelum ditempelak oleh pesakit..

    ReplyDelete
  69. Anonymous5:07 PM

    kepada pejabat pos serian sarawak.
    tolong update servis anda.seperti sampul surat berlainan saiz senriasa ada.Dari tahun lepas smpai sekarang tidak ada sampul surat pos laju.Difficult for public to post their express mail.TQ very much.

    ReplyDelete
  70. Anonymous8:41 PM

    Kepada Kementerian Pengguna.

    Ini mengenai ASTRO. Saya telah melanggan pakej asas ASTRO pada 21/1/2013 tetapi saya telah diisukan dengan bil pada 22/1/2013.

    Nak tanya ni, apa punya sistem yang terus caj pelanggan walhal belum guna servis hingga cukup 30 hari? Kalau sistem pra-bayar tu, logik juga. Ni sistem bil.

    Jadi tolong rombak balik sistem pembayaran bil ASTRO tu ya. Janganlah bodohkan pengguna.

    Lagi satu sekiranya masa hujan siaran ASTRO tergendala, pelanggan ada hak atau tiada untuk tidak membayar bil ASTRO. Gunalah sistem PRORATA baru adil.

    Janganlah nak buat perjanjian berat sebelah saja yang hanya menguntungklan ASTRO tapi merugikan pengguna.

    Bagaimana agaknya jika semua rakyat Malaysia berhenti melanggan ASTRO serentak dan selamanya? Masih buat duitkah ASTRO?

    ReplyDelete
  71. Anonymous8:22 AM

    Saya ada membeli dua unit Penghawa Dingin dengan pakej pemasangan oleh Syarikat Soh &Lee Refrigeration Air Conditioning Service, 8-9 Jalan Jubli Perak , 01000 Kangar Perlis. Apa yang mengejutkan saya pemasangan yang di maksudkan tidak mengikuti keselamatan. Tiada switch air cond dan cable tidak dipasang dengan casing.Cable lay begitu sahaja. Bila aduan dibuat pihak penjual meminta kos tambahan yang tidak masuk akal. Padahal mengikut tinjauan harga penghawa dingin tersebut sama pakej dengan kedai lain. Pihak pekedai mengenepikan keselamatan demi keuntungan serta menipu pelanggan.Pihak pekedai tidak bertanggungjawab untuk menyelesaikan pemasangan dan bersikap angkuh. Saya menyeru kepada warga Perlis supaya memboikot kedai tersebut. Gunakan kuasa pengguna sebagai kuasa keramat. Jangan jadikan diri anda mangsa seterusnya.

    ReplyDelete
  72. Salam. Dinasihatkan kepada pengadu2 disini,silalah buat aduan rasmi kepada pihak2 yang tersenarai diatas atau melalui kementerian2 yang berkenaan, barulah tindakan akan diambil. Jika sekadar melepaskan geram, boleh dibuat disini. Sekian,terima kasih.

    ReplyDelete
  73. Anonymous3:27 AM

    kenapa pusat pelangsingan badan Dan kecantikan muka seperti LONDON WEIGHT MANAGEMENT,NATURAL BEAUTY JOHOR..suke menipu manusia Dan memutar belit promosi....boleh ker kita biarkan mereka melakukan seperti itu..apa hak pengguna apabila dipaksa membeli barangan mereka?kalo xnak keluarkan duit,maka muka kita dirawat separuh Jalan...boleh ker ugutan sebegitu diberi kepada pelanggan?mana pepatah customer is always right?kalau lelaki AH LONG,kalo Perempuan?

    ReplyDelete
  74. Slm..sy ign mbuat aduan mgnai sbuah bku knak2.. my little board book (belajar jawi) from ladybug publishing and distribution.dimana susunan huruf jawi salah iaitu slps jim sepatutnya ha, tp sebaliknya..harap pihak berwajib mbuat semakn smula terhdp bku ini..ini krna boleh mengelirukn ibubpa dn knak2 dlm mplajari jawi..

    ReplyDelete
  75. saya ingin membuat aduan tentang salah sebuah klinik mediviron kawasan putrajaya presint 9, ketika itu dr. murad bin nasaruddin yg bertugas... saya menghadapi sakit kepala(migrin yg kerap) sebagai dr. dia patut tahu puncanya dn penyelesaiannya, dr. boleh ckp sy sakit main2... kepala hotak dia, buang masa je gi klinik kalau sakit main2... dgn tk periksa apa2.. trus bg ubat releks otot (paras tablet) & sonap forte (tahan sakit) ni ke cara hospital swasta cari untung???? ntah lah.. tk tau nk ckp hal ni pasa siapa lg...

    ReplyDelete
  76. Anonymous11:58 PM

    Saya membeli rumah teres 1 tingkat dan telah siap. Saya ada membuat panggilan untuk ' booking ' bagi mengambil kunci rumah. Saya agak terkejut apabila staff pemaju mengatakan bahawa perlu membayar dan menjelaskan RM 900, sebelum mengambil kunci. Saya jadi keliru, apa yang tak kena. Katanya ia adalah panalti yang dikenakan pemaju kerana pihak Government loan lambat membayar. Tapi inikan urusan mereka, kenapa saya pulak yang nak kena bayar atas kelewatan pihak loan??? Kenapa ? Apa salah saya dalam soal ini ? Kalau setakat RM 50. ok ja... ni RM 900 !

    ReplyDelete
  77. Anonymous5:52 AM

    Apa punya BANGANG la tukang tukang komen kt atas ni..pemilik blog ni bantu sediakan medium atau jalan untuk korg mengadu masalah korg ke pihak2 bertanggungjawab melalui web2 berkaitan, bukan menyelesaikan atau menyiasat masalah korang!!! MENTALITI RENDAH LA KORANG2 NI. RETARDED!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:49 PM

      Kan, so funny... Ni contoh2 org Yg bodoh sombong... Dia org ni semua terlampau riak sampai otak da tak mampu berfikir....Yg penting bagi Dia org ni ade menyebar kan fitnah. Dulu Dr rumah ke rumah... Skrg hampir di semua ruangan komen Yg ade...Tp kali ni da tersilap sampai kantoi.....

      Delete
  78. Pada hari 07/03/2013, adik saya mengalami kesakitan perut bersalin, jadi dia dihantarkan ke hospital besar ipoh pada pukul 3:30a.m. Selepa dia sampai dekat hospital, tidak ada seorang jururawat hendak melayan dia bahawa dengan memberi alasan "tidak mempunyai katil yang mencukupi" lalu meminta adik saya balik. Tetapi pada masa itu, banyak ibu yang mengandung datang kekerapan untuk mendaftar tetapi mereka adalah dilayan serta diberika pertolongan membuat penukaran baju. Adik saya tidak puas hati bahawa kesakitannya mmang teruk, jadi puas adik saya tunggu dekat luar hospital sampai 6:30a.m. barulah jururawat mendaftar untuk adik saya.
    Buat pada masa itu, seorang lagi jururawat datang meminta adik saya discharge dengan sekali lagi alasan yang sama iaitu "katil tak cukup", buat pada masa itulah adik saya kena menunggu doktor yang bertugas membuat pemeriksaan baru boleh balik.
    Dalam lebih kurang pukul 10:30a.m., doktor bertugas dah sampai dan peraan bahawa jalan adik saya dah buka sampai 4 jari, barulah semua jururawat cemas buat masa itu.
    Jadi, akhinya adik saya berjaya melahirkan anak perempuannya dengan selamat.
    Tetapi hari keesokkan (8/3/2013), salah seorang doktor dah membenarkan adik saya dan bayi keluar hospital tetapi seorang lagi doktor datang pula bagi tahu bahawa anak kuning jadi tak boleh keluar.
    Jadi anak itu kena menjemur lampu sehari di hospitaL. Sehingga lebih kurang pukul 10:30 mlm, jururawat dan doktor memberitahu kepada adik saya bahawa adik saya dengan anaknya boleh keluar hospital dan telahpun doktor mengesan bahawa kuning anaknya dah mereda dan selamat.

    Tetapi pada 9/3/2013 sehingga hari ini (11/3/2013), adik saya akan menerima panggilan daripada klinik Gunung Rapat - Hillcity awal pagi lebih kurang pukul 8:30pagi, dan jururawat berkaitan akan meninggikan suaranya terhadap adik saya lalu menjerit adik saya membawa anaknya pergi klinik greentown untuk mengambil darah, jikalau adik saya enggan pergi, mereka akan meminta kereta ambulans datang ke rumah.

    Adik saya telahpun susah hati dalam bulan pantang dia tak boleh berehat, dan jururawat datipada Hillcity asyik membuat panggilan kepada adik saya dengan perangai yang biadab untuk meminta adik saya mesti membawa anaknya pergi klinik. Pada 10/3/2012, seorang jururawat yang baik hati datang melawat, jadi kita memberitahu jururawat tersebut bahawa kita telahpun membawa anaknya pergi melawat doktor bayi swasta dan doktor telahpun mengesan bahawa kuning bayi tidak seseriusnya dan tidak perlu menjemur lampu lagi. Tapi hari ini (11/3/2013), 2 jururawat datang lagi ambil darah anak lalu memarahi adik saya tidak memberikan susu ibu. Adik saya bukannya tidak memberikan susu ibu, hanya anak dia tidak reti menghisap dan jururawat di hospital pernah bagi tahu bahawa nipple adik saya pendek, bayi susah nak menghisap jadi dia pun gunakan pam untuk mengambil keluar susu ibu dan masukkan botol susu untuk menyusuan anaknya, tapi dua jururawat tersebut memarahi adik saya dia adalah wajib kena menyusuan anaknya minum susu ibu.

    Jadi terjadi semua tragedi yang biadab dan buruk diatas, saya berharap agar pengawai berkenaan akan mengambil peduli dalam hal ini sebelum saya mengambil tindakan seterusnya. Kita berharap agar kejadian buruk seperti ini tidak akan terjadi pada hari esok (12/3/2013) dan hari seterusnya.

    ReplyDelete
  79. SAYA, NADIATUL SAADAH KAMARUDDIN STAF DARI HOSPITAL TAIPING. SAYA TELAH MENDIAMI HOSTEL JURURAWAT DARI BULAN MARCH 2012 HINGGA SEPTEMBER 2012. PADA BULAN OCTOBER 2012 SAYA TELAH KELUAR DARI HOSTEL JURURAWAT DAN MEMBERI SEGALA DOKUMEN YANG LENGKAP KEPADA PENYELIA ASRAMA. AKAN TETAPI SEHINGGA KINI, FEBRUARY 2013 GAJI SAYA MASIH DIPOTONG. INI BERMAKNA SUDAH 5 BULAN ELAUN PERUMAHAN DAN KOLA DIPOTONG. SAYA SUDAH 4 KALI BERJUMPA PENYELIA ASRAMA DAN EN HALIM BAHAGIAN PEJABAT TETAPI TIADA TINDAKAN DIAMBIL. PADAHAL RAKAN2 SAYA YANG KELUAR SAMA SEPERTI SAYA TIDAK DIPOTONG GAJI LAGI. SAYA BERHARAP TINDAKAN SEGERA DAPAT DIAMBIL SUPAYA PEMOTONGAN GAJI SAYA TIDAK DILAKUKAN LAGI DAN TUNGGAKAN DARI BULAN OCTOBER 2012 HINGGA FEBRUARY 2013 DIBERI SEMULA. KERJASAMA DARI SEMUA PIHAK AMAT DIHARGAI. RIBUAN TERIMA KASIH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:01 PM

      Adik bile ditindas dan tidak diberikan hak kite...Ape Yg Adik buat Yelah bertenang dulu jgn jadi emotional Sgt sampai membodohkan diri sendiri... Skrg ni Yg Ko Pegi jumpa penyelia asrama buat ape... Sape Yg urus kan gaji Ko? Ko Pegi jumpa org tu. Tau pun tanya LA staf lame, Kalo gaji ni nak tanya kat sape.... Jgn jadi bebal...... Ape salah nye Kalo bertanya dulu.. Drpd komen kat sini Yg menunjuk kan Yg adik ni mmg sah sah sengal

      Delete
    2. Anonymous4:38 AM

      Mlut laser

      Delete
  80. Salam 1 malaysia,

    Saya ingi membuat aduan di sini,pengendali kantin di kantin kompleks keningau,sabah tidak membayar gaji saya yang sepatutnya di bayar sebanyak rm360 hanya di bagi rm250...Dia memotong gaji saya sebab melawan.Saya melawan dia sebab dia tidak pandai menghormati pekerja..Saya sangat tidak puas hati kerana dia memotong gaji saya padahal saya seorang sahaja bekerja pada masa itu..Dan caruman kwsp untuk pekerja tiada..gaji minimum hanya rm450..Tidak dinaikkan seperti Perdana Menteri umumkan..gaji minimum rm800..Saya sungguh sedih kerana merasa diri saya di bodoh-bodohkan..Padahal saya bekerja selama 13 jam dalam satu hari...Wajarkah saya mendapat gaji rm250 sahaja?hanya saya seorang sahaja pekerja...?nama pengendali kantin SIMON CHRISTIAN MARCUS

    ReplyDelete
  81. Anonymous5:44 PM

    kami pelajar WINDFIELD INTERNATIONALCOLLEGE ingin pihak tertentu menyiasat tentang sistem kolej kami....duduk asrama dengan air berkarat...pinjaman ptptn 45 ribu???naik bas kilang untok ke kolej???kami sudah tidak tahan dengan situasiini...mame pergi hak kami sebagai pelajar...harap pihak tertentu datang menyiasat kes ini....

    ReplyDelete
  82. nor fatimah4:15 PM

    Saya pelanggan astro langsunggg xberpuas hati dengan services bodoh yg diberikan. Dalam pertengahan bulan april saya ditawarkan untuk menukar recoder beyond kepada recoder pvr dan setelah hampir tiga minggu digunakan saya dapati ada sesetengah channel tidak boleh ditonton. 11 mei 2013 jam 9.30 mlm sy menelefon costumer services bertanya perkara ini dan saya dimaklumkan bahawa pengaktifan kad tidak berlaku. Saya minta pengaktifan dibuat. 12 mei 2013 sekali lagi adik lelaki sy menghubungi astro dan makluman sama juga diberikan kad tidak aktif. Waktu itu sy terlupa untuk memberitahu adik bahawa kad astro bermasalah. Tetapi saya telah menghubungi astro dan pelik mengapa kad masih belum aktif. S3kiranya kad akan beroperasi penuh selepas 24 jam bukan kah lojik sekiranya pihak astro memberitahu bahawa kad dalam proses mengaktifan kad bukan ayat memberitahu kad tidak aktif. Malam 12 mei 2012 jam 8.00 malam sekali lagi sya menghubungi astro dan paling buat saya marah astro memberitahu kad bermasalah dn perlu diganti. Logik ke selelas 3 minggu? Dan tidak ada sebarang feedback dr astro itu pn sbb sy yg menelefon bukan pihak astro. Dan yg paling bagusnya sy ditawarkan samaada mengambil sendiri kad atau dipos dan penerimaan dalam masa 3 HARI. Duit lewat bayaran pandai betul telefon tp service mcm mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:26 PM

      Astro xbole nak bt ape atas kelembapan otak anda Yg mengambil masa 3minggu menyedari Yg ade masalah.... Tp heran sy dgn cik NOR Fatimah ni... Dia nak kutuk dia bole tulis berjela jela..... Kalo ade ganguan perkhidmatan kan ade penjelasan kat Screen TV. So da awal awal dia suruh call customer service Kalo berlarutan.. Skrg ni perlu amik mase sampai 13 hari... Tp astro camner nak undur mase Tp 3ari ok LA kan.. Bile dibandingkan dgn 13 ari... So moral of da story, jgn disebabkan u ni xerti nak menari, u cakap pentas bergoyang.. Silap hari belum menari da tergolek macam nangka busuk
      ..

      Delete
  83. Anonymous2:35 AM

    Kementerian Kesihatan Mly, saya sebagai rakyat Malaysia sgt prihatin mengenai program2 yg dilaksanakan oleh Kerajaan bagi kebajikan rakyat ingin mengadu tentang satu insiden yg tlh berlaku di depan mata saya sendiri semasa saya menunggu isteri saya habis kerja di parkir kereta Hospital Permaisuri Bainun Ipoh. Seorang Kakitangan hospital yg berseragam warna kelabu, kalau tak silap saya itu seorg pegawai farmasi memberi sebuah bungkusan kpd seorg lelaki india bercermin mata hitam yg duduk dalam sebuah kereta myvi hitam. Insiden ini berlaku pada hari Sabtu. Saya berharap pihak hospital siasat apa yg sedang berlaku kerana saya rasa sesuatu yg mencurigai sedang berlaku seperti 'smuggling ubat-ubatan'. Tolong banteras penyeludupan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:40 PM

      Hello sejak bile laki pun da jadi cam mami jarum.. Prihatin konon, depan mata sendiri konon... Ko sedar x Yg Ko ni sebenar antara contoh ciri org Yahudi Yg suka menyebar kan fitnah dan khabar angin... Org cam Ko ni hanya tau cakap Tp cube LA Kalo ade Ape2 insiden Yg memerlukan Ko melakukan sesuatu demi negara...mesti Ko antara org2 Yg akan berpeluk tubuh... Berpeluk juboh dan cube bagi macam2 alasan..

      Delete
  84. salam 1 malaysia
    saya ingin membuat aduan mengenai pembelian barangan elektrik di tesco selayang.
    masalah yang saya hadapi ada lah barangan yang saya beli tidak boleh di tukar.
    mereka meminta saya menukar sendiri barang yang rosak itu di pusat perkhidmatan yang mengeluarkan barangan itu.
    jikalau pusat itu dikawasan sekitar rumah saya tidak menjadi masalah.
    tetapi pusat itu jauh pula
    dari kediaman tempat tinggal saya.
    menjadi 1 kerja pula dan memberikan kesukaran pada saya untuk mencari tempat pusat itu.
    sepatut nya saya harap pihak tesco selayang dapat memberi bantuan yang sewajarnya kerana saya ada lah pelanggan tetap mereka.
    sekurang-kurangnya tesco selayang menukarkan barangan yang rosak itu bagi pihak saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous1:46 PM

      U pegi mengamuk LA kat... U tanya kat dia org ape tujuan kaunter perkhidmatan pelanggan tu... . So ape Yg you tau dia kene bagi penyelesaian bagi masalah ni... Skrg ni dia org patut bagi penyelesaian dan kepala otak Dia org nak suruh u sini sane...

      Delete
  85. Anonymous6:47 AM

    xsemua jururawat itu biadap...apa yg nurses lakukan semua xbetul...habis tu siapa yg betul.....ANDA??????
    fikirkanlah......

    ReplyDelete
  86. Anonymous2:35 PM

    kat kmpung saya nak p klinik pun susah, lagi2 bila waktu malam, jururawat yang tinggal kat situ selalu tiada....

    ReplyDelete
  87. Anonymous2:36 PM

    kd segama, lahad datu sabah selalu tiada pada waktu malam, anak saya sakit selalu perlukan ubat

    ReplyDelete
  88. Anonymous12:59 AM

    Di Taman Desa Bernam Batu 10, Hutan Melintang, Perak,( Belakang kedai-kedai/bangunan baru dibina) Barang-barang tak berguna dan pokok-pokok kayu telah dibuang di padang permainan. Ini menyebabkan bau yang kurang selesa dan tempat pembiakan nyamuk. pihak Perbandaran Teluk Intan diharap mengambil tindakan wajar dalam kerja-kerja pembersihan di taman tersebut. Anjing-anjing juga kelihatan berkeliaran dan menyusahkan anak-anak yang pergi mengaji di surau berdekatan. Padang permainan di taman tersebut perlu dipantau oleh pihak berkenaan sebulan sekali bagi memastikan keadaan yang selamat dan bersih.

    ReplyDelete
  89. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  90. Malaysia Plz Gv An Wonderfull Peace For Our People..
    We Must Together N Must Be 1 Malysia..
    Besatu Padu Di Antara Kaum!

    From Ongsan Boii[Narezhs]

    Love You All Malysia People!

    Malaysia Adalah Negara Yg Aman N Damai!

    ReplyDelete
  91. Budak Sekolah Lelaki Sering Ganggu Budak Permpuan Depan Sekolah...Pihak Berkuatkuasa Mesti Mengambil Tindak Yg Wajar...!

    ReplyDelete
  92. Anonymous7:01 AM

    taman permainan di dalam kawasan rumah pangsa permas 7, johor dalam keadaan nazak..harap dapat dibaik pulih.

    ReplyDelete
  93. Salam..saya mempunyai permasalaham terhadap longkang yang tersumbat serta tangki kumbahan yang di rangka secara tidak betul.ini berpunca dari sikap jiran yang berhasad dengki terhadap jirannya yang lain. Hampir setiap hari rumah saya akan di jamu dengan bau najis yang keluar dari air tangki najis mereka. Tambahan lag saliran longkang yang melalui rumah mereka mula di tumbuhi rumput yang mampu menyumbatkan saluran air. Pelbagai aduan telah di buat termasuk di talian 1pengguna namun tiada tindakan. Alasan yang di beri sebab kawasan perumahan saya terletak di kawasan kampung jadi kena buat aduan melalui ketua kampung. Masalahnya sudah hampir 1 tahun isu ini di utarakan namun tetap tiada pnyelesaian. Adakah bila ada isu denggi serta kematian baru nak begerak?

    ReplyDelete
  94. Salam..saya mempunyai permasalaham terhadap longkang yang tersumbat serta tangki kumbahan yang di rangka secara tidak betul.ini berpunca dari sikap jiran yang berhasad dengki terhadap jirannya yang lain. Hampir setiap hari rumah saya akan di jamu dengan bau najis yang keluar dari air tangki najis mereka. Tambahan lag saliran longkang yang melalui rumah mereka mula di tumbuhi rumput yang mampu menyumbatkan saluran air. Pelbagai aduan telah di buat termasuk di talian 1pengguna namun tiada tindakan. Alasan yang di beri sebab kawasan perumahan saya terletak di kawasan kampung jadi kena buat aduan melalui ketua kampung. Masalahnya sudah hampir 1 tahun isu ini di utarakan namun tetap tiada pnyelesaian. Adakah bila ada isu denggi serta kematian baru nak begerak?

    ReplyDelete
  95. Maxis Broadband sy lembap nak bukak 1web pg pun makan masa 5minit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:04 PM

      Mmg LA lembab Sbb org Yg guna pun otak lembab..... Tolong LA jangan serlah kan kebodohan Yg nyata..... You punya expectations mmg over dgn duit Yg u baya... Kalo u nak tau LA ...So bile duit u nak keluar tu mmg ciput je jangan LA mengharap mendapat Internet sepantas kilat...

      Delete
    2. Anonymous2:07 PM

      Jgn LA baya ciput mengharap kepantasan kilat... U ni mmg demand mengalah kan diva

      Delete
  96. Anonymous7:43 PM

    salam 1malaysia..
    aduan sy di klinik kesihatan ibu anak tanjung rambutan ada seorang nurse yg gemuk, pendek dan tidak mesra alam langsung.. dari saya pantang dia datang kerumah sampai anak saya dah besar skang..setiap kali ke klinik tersebut dia memang tak mesra alam.. mudah melenting, marah.. walaupun orang lain bercakap dengan lembut dengan dia.. saya harap staff seperti ini ditukarkan dengan segera.. sebab ini tidak membantu langsung malah membuatkan rakyat bertambah marah dengan perkhidmatan kerajaan lebih2 lagi di klinik kerajaan.

    ReplyDelete
  97. Anonymous10:45 PM

    saya scha , saya ingin anda membuat pantauan di tesco ipoh . semalam 2/6 , saya membeli dutch lady kids , pagi nya saya nak bagi anak saya minum , tengok-tengok kotak minuman dutch lady tu kosong , dan kesemua kotak itu sudah pun tamat tarikh luput , tarikh nya tulis 9/5 . Tengok tarikh yang begitu lama , tidak ditukarkan lagi . saya geram sangat , saya ada hak bersuara .

    ReplyDelete
  98. Anonymous1:38 AM

    Saya mewakili penduduk Bukit Teratai ingin membuat aduan tentang masa pengoperasian Internet Kafe Cyber (ORANGE INTERNET CAFE).

    2.Untuk pengetahuan pihak tuan, Kafe Cyber tersebut beroperasi 24 jam dan tiada had umur seperti yang termaktub dalam undang-undang. Adakah pengoperasian Kafe Cyber boleh melebihi jam 12 malam. Keadaan ini secara tidak langsung mengganggu ketenteraman penduduk setempat dengan bunyi bising dari pengunjung Cafe Cyber tersebut.

    3.Pihak yang berkenaan juga langsung tidak membuat pemantauan terhadap Cafe Cyber terbabit. Impak negatif terhadap remaja amatlah tinggi jika Cafe Cyber terus beroperasi 24 jam.

    4. Oleh sebab itu kami amat berharap agar pihak tuan dapat mengambil tindakan segara supaya masalah ini dapat diselesaikan.

    Atas kerjasama daripada pihak tuan, saya ucapkan jutaan terima kasih.

    Wassslam.

    ReplyDelete
  99. Anonymous10:29 AM

    Tuan,
    saya tinggal diflat.masalah saya:

    air rumah dipotong oleh perbadanan pengurusan (jmb/mc)
    bil air saya bayar tp yuran penyelenggaraan saya ada tunggakan.

    soalan saya,

    1.Bolehkah saya buat aduan di tribunal atau dimana?
    2.Adakah selain syabas boleh potong bekalan air rumah?

    terima kasih

    ReplyDelete
  100. Saya telah membuat aduanpertama kepada maxis berkenaan coverage di rumah saya pada 29/5/13 dan yg kedua pd 3/6/13 tetapi pihak maxis beritahu coverage akan baik sepenuhnya pada bulan september. masalah saya sekarang ini adalah coverage di dalam rumah saya sangat2 lah teruk sehingga line hp menjadi SOS ibarat duduk dlm hutam walaupun di area bandar. dan smpai sekarang pihak maxis masih tidak buat ape2 dan masalah masih berlarutan saya dah tak sanggup mcm ini ibarat ditipu je.saya tak kisah kalau line internet saya problem tetapi skg ini saya susah nak membuat panggilan keluar dan x dpt terima panggilan masuk. bila membuat panggilan kna voice mail setiap kali rm0.35 sen susah sangat nak dpt msj n call pihak maxis hanya beritahu tak dapat buat apa disebab kan upgrade coverage tp xkn lah teruk sangat smpai x blh buat panggilan..????

    ReplyDelete
  101. Anonymous3:11 PM

    Search engine optimization, link management services is one of the hottest area
    of online traffic generation today. You will require to
    invest a substantial quantity of money in getting high quality Search engine optimization software if you begin doing your
    internet sites Search engine marketing manually.
    In fact, a systematic graphical representation is done by professional designers who have creative bent of minds.


    Feel free to surf to my weblog - how to make google index your page

    ReplyDelete
  102. Anonymous8:43 PM

    Pejabat Kesihatan Bahagian Sibu tidak membayar claim kepada staff sejak bulan Mac sedangkan sekarang sudah mencecah pertengahan bulan Julai. Apa tindakan yang boleh diambil terhadap pihak yang berkenaan?

    ReplyDelete
  103. Anonymous3:17 AM

    Saya 4 kali gagal temuduga jawatan kerajaan persekutuan. Rekod akademik saya boleh dibanggakan. Tetapi keluarga pula miskin. Saya satu- satunya harapan keluarga namun panel penemuduga masih tak luluskan saya bila sa sudah menyatakan begitu dan mereka boleh lihat sendiri sijil2 yg mungkin mereka sendiri tiada.apakah yg lulus temuduga lebih baik dari saya atau lebih miskin daripada saya. Kalau rekod sekolah saya baik mengapa saya tidak boleh buat tugasan d jabatan anda. Apa teruknya saya sehingga 4 temuduga saya gagal. Bayangkan saja jika anda hari ini tiada kerja dan rasalah peritnya hidup. Jangan bicara soal org lain juga menganggur kerana bapa mereka atau abang/kaka mereka berkerja. Saya, bapa tidak berkerja, anak juga tak berkerja. Di sini, saudara boleh rasa dunia ne tak indah seperti yg awak duduk dgn jawatan anda. Sa menyeru panel penemuduga supaya teliti calon yg betul2 perlu kerja dan bagi ruang sekurung-kurangnya satu ahli keluarga yg layak berkhidmat dgn kerajan. Kerana anda adalah kerajaan dan kerjaan untuk rakyat. Pengangur kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous3:25 AM

      Kalau nasib anda macam saya, replay pos ne dan kita lihat berapa ramai antara kita yg senasib.

      Delete
  104. Anonymous5:34 PM

    SAYA PENDUDUK RUMAH PANJANG DI SARE SARAWAK, MINTA JASA YANG BERHORMAT BN LIHAT ATAU HANTAR PEMANTUAN KEPADA KAWASAN PARLIMAN TG MANIS SARAWAK. IAITU JALAN BESAR DARIPADA SEKOLAH ST, ANDREW ENSELUAI HINGGA KE RUMAH BUNYA AK JAWA (KRT BUKIT EMPELAM) SARE JALAN BESAR (JALAN UTAMA) MASIH TIDAK BERTURAP DARIPADA ZAMAN 50 AN SEHINGGA SEKARANG. TIGA ORANG PM SUDAH JALAN HANYA 1.2 KILOMETER SAHAJA. TOLONG AMBIL PANDANGAN, MUNGKIN TERLEPAS PANDANG.SEKIAN SALAM 1 MALAYSIA.

    ReplyDelete
  105. Anonymous5:42 PM

    SALAM 1 MALAYSIA , MINTA JASABAIK PIHAK MAJLIS DAERAH SARIKEI SARAWAK BUAT TINJAUAN KEATAS PARIT BESAR DAN BELAKANG PERUMAHAN LORONG 2A TAMAN SUSUR JAMBU INDAH SARIEKI SARAWAK KERANA PARIT KALAU SAYA TIDAK SILAP LAMA TIDAK DI SENGARA, JADI PASIR SUMBAT DAN ALIRAN AIR BERJALAN TIDAK LANJAR. MOHON PIHAK BERTANGGONGJAWAD BETINDAK. LAMA TIDAK NAMPAK KONTRAKTOR MEMBUAT PEMBERSIHAN SEKIAN.

    ReplyDelete
  106. Anonymous6:35 PM

    Sejak kebelakangan ini kita di kejutkan dengan kenaikan harga ayam yang mendadak, dan perkara ini terus berulang setiap kali musim perayaan.Kenapa tidak kerajaan membuka banyak permit import ayam dari luar negeri dan menggunakan pihak FAMA atau agensi yang di lantik kerjaaan dan terus menjual pada pengghuna dengan harga yang pepatutan. Dengan tindakan ini kerajaan dapat mengajar pembekal-pembekal tempatan yang sengaja mengambil kesempatan dan segera menyelesaikan isu ini.Kami rakyat dah MUAK dengan perkara ini tanpa penyelesaian.

    ReplyDelete
  107. Lebuh Raya MEX tersegam indah, kutip tol tak tahu berapa juta setahun, tetapi kemudahan asas di abaikan, Banyak pintu tandas di R&R rosak, dah berbulan bulan masalah tersebut terbiar, saya akui sebelum ini pihak Lebuh Raya MEX telah membaiki pintu tandas tersebut, tetapi saya percaya mereka ( pihak Lebuh Raya Max ) mengunakan meterial yang tidak berkuali, maka itu masalah tersebut datang kembali, dimana sifat tanggung jawap pihak Lebuh Raya MEX untuk menyediakan kemudahan asas kepada penguna yang membayar tol ?

    ReplyDelete
  108. Agak kecewa dengan hospital bandar jengka,pahang....pd 20/07/2013...emak sy masuk hospital krn kurang selera mkn n muntah-saspek demam shj!!! Akan tetapi doktor pakar temeloh cakap yg mak kurang darah n mcm2 kurang dlm badan....bEnda nak jadi tpaksa redha.....tp skrang lain pulak jadi....tangan emak tmpak yg cucuk air bengkak dah 3 hari n panas je tmpat yang bengkak tu...hari ni bnanah.....emak sy masok hsptal sbb sakit....skrang penyakit2 btambah...adakah hspital tmpt bubat atau tambah penyakit????

    ReplyDelete
  109. Aduan masalah pembayaran cukai taksiran am di pejabat pos simpang empat semanggol perak 19.02.2013
    0901/0227009/SI000MPM T05002346808 RM 59.40 TIDAK sampai ke MAJLIS DAERAH KUBANG PASU,JITRA KEDAH.Sehingga sekarang 29 Julai 2013 pihak pos membiarkan masalah ini tanpa memaklumkan kepada saya apa-apa pun.SEHINGGA surat tunggakan dan penalti dari MDK JITRA memberi notis tunggakan kepada saya.saya SANGAT KESAL berurusan dengan POS MALAYSIA.minta tindakan segera dari pihak berkenaan.

    ReplyDelete
  110. Anonymous12:08 AM

    Item No Ref No Date Time Process Office

    ED088608045MY - 07 Aug 2013 09:50:57 Courier is attempting delivery PPL KULIM

    hi berikut adalah parcel saya yang dihantar kembali kepada pengirim.....bila saya semak website telah dihantar pada 3ogos13 di rumah saya tetapi tetapi tiada orang di rumah, apabila saya pergi ke pejabat pos pada 7 hr ogos 13 jam 1100H, barang saya telah dipulangkan kepada pengirim.Setelah menyemak di pejabat pos, pejabat pos mangatakan bahawa alamat saya tidak lengkap dan telah menghubungi saya tetapi tidak dapat dihubungi...alamat saya di 17 Jalan Nilai Impian 4, Laman Jasmin, taman Nilai Impian, 71800 Nilai Negeri Sembilan...nabila_abdulrazak@yahoo.com.....secara jujur, kawasan perumahan di kawasan nilai impian adalah agak mengelirukan.....saya beranggapan bahawa 'delivery man' tidak berapa pasti dengan kawasan perumahan sime darby nilai impian ini....ini adalah kali pertama saya mengalami masalah ini bahawa barang saya telah dipulangkan dan tidak dihantar ke rumah saya.sebelum ini sekurang-kurangnya kad kuning diberikan untuk saya mengambil barang tersebut di rumah...saya telah menelefon 1-300-300-300 untuk membuat aduan bahawa alamat apakah yang patut saya tulis bagi melengkapkan alamat saya....segala surat menyurat memang saya menggunakan alamat tersebut. saya menyarankan bahawa pihak pos laju di dalam website meletakkan alamat yang tidak lengkap di dalam website bagi simpanan pos laju untuk mengetahui sama ada ' delivery man' benar-benar telah mencari alamat tersebut dan bukti bahawa alamat memang tidak lengkap dan no telefon yang menelefon pengguna agar menjadi rujukan kepada pengguna bahawa pos laju telah cuba menghubungi tetapi tidak berangkat....untuk makluman,bungkusan tersebut adalah baju raya saya....saya hanya mengalami masalah tersebut dengan pos laju sahaja...dengan perkhidmatan lain seperti GDEX,citylink dan Skynet alamat yang sama telah saya gunakan dan bungkusan dihantar di rumah saya...saya beranggapan bahawa kesilapan adalah daripada 'delivery man' yang menghantar ke rumah saya yang tidak berhati-hati dan amanah dalam menjalankan tugas menghantar bungkusan ke alamat rumah..mungkin dia tidak begitu 'familiar' dengan kawasan Nilai Impian. Delivery man yang bekerja di Poslaju Nilai Taman Semarak mengalami masalah tidak tahu menghantar ke alamat di Taman Nilai Impian, padahal alamat yang sama saya gunakan bagi surat biasa

    ReplyDelete
  111. Anonymous11:49 PM

    salam.....saya agak kecewa dengan sikap seorang staff astro customer service.....dia bercakap seolah-olah tiada sikap budi bahasa....bercakap dengan nada suara yang berteriak-teriak dan menengking pada saya... mana solgan kata rakyat malaysia berbudi bahasa budaya kita???? saya mohon pihak atasan dari astro menegur sikap staff yang tidak berbudi bahasa. terima kasih.

    ReplyDelete
  112. kepada badan kerajaan kami penduduk di sungai way merasakan yg kami bukan berada di negara sendiri kerana segala perniagaan dan rutin harian kami di banjiri warga asing yang mengaku diri mereka org sabah.. tolong ambil tindakan.. jgn tido je.. dah ramai buat aduan tapi tindakan x ada langsung..mcm mn indonesia boleh berniaga sedangkan orang malaysia papekedana..malaysia negara maju tetapi senang dibeli dengan duit.. kekalkan dan pelihara maruah negara jgn sampai bila sampai masa kita disoal di sana nanti.jgn pikir apa yg negara boleh buat untuk kita.pikir apa yg boleh kita buat untuk negara..

    ReplyDelete
  113. kepada badan kerajaan kami penduduk di sungai way merasakan yg kami bukan berada di negara sendiri kerana segala perniagaan dan rutin harian kami di banjiri warga asing yang mengaku diri mereka org sabah.. tolong ambil tindakan.. jgn tido je.. dah ramai buat aduan tapi tindakan x ada langsung..mcm mn indonesia boleh berniaga sedangkan orang malaysia papekedana..malaysia negara maju tetapi senang dibeli dengan duit.. kekalkan dan pelihara maruah negara jgn sampai bila sampai masa kita disoal di sana nanti.jgn pikir apa yg negara boleh buat untuk kita.pikir apa yg boleh kita buat untuk negara..

    ReplyDelete
  114. Anonymous7:50 AM

    Jom buat duit di internet tanpa modal walau satu sen sekalipun.Hanya di
    www.wanginternet.net

    -Anda dibayar utk melihat iklan
    -sambil tgk tv,makan,dan sembang2 pun bleh dpt duit.
    -pembayaran ke akaun Paypal

    ReplyDelete
  115. saya mengesyaki ada sekumpulan pemuda cuba untuk memecah masuk rumah saya.boleh buat rondaan tak ? tolong ambil tindakan.sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  116. Anonymous6:34 AM

    Salam. Dinasihatkan kepada pengadu2 disini,silalah buat aduan rasmi kepada pihak2 yang tersenarai diatas atau melalui kementerian2 yang berkenaan, barulah tindakan akan diambil. Jika sekadar melepaskan geram, boleh dibuat disini. Sekian,terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:15 PM

      Tak guna Kalo nak bagi kesedaran kepada manusia2 bebal... Dia org semua patut ditindas dan dizalimi kerana kebebalan dan sikap Yg hanya tau emotional tanpa rasional... Dia org ni semua otak da biol

      Delete
  117. Anonymous9:36 PM

    Salam Sejahtera, penduduk di sekitar Shah Alam dan Lembah kelang tolong berwaspada dengan kontraktor penipu / conman Gengan A/L Suprayan nombor kad pengenalan 590727-10-6045...beliau telah menipu saya sebanyak Rm 25,000.00 dan juga jiran-jiran saya. Jumlah tak pasti lagi. beliau akan mengambil projek bina rumah dan lari dengan duit. Tolong sebarkan sebanyak dua adaun telah di buat terhadap dirinya di balai polis Taman Sri Muda.

    ReplyDelete
  118. insan malang sbrg jya8:16 PM

    Askum..pada hari khamis 08/10/2013 saya ingin cabut gigi di klinik beralamat 49,JALAN TENGGIRI SEBERANG JAYA 13700 BUTTERWORH..TEL:04-3988919. Doktor tu cakap gigi patut di bedah dan dikenakan harga yang mahal. Tapi saya tak mampu. Saya dikenakan bayaran RM60 sebab servis doktor RM30,ubat RM30.. Dan sy cuba ke klinik yg lain di area prai, doktor tu cakap boleh cabut, tiada masalah dan tiada sebab2 perlu bedah.saya cabut hari jumaat dan sy pergi semula sabtu ( pagi td 12/10/2013 meminta penjelasan ) saya sudah bayar mahal RM60 tp tak cabut, ubat serta belum makan. Sy cabut gigi di klinik prai hanya RM40. Sy meminta penjelasan cara elok2 tp saya dihalau keluar depan pesakit gigi yang berada di situ..

    ReplyDelete
  119. Anonymous7:39 PM

    Salam saya ingin membuat aduan kepada admin laman ini. terlalu ramai yang mengadu salah chanel.

    ReplyDelete
  120. Anonymous7:40 PM

    Yang korang mengadu kat sini bukan ada tindakan susulan pun. masuk angin keluar asap.

    ReplyDelete
  121. Anonymous7:43 PM

    Kacip...

    ReplyDelete
  122. Anonymous11:40 PM

    Tiada tindakan yang akan di ambil.Buang masa komen .

    ReplyDelete
  123. Nor azman3:33 PM

    Assalamualaikum dan selamat sejahtera.Lh saya minta nama saya d rahsia kan.Saya asal kuala kangsar perak.Saya baru krja d cafe ni.tk kisah lh gaji sikit.masalah nya majikan ni tak nak bagi wang untuk perkrja nya.Nama cafe tersebut jilie cafe d area bukit chandan kuala kngsar

    ReplyDelete
  124. Anonymous3:39 PM

    1174,persiaran puteri 3/2,Taman chandan puteri fasa3,33000 kuala kngsar perak.No talian nya 012 4057594.majikan saya bernama mohd syhidi azli.

    ReplyDelete
  125. RESTORAN WIRA JALAN PUDU KUALA LUMPUR MALAYSIA DEPAN HOTEL SWISS GARDEN menyajikan masakan BRIANI yang kurang menjaga kebersihan makanan terdapat taik tikus.... dalam masakan nya ? konsumen atau saya sendiri yang dirugikan hanya digantikan uang dengan seharga makanan yang di beli? , maunya dilaporkan kepada pihak berwajib di MALAYSIA namun sayangnya barang bukti di buang oleh pihak pelayan / pekerja disana...

    ReplyDelete
  126. Anonymous12:28 AM

    perkhidmatan JPJ wangsa maju dan maju junction tidak memuaskan. tunggu giliran sampai beratus-ratus orang dari pagi sampai ke petang..bila nombor giliran sudah hampir tiba-tiba sistem offline pulak..ape kejadahnye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:25 PM

      U ingat you tu siapa...kira bile u ade kat jpj, sistem xbole offline LA.... Jangan ingat dunia ni berpusing sekeling You.... You tu xde ape2 keistimewaan Yg membolehkan sistem tu lancar... You ingat Yg keje kat kaunter jpj tu sengaja pura pura sistem offline, Kalo bole dia org mesti harap bende online balik drpd tgk muke Korang menyemak dan menambah tekanan perasaan mereka

      Delete
  127. Salam. terkejut hari ni, di pekan Pokok sena, Kedah, nasi lemak sebungkus dah naik RM 1.50(drpd RM 1.00) agaknya depa pakai petrol kot.

    ReplyDelete
  128. Anonymous11:12 AM

    Kepada Tuan Pengarah Kesihatan Malaysia.
    Untuk makluman pihak tuan,.bertempat di Pejabat Kesihatan Beaufort,Sabah.Saya adalah di antara kakitangan bawahan yang sangat tidak berpuas hati dan terkilan dengan sikap Pegawai Kesihatan Kawasan kami yang entah samaada dia ni seorang yang sakit mental atau sengaja nak menggunakan kuasa yang di amanatkan kepada dirinya sekarang ini.Saya belum pernah melihat seorang Pegawai atasan yang di anggap Pemimpin yang nyata sekarang yang berada di Pejabat kami adalah seorang Pegawai yang bersikap sombong,angkuh,tidak berperi kemanusiaan dan mementingkan diri sendiri.Bagi pihak yang terbabit.mohon agar pihak Tuan dapat memindahkan Pegawai tersebut yang bernama Dr.Fauziah binti Abdullah.Kami memang tidak suka dengan cara pegawai berkenaan memimpin kami sekarang ini..harap maklum

    ReplyDelete
  129. Anonymous5:25 PM

    Saya telah membeli sebuah Telefon bimbit jenam HTC,dalam masa 4 bulan,telefon saya dihantar ke pusat servis sebanyak 2 kali,masih lagi mempunyai masalah signal,saya membeli dengan harga rm799,syarikat yang menjual alat ini adalah Seng Heng First Garden Ipoh.

    ReplyDelete
  130. Anonymous7:06 AM

    bayaran parkir di Hospital Universiti (PPUM) sgt mahal.. rm2 sejam.. tiada max rate.. parkir terhad..membebankan pesakit,malah staf juga terbebab.mohon siasat.

    ReplyDelete
  131. Anonymous7:07 AM

    Pada 30/08/2013, saya telah mendapatkan perkhidmatan pembantu rumah daripada ZURIDAH BT SAMINGAN, no kad pengenalan 560101-08-5812, dan bertempat di jeti port klang, saya telah menyerahkan wang sebanyak rm5700 secara tunai kepada beliau dan telah menyerahkan pembantu rumah bernama NOVI NOVITA no pasport A6189024 sebagai pembantu rumah dan beliau telah menyatakan sekiranya pembantu rumah ada masalah atau melarikan diri dalam masa 3 bulan dia akan menggantikan pembantu rumah yang baru. Malangnya 3 hari kemudian pada 2/9/13, maid tersebut telah melarikan diri dan saya telah menghubungi perempuan tersebut melaui telepon no 016-2041912 untuk memohon perggantian seperti yang telah dijanjikan. Perempuan tersebut telah memberikan pelbagai alasan dan masih belum menggantikan pembantu rumah seperti yang telah dijanjikan.Malangya pada ketika ini beliau langsung tidak mahu mengangkat telefon dan mendiamkan diri..Saya rasa wujud unsur penipuan dan membekalkan recycle pembantu rumah kepada majikan.hati hati dengan perempuan ini....

    ReplyDelete
  132. Anonymous12:33 PM

    Nak gelak bile kat Malaysia ade jgk org cam ni.... Lain kali Kalo xpaham, call LA khidmat pelanggan Yg disediakan tuk khas tuk melayan kerenah pelanggan Yg kurang bijak cam u... Sepatutnya you call je LA , then suruh Dia org explain kat sampai u paham....you ni sedar x Yg ape Yg you tulis kat atas ni menampakkan kan kebodohan serta kekampungan Sgt.. Hello sy rase nenek sy pun Kalo dia xpaham dia tanya dulu.. Bukan bt tuduhan melulu... U Nk tak malu ke dgn sikap camni... Berubah LA, jgn Ko sedar kan fitnah..

    ReplyDelete
  133. IBU HAMIL11:12 PM

    Assalamualaikum dan salam sejahtera.

    Saya adalah salah seorang ibu yang sedang hamil dan saya ingin bertanya tentang polisi perkhidmatan ibu hamil di klinik kesihatan Kuantan Pahang.

    Saya telah menjalankan UOT test dan didapati positive. Ketika usia kandungan saya 8 minggu, saya dan suami telah berkobar-kobar untuk pergi ke klinik kesihatan untuk mendapatkan rawatan lanjut ibu hamil dan membuat 'buku merah' ibu hamil.

    Alangkah terkejutnya saya apabila kami ke kaunter, nurse yang bertugas sekadar mengikaran usia kandungan saya dan mengarahkan saya pulang begitu sahaja kerana usia kandungan saya baru 8 minggu. Nurse kata saya kena datang semula apabila usia kandungan sudah 12 minggu kerana alasannya, apabila kandungan sudah 12 minggu, barulah doktor boleh nampak kandungan dengan jelas dan nyata. what?? Kenapa begitu lama baru boleh buat 'buku merah'

    Nurse tersebut kata lagi, ''kalau ada bleeding dalam tempoh nak tunggu 12 minggu, boleh terus pergi bahagian mergency di hospital"

    Lagilah saya terkejut. Adakah polisi perkhidmatan ibu mengandung di klinik kesihatan kauntan ni menggalakkan ibu hamil keguguran?? Nurse langsung tak buat check up ke saya dan tak ada langsung diberi vitamin.pil atau nasihat untuk ibu hamil.

    Rakan-rakan saya dan ahli keluarga saya juga turut terkejut kerana mereka menyatakan yang di tempat mereka (negeri lain), mereka buat 'buku merah' seawal usia kandungan 6 minggu. Malah, nurse di tempat mereka juga akan ''marah'' jika mereka lewat mendaftar / buat checkup setelah tahu diri mereka mengandung.

    Kenapa di Kuantan, saya diarahkan pulang dan tunggu usia kandungan 12 minggu baru boleh buat checkup?????
    Bagaimana jika dalam tempoh saya pregnant tu, ada protein keluar dari urin saya yang mana saya berpotensi dapat pre-eclampsia? Bagaimana jika kandungan gula dalam darah saya tinggi di mana saya tak sedar pon sebab tiada sebarang checkup ibu hamil dibuat?? Bagaimana jika saya mendapat darah tinggi yang boleh membahayakan nyawa saya???

    MOHON PENCERAHAN. TQ

    ReplyDelete
  134. Anonymous12:23 PM

    Bahagian Pencegahan Rasuah (BPR) Mohon buat tinjauan di Hospital SUltanah Batu Pahat kerana Fander tiada, Sijil Kewangan pun tida tapi boleh buat job bekal barang sedangkan kampeni lain kenabuat ikut peraturan, kena jumpa pegawai. Kami dah bagi harga murah pun asik masuk tong saja Dapat job pun tak seberapa tapi mintaknya macam-macam. Pakai thai tapi mintak simpati macam pengemis. Kami nak cari makan dan buat kawan, tapi tak agak – agaklah nak layan..

    ReplyDelete
  135. Anonymous1:17 AM

    ADUAN SIKAP DOKTOR DI HOSPITAL PARIT BUNTAR - DR ANDRIAN NICHOLAS LIM

    Kes 1
    Bayi demam panas pukul 2:am dikejarkan ke hospital.Doktor ini bertanya dengan marah2 kenapa datang sini meskipun diberitahu bayi demam panas agak tinggi 38celcius #Mungkin geram tidurnya nyenyak terganggu dek kehadiran pesakit pada pukul 2:00 pagi di Wad Kecemasan

    Kes 2
    Kenalan ofis saya bergegas ke wad kecemasan pada siang hari 9:30am akibat sakit perut yang tidak dapat ditahan lagi. Beliau dihalau keluar dan alasannya kena menunggu seperti pesakit luar, ambik giliran. Malah mempersendakan pesakit kononnya pesakit hanya main2 sahaja.

    Mohon pantauan sikap 'murni Doktor ini

    ReplyDelete
  136. Anonymous9:08 AM

    Tadika Tunas Harmoni di Tmn Bukit Serdang, Seri Kembangan, Selangor, menaikkan yuran sebanyak 30rm mulai Januari 2014, tanpa memberi notis lebih awal kpd ibu bapa. Adakah pihak tadika boleh menaikkan yuran sewenang-wenangnya tanpa justifikasi? Di manakah tempat ibubapa boleh mengadu lagi? Sila bantu dan terima kasih.

    ReplyDelete
  137. insan malang12:26 AM

    Slm... sy sbnarnye xtahu nk wt aduan cmne... baru2 ni sy kne tipu dgn pgguna facebook user nme syafiq afiq (syafiq handbag )....dia mnjual pelbagai jenis bju kurung dgn hrga yg murah... slps duet di bankinkn ke (hri kmis)akaun dia, pda hri yg sma dia jnji nk pos brg...selang bbrapa hri kmudian brg yg dibeli tidak smpai... sy da msj untuk mnta tracking num tp dgn alasan tidak dpt hntar line intenet slow... sy mula ragu2... kmudian fb sy di blok oleh dia.. sy col bkali2 tp xdijwb... sy xtahu cmne nk wt report polis disbabkn sy xdpt nk bka fb dia... tlg sy.... duet sy beratus 2dh kne tipu ngn dia....

    ReplyDelete
  138. Anonymous3:38 AM

    Mengapa Nurse Hopital Segamat,Johor.Tidak Mengambil Berat Dan Tidak Usaha Untuk Menyembuhkan Penyakit ibu saya.doktor Tidak patut untuk menyuntik Mohfin pd ibu sy.kerana ibu sy tidak boleh sedar bebanding ubaat laen.mofhffin itu sngt kuat dan pd orng yg normal pun tidak mmpu menahanye dri sedar.bile ditanya ceritaa putar belit.jikaa pihak pengarah kesihatan kuala lumpur tidak ambik tindakan.sy akan saman dengan jumlaah yg besar.sy akn pstikan yg saya akan menang kes ini.(Hospital segamat)ibu mengidap kanser)

    ReplyDelete
  139. Anonymous3:48 AM

    Sambung kisah komen diatas(ibu sy mengidap kanser)terus terang sy cakp yg sy sngt marah dengan hospital segamat johor.(Wad8)sy akan bwk kes ini smpai ke tengah sbb ini nyawa ibu sy.doktor cina tiada rse simpati pd kaum melayu kerna alsan doktor bg mohfin untuk bg ibu sy mati dlm tidur.kepada kementerian kesihatan sy bg tempoh 3ary untuk settle kan masalah ini.jika tidak sy kn ambil tindakan keras.

    ReplyDelete
  140. Anonymous11:30 PM

    saya mau tanya,apakah pasport yang di jaminan oleh kompani,tak ada undang2?soalnya kmi ne dah bertahun2 krja sma kompani,tpi pasport msih kena byr sendiri2..trimakasih..

    ReplyDelete
  141. Anonymous11:31 PM

    saya mau tanya,apakah pasport yang di jaminan oleh kompani,tak ada undang2?soalnya kmi ne dah bertahun2 krja sma kompani,tpi pasport msih kena byr sendiri2..trimakasih..

    ReplyDelete
  142. Saya buat aduan untuk beberapa tempat dekat malaysia ni. Pertama;
    Pejabat pos kuala kangsar: perkhidmatan staff kepada pelanggannya sangat sombong dan tidak mesra.
    Kedua; jabatan pendaftaran negara kuala kangsar perak. Juga sangat sombong dan staff wanit terutamanya umpama tiada urat diwajahnya untuk senyum. Kesian weh camana dia hidup.
    Yang ketiga : doktor di klinik kesihatan uitm shah alam yang bercermin mata san berbadan gemok. Layanannye terhaap student seperti menganggap kesakitan yang student itu alami adalah perkara main main ! Ini memang bodoh.
    Keempat :jururawat perempuan di wad perempuan tingkat atas sekali sangattttttt babi. Nak tau sebab ape? Cuba sendiri sakit dan pergi wad tersebut sehari. Anda akan layanan sprti binatang. Kesian orang tua dilayan kasar.jururawat yang sangat pemalas. Patutlah gemok asyik duduk bergosip dalam bilik atau dekat kaunter. Dah lah Tak Pernah Senyum. Ok. TAK PERNAH. Bila ada emergency yg mmmerlukan bantuan, sy mintak wheelchair sebab mak sy tak mmpu jalan,diorng masing2 boleh membodoh dan membangang dan teruskan bergosip.sy jugak yang berlari cari dan ambilkan sendiri!!. Korang kenalah sendiri jugak nnti bila korang atau family korang atau mak korang kene. Korang patut rasakan bende yang sama wahai nurse yg pemalas.
    And last: pemandu bas transnasional dari melaka jam 5pm ke shah alam. Sangat tidak bertimbang rasa kpd penumpang yang membawa makanan seperti coolblog atau mcd yang baru sahaja dibeli walaupun sudah letak makanan tersebut di dalam beg. Ok. Tu ialah makanan. Dan sy sebagai penumoang akan menjaga makanan supaya tidak jatuh. Ada ke dia suruh makan sampai habis. Bodoh serius bodoh driver ni. Malaysiaku. Rakyatnya tidak berbudi bahasa dan tidak mesra. Sekian.

    ReplyDelete
  143. Anonymous7:35 PM

    Sy ingin membuat aduan tentang penjual2 tiket di duta..beli tiket smpi nk dkt harga rm50 tp kna tggu smpi sejam lebih..jnji pkul 10 pg mau jln tp 11.30 bas bru terhegeh2 nk grk..so tak pyh nk beli tiket kat tmpat shamisha tu..belilah tket mara liner..komsortium or mara liner..ingat eh korg kerjalah elok2 klu nk gaji tu berkat..tmbang mhl2 tp perkhidmatan sgt2 xbagus..

    ReplyDelete
  144. pengguna pos laju4:26 AM

    Di sini saya nak buat aduan atas perkhidmatan pos laju.. kalau kelewatan barang sampai saya boleh terima cuma saya sangat tidak berpuas hati dengan cara layanan terhadap custmer.. memang benar mereka selalu akan call dahulu tp jika tidak di angkat mungkin kerana masalah ada meeting atau sedang berkerja.. dan selalu nya yang terjadi mereka akan marah2 kami atas kesalahan tidak jumpa alamat dan tidak mengangkat telefon.. lagi2 mereka tidak bercakap secara baik dan sopan kepada orang tua.. saya harap pejabat pos laju boleh naikkan taraf kesopanan semasa berkerja.. dan kepada pejabat pos sila pasti kan pekerja anda mempunyai tata susila dan bahasa yang baik ketika berkmnkasi dgn pelanggan..

    ReplyDelete
  145. budi bahasa budaya kita5:01 AM

    Saya berharap pihak pejabat pos laju boleh membeli layanan mesra seperti dahulu.. dulunya tiap kali dpt pnggilan kami mndngr kata2 sopan dan mesra namun sekarang hanya kata2 marah dan kurang sopan kepada kami lagi2 orang tua.. . sila hormati orang tua bila berbicara.. dan dlunya mereka sndri akan trun dr van untk bg brng pos kami walaupun dlm keadaan hujan.. namun sekrang kami yg trpaks berlari keluar ke van untuk ambil barang kami malah mndptan layanan prckpan yg tidak sopan.. serta tiada seyuman lansung di wajah mereka.. saya harap kan pihak pejabat pos mahupun di mana2 sama ada dia sper market or hsptal or dmana2 sahaja.. sila la beri layanan yang baik.. sekurang2 nya senyuman n kata2 sopan e2 di kekal kan demi mnjamin rakyat malaysia yng brbudi pekerti. Terima kasih...

    ReplyDelete
  146. Anonymous6:46 PM

    harap sama2 pertingkat mutu perkhidmatan di sektor kesihatan....

    ReplyDelete
  147. Anonymous6:35 AM

    Harap maklum. Kawasan padang midin dapati menpunyai banyak nyamuk. Saya takut kemungkinan besar ialah nyamuk aedes. Sebab sekarang banyak kes deman denggi. Harap pihak tertentu ambil tindakan secepat mungkin. Saya sudah semak sekeliling rumah saya. Semuanya dalam keadaan bersih dan tidak bertakung. Harap pihak tuan memantau kawasan padang midin secepat mungkin. Sekiab terima kasih.

    ReplyDelete
  148. Anonymous1:16 AM

    Salam 1 Malaysia..
    Saya pembeli motorsikal dan masih loan dengan AEON CREDIT SERVICE(M) BHD...sya terkilan dgn sikap staff AEON CREDIT CAWANGAN KUCHING, SWK.. pendek kata, buka aje syrikat, staffnya terus kol...paling awal kol 9.00 pagi stiapkali bulan mesti tepat pd hari org gov payday)..slg kita xangkat, mrk akan terus kol xkiralah, kta msih outstation ke, meeting ke, dlm tandas ke..dlm bln nie td pling sya tkilan, sya angkt kol slh serg staff ppn AEON itu,, trus tnya bila sya nk jelaskan byran bulanan secepat mungkin! saya hairan, xda byran ttunggak pn sya dilayan cmnie? .sya rsa mcm sya brhutang dgn pihak pinjaman segera..sdgkan pihak bank mrk akan bri surat amaran 1 ke, amaran 2 ke amaran ke 3..nie x mcm mngalahkan pihak bank..saya cadangkan : 1. supaya klau nk buat panggilan jgn la dlm awal pagi. mana lagi nk pgi bnk, nk buat byran di tpt beli motosikal lagi dh kol brp.. msing2 ada tugas. cukuplah kol lepas office hour..2. staff AEON perlu bijak menangani msalah dan bcakap dgn suara yg sopan,dgn pelanggan...tanpa pelanggan, adakah maju AEON? harap mutu perkhidmatan dipertingkatkan...

    ReplyDelete
  149. Anonymous9:14 PM

    PERKESO tidak melindungi data pengguna, http://budakbakong.blogspot.com/2011/11/bagaimana-nak-percepatkan-tuntutan.html

    ReplyDelete
  150. Anonymous8:50 AM

    Salam dan Selamat Sejahtera,

    Saya mempunyai insuran kenderaan peribadi dengan Etiqa Takaful. Bulan lepas saya telah membeli kereta baru dan ingin memindahkan ncd daripada kereta lama kepada kereta baru. Bagaimanapun semua proses ini dilakukan oleh pihak dealer kereta baru saya. Saya telah maklumkan kepada beliau yang kereta lama saya masih digunakan oleh keluarga saya dan saya masih memerlukan insuran untuk kereta tersebut. Malang bagi saya bila pihak dealer ini telah tersilap memaklumkan kepada pihak insuran supaya membatalkan insuran kereta lama saya.

    Kekecewaan saya adalah bila pihak Etiqa tidak langsung menghubungi saya sebagai owner insuran tersebut untuk mendapatkan kepastian betulkah saya yang memang ingin membatalkan polisi insuran tersebut. Malang sekali saya hanya dimaklumkan selepas pembatalan dilakukan 2 minggu. Tapi semuanya sudah terlambat. Kata mereka sebab dah terlalu lama mereka tidak boleh reverse balik pembatalan tersebut. Akibat dari semua itu saya menghadapai kesukaran. Saya tidak boleh buat insuran baru kerana tarikh insuran perlu mengikut tarikh luput roadtax. Habis bagaimana saya ingin menginsurankan kenderaan saya dalam jangkamasa sebelum tarikh luput roadtax tersebut. Saya masih ada masa sebulan lagi untuk roadtax saya luput dan dalam masa tersebut kereta lama saya tiada insuran.

    Dan paling malang sekali semua orang2 yang telibat seolah-olah lepas tangan..

    ReplyDelete
  151. Anonymous7:34 PM

    saya nak komen tentang pembiakan nyamuk terlalu berleluasa di lorong mahsuri ,bayan baru dan minta pihak berkuasa mengambil tindakan menyembur ubat nyamuk dengan segera,sekian terima kasih

    ReplyDelete
  152. Anonymous6:26 PM

    tolong dtg periksa kualiti kerja jururawat2 haprak di kemahang 3 tanah merah.. kasi tukar org lain la..bagi posting jauh2..dengan xsenyum nya pandang pelanggan cam sial..x kena dengan tema n moto kesihatan. tlg lah dtg tgk sape2 yg berwajib.. yg datang nak wat rawatan suh balik dtg esok pun ada padahal pesakit xramai pun...baik xyah ada klinik kat sini lg bagus..

    ReplyDelete
  153. Anonymous5:42 PM

    Telefon awam di Kolej Vokasional Muar tidak berfungsi/rosak, mohon pihak yang berkaitan mengambil tindakan yang sewajarnya. Kesian kepada pelajar asrama tidak dapat menghubungi ibu bapa/penjaga - tindakan awal pihak yg berkaitan adalah amat dihargai.

    ReplyDelete
  154. Anonymous7:04 PM

    salam.terdahulu blog ni aktif ke tak?disini saya ingin membuat aduan berkenaan masalah dalaman organisasi kerajaan.maafkan saya kerana dimanakah saluran bagi penjawat awam membuat aduan bagi melaporkan penjawat awam lain yang tidak melaksanakan tugas dengan betul.iaitu tugas hakiki.saya percaya banyak jabatan mengalami masalah dalaman seperti ini.hal ini menyebabkan pegawai/staff lain terpaksa melaksanakan tugas bagi pihak beliau.jika tidak buat maka si rakan ini yang akan dimarah serta di minta lepaskan jawatan.adakah ini adil?maaf.kejadian ini berlaku kepada diri saya sendiri.sehinggalah sekarang keadaannya masih begitu.saya bertugas sebagai juruteknik elektrik.rakan says sebagai juruteknik mekanikal.selama 4tahun bekerja dia hanya jawab 'tidak tahu' dan kemudiannya kerja tu dibagi kepada say a.mudah kan??.contoh..penyelenggaraan penghawadingin..saya juga yang kena periksa.sedangkan itu adalah kerja dia.penyelenggaraan sistem kumbahan.pun saya juga.ketua unit saya sudah berpindah akibat tekanan ini.selama 4 tahun sebagai juruteknik mekanikal hanya sekadar 'tukar tombol pintu' sahaja.amat memalukan bagaimana kerajaan boleh memilih individu seperti ini sebagai penjawat awam.sekiran ada tugas luar seperti sukiptmaka beliau akan cepat-cepat 'deal' dengan sekutunya supaya namanya dimasukkan dlm senarai.dengan ini beliau dapat keluar dari tempat bertugas.secara tidak langsung beliau dapat mengelak dari menjalankan tugas hakikinya.sejak akhir2 ini saya amat tertekan dengan situasi ini.jika ada rakan-rakan disini yang pernah atau sedang mengalami situasi yang sama boleh lah hubungi saya melalui email diakhir ini.tidak lupa juga jika ada pegawai peringkat kementerian terutama KKR (kem.kerja raya) yang terbaca masalah saya Dan mempunyai cara penyelesaian boleh hubungi saya.saya amat tertekan.untuk maklumat lanjut kisah permasalahan saya dan cara penyelesaian bolehlah tuan tuan hubungi saya melalui email dark_cem@yahoo.com

    terima kasih.

    ReplyDelete
  155. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  156. Salam 1 Malaysia... Disini saya ingin memaklumkan kepada sesiapa yang ingin membeli handphone berjenama Nokia hendaklah berfikir banyak kali kerana handphone Nokia lumia 1520 yang berharga RM2,100.00 telah rosak selepas 5 hari penggunaan terutamanya camera yang dikatakan canggih 20 mega pixel tetapi HAMPAS....tidak boleh fungsi. Handphone NOKIA ini dibeli pada 08/02/2014 di NOKIA Store dalam Aeon Big Seberang Perai dan di pulangkan pada 14/04/2014 tetapi TIDAK ditukar baru kerana lebih 7 hari. Jika dikirakan ianya baru 6 hari.., tetapi akan dihantar repair di NOKIA Perangin Mall. Setelah seminggu masih tiada berita tetapi diberikan alasan tunggu motherboard....pada hari ini 22/02/2014 masih tidak siap dengan alasan yang sama dan penjual NOKIA seberang Jaya tidak berani menyatakan bila akan siap. Hanya suruh tunggu seminggu lagi...adoh geram..oleh itu saya syorkan..kepada pengguna JANGAN beli handphone NOKIA..lebih baik beli blackberry atau iphone kerana after Service Lebih BAIK kerana walaupun lebih seminggu ... Handphone rosak diganti BARU dan tidak diperbaiki ... BOIKOT Handphone NOKIA.

    ReplyDelete
  157. Salam 1 m'sia sy Rohana dr penang ingin bertanya adakah tribunal blh membantu kes suami sy. Begini suani sy ada membeli 1 lot bazaar di perda beberapa thn yg lalu dgn harga rm17ribu pd mulanya dia menbayar hutang bank namun pd thn 2007 suami sy telah mengalami penyakit saraf dan tidak dpt meneruskan bayaran.bazaar ini pula telah tertangguh dan mula disiapkan dlm beberapa thn ni namun keadaannya tidak memberi apa2 erti kerana tidak ada 1 pun premis yg beroperasi disebabkan masalah yg kamu sendiri xpasti. Setelah sekian lama akhirnya pihaj bank memanggil suami sy utk dptkan hutang yg telah berlipatvganda kpd Rm30ribu dan minta dijelaskan.sy xtau adakah suami sy patut jelaskan memandangkan kesemua lot kedai ini tidak dpt beroperasi.kami bingung dan mohon kiranya ada pihak yg dpt MENOLONG kami . Terima kasih

    ReplyDelete
  158. Anonymous11:42 PM

    Mohon pihak berwajib berbuat sesuatu terhadap suasana stesen kereta api Mentakab. Kerana keadaan malamnya bakal mengundang bahaya. Tolonglah pasang lampu agar kegelapan malam bakal mengundang kejahatan.

    ReplyDelete
  159. Anonymous11:47 PM

    Saya tidak berpuas hati terhadap pihak pengurusan klinik kesihatan bandar mentakab, yakni klinik baru yang tidak menyediakan penutup longkang keselamatan. Kerana keadaan sedemikian bakal mengundang kemalangan, terutama kepada anak-anak kecil yang sering bermain di kawasan tersebut. Mohon pihak urus tadbir memahami kepentingan keselamatan di tempat kerja. Jangan apabila terantuk baru nak tengadah.

    ReplyDelete
  160. Anonymous11:52 PM

    Kenapa pihak kerajaan sering menggunakan bahasa Inggeris apabila menjenamakan sesuatu. Apakah kita sudah kehabisan kosa kata bahasa kebangsaan atau sikap 'keterjajahan minda/miskin idea' menyebabkan berlaku sedemikian. Misalnya, program "MyHome". Tidak bolehkah diguna sahaja Rumahku. Ini memalukan bangsa merdeka yang kita banggakan kini. Apatah apabila menjadi negara maju nanti, lalu dikatakan kita bangsa maju tetapi bahasanya mundur. Jika nak maju biarlah benar-benar maju - minda, teknologi, jiwa besar dsb.

    ReplyDelete
  161. Anonymous2:14 AM

    salam 1 MALAYSIA....saya ingin membuat aduan agar pihak MAKMAL KLINIK KESIHATAN PORT DICKSON agar lebih mesra...saya kurang gemar cara staff makmal disana terutamanya perempuan muka dah cantik tapi budi bahasa adoii teruk sgt lah..muka yg sentiasa masam..pesakit nak bertanya pun jadi tak sedap rasa..jangan krn seorang yg kurang budi bahasa rosak imej 1klinik tu...yg lain2 tentang klinik tu bagus nurse doctor yg lain baik saja...bahagian makmal tolonglah ubah sedikit cara anda..tq....

    ReplyDelete
  162. Anonymous2:05 AM

    Hello,

    Ini adalah untuk memaklumkan anda bahawa UNI KREDIT TERHAD menawarkan pinjaman cepat pada 3% kepada serius pinjaman pelanggan berfikiran Kecemasan. Syarikat-syarikat swasta dan individu adalah dialu-alukan.

    Kami telah membantu beribu-ribu orang menyedari kebebasan kewangan dan meminjam wang yang mereka perlukan. Kami boleh membantu anda juga. Aplikasi adalah percuma, sulit dan mudah dilakukan. Jangan biarkan sejarah kredit yang miskin meletakkan anda di luar memohon pinjaman di sini.

    Mengisi borang permohonan pinjaman di bawah, mula memohon:

    Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
    Pinjaman Duration:
    Tujuan pinjaman:
    Nama penuh:
    negara:
    Pendapatan bulanan:
    jantina:
    Pernahkah anda memohon pinjaman sebelum:

    Untuk maklumat lanjut sila hubungi ....

    Contact Person: Mr, Steve Porter
    E-mel: {unicredit01@yahoo.com}

    ReplyDelete
  163. Aduan klinik kesihatan felda chini pahang.ayah aku sakit jantung dah dlm keadaan tenat tp mengapa pihak klinik x bg oksigen dan buat bodoh jer..dh la x mesra alam..sombong pulak..hari nie kena kt ayah aku..in sya allah ,allah Akan bayar cash kat ahli kluarga korang yg bkenaan dlm klinik tu yg kerja x ikhlas.

    ReplyDelete
  164. Assalammualaikum..
    Saya hendak buat aduan berkenaan sampah sarap yang dibuang oleh jiran ke dalam longkang menyebabkan longkang tersumbat. Selain itu, mereka juga sesuka hati buang sampah di hadapan rumah menyebabkan tikus mula ada di persekitaran. Kawasan ini adalah kawasan nyamuk aedes.
    Alamat jiran yg tidak bertanggungjawab :-
    No. 68, Jalan Intan 4,
    Taman Cahaya Masai,
    81700 Pasir Gudang,
    Johor.

    ReplyDelete
  165. Anonymous7:34 PM

    jpj tak reti kerja ada ke patut jalan selekoh pun nak tahan kenderaan tuhan bagi otak fikirlah sikit kalau kemalangan sapa yang susah, nak buat sesuatu kena pada tempatnya kejadian ini belaku di tol lancang dengan tiada kon papan sekatan jalan kalau kena batang hidung sendiri pandai pula komen minta pihak berkenaan atasi perkara ni

    ReplyDelete
  166. Anonymous9:51 PM

    saya ingin membuat aduan tentang kaunter tiket bas srijengka kuala terengganu. saya telah pergi ke kaunter pada selasa 15/3/2014 sekitar jam 2.45-3.30 ptg.. pada hari kejadian kaunter di bahagian hadapan ditutup dan di situ ada signboard menyuruh ke kaunter belakang jika ada urusan. saya ke kaunter belakang untuk membeli tiket. saya ingin membeli tiket utk perjalanan pd ari ahad, 20/4/2014 perjalanan pada waktu pagi.. tetapi petugas kaunter tanpa melihat senarai terus menyatakan yang tiket pada waktu tersebut sudah habis dan hanya memberitahu tiket yang masih ada pada malam ahad saja jam 12 tgh malam.. menjadi kesukaran utk saya menaiki bas pada waktu malam tetapi tpaksa membelinya sebab kuliah bermula keesokkannya.. pada 17/04/2014, saya telah menghubungi kaunter berkenaan setelah kawan saya memberitahu tiket pada ari tersebut msih ada dan benar, tiket pada waktu itu msih banyak kekosongan.. saya menyatakan ingin menukar tiket pada waktu tersebut, tetapi mereka ngatakan perlu membayar rm5 utk urusan itu.. memang btl hampir semua syarikat bas mengenakan cas tersebut untuk tujuan itu.. tetapi sekarang sy telah DITIPU oleh mereka..utk makluman, semasa saya membeli tiket pada ari kejadian, petugas pada waktu itu tidak mesra pelanggan dan tgh online melihat video di 'YOUTUBE".. dan banyak lagi kelemahan yang berlaku di dalam perkhidmatan bas ini seperti pertindahan tempat duduk sering berlaku, kebocoran bumbung bas.. KALAU LAH ADA BAS LAIN KE JENGKA DARI TERENGGANU, MEMANG SAYA TAK KAN PILIH UNTUK MENAIKI BAS INI!!

    ReplyDelete
  167. Taman Sri Pandan , Johor Bahru , kawasan rumah kos rendah biasenya sewaan antara rm400 hingga rm450. Kebelakangan ini kawasan perumahan ini di banjiri oleh warga Pakistan yang status mereka kurang jelas , samad mereka mengunakan permit kerja atau pasport pelancung. Mereka membayar rm700 hingga rm800 bagi sewaan sebuah rumah dan tinggal beramai-ramai. Sebghian meraka berkerja di pasar borong. Antara mereka ada yg. menaiki motorsika atau kereta dan memandu dgn laju di kawasan taman tanpa menghiraukan warga tempatan terutama kanak2, mereka juga membuang sampah di sungai belakang taman. Teradapat juga yg berniaga dari rumah ke rumah di taman ini ,kadangkala hingga ke belakang rumah warga, itu yg menghairankan. Aduan telah di buat ke pihak imigresen dan MBJB utk membuat pemantauan, tapi tiada tindakan. Jika mereka boeh menyewa rm700 - rm800 kenapa tidak menyewa pangsapuri mewah yg sewaannya rm1000 lbh. dgn kehadiran mereka menyulitkan warga tempatan utk menyewa rumah2 di taman, terutama bagi anak2 yg telah berkahwin dan ingin tinggal di taman ini berhampiran dgn org tua mereka yg. tinggal di taman ini. Di harap aduan mendapat perhatian pihak-pihak yg berkenaan. Kebanjiran mereka semakin hari semakin ramai..hingga akhirnya taman ini bertukar nama ke Taman sri Pakistan

    ReplyDelete
  168. salam 1 Malaysia. saya cuma ingin berkongsi pengalaman berkenaan pembelian online. bagi saya penjual tersebut tidak beretika langsung dan tidak mengutamakan pelanggan dan hanya mementingkan keuntungan semata-mata.

    Saya ada membuat pembelian online pada 26/4/2014 dariada blog ellathaibeauty yang beralamat di kangar perlis . Saya telah membuat pembelian online sabun beras dengan jumlah kos rm102 . Transaksi telah berjaya atas nama Pn Juzailah Arshad pada 26/4 dan alamat telah diberikan lengkap.

    Bukti pembayaran telah di wat ap dan jelas kelihatan sms saya telah seen dalam status penjual. Dengan sms ringkas sahaja . ari neuu hantar.

    Keesokan harinya saya meminta tracking number sebagai bukti penghantaran kerana saya dah promise kepada pelanggan berkenaan ketibaan produk tersebut dengan kadar segera. NAMUN penjual online tidak memberikan sebarang balasan. saya bertanya setiap hari sehingga 1 May ....ada REPLY dari penjual ...sekejap lagi saya sampai pejabat saya akan beri tracking number.
    Tunggu punya tunggu tapi tiada makluman berkenaan tracking number ... pelanggan saya dah nak ambil stok dan dah bercadang cansel order kerana terlalu lama menunggu.

    Saya pun memberikan sms batalkan order kerana tiada sebarang makluman dan order pelanggan sedia ada saya membuat belian dari pembekal lain yang lebih mahal NAMUN service yang baik kerana tidak mahu kehilangan pelanggan sedia ada.

    Saya mula merasa tertipu dan buat laporan polis pada 3/5/2012 kerana tiada sebarang reply dari penjual.. Laporan polis saya telah wat ap pada hari yang sama. APABILA laporan polis telah dibuat barulah penjual terhegeh2 call saya dan maklum barang telah dikirim sejak 29 lagi. Beliau juga dengan gaya angkuhnya bertanyakan kepada saya ...berapa RIBU bank in ??? Apabila saya menjawab cuma RM102 penjual menjawab ..owwhhh ..RM102 jeerr ...laa ..kami ada ramai pelanggan seluruh Malaysia ..ada 40 ribu pelanggan tak terlayan la.... Saya pun menjawab ..saya tahu la order saya kecil sahaja berbanding bussines penjual yang puluhan ribu tapi saya dah hantar SMS setiap hari bertanya status penghantaran. KENAPA bila laporan polis dah buat baru kelam kabut. Benar2 menyusahkan orang dan SELFISH

    Saya tahu la bussines mereka sangat besar tapi sedarkah mereka setiap pesanan pelanggan perlu diselanggara dengan baik tanpa mengira jumlah pesanan.

    Saya meminta gantirugi namun penjual enggan buat gantirugi dengan alasan mereka dah kirim produk tu lama cuma tidak memberikan maklumat pengiriman. Ini lah yang dinamakan mementingkan diri sendiri. WALHAL saya telah kerugian kerana sudah membeli double stok dan sehingga kini masih belum menerima barang yang didakwa sudah dihantar lama

    saya doakan semoga peniaga angkuh dan bongkak seperti ini akan mendapat balasan setimpal.

    bagi saya jika harga produk murah tapi SERVICE POOR ....tidak akan bertahan lama perniagaan anda..

    saya akan buat aduan kepada pihak berwajib selain polis selepas ini

    ReplyDelete
  169. Anonymous12:59 AM

    korang komen buat aduan dekat sini buat ape ?bukan depa baca pun aduan dekat sini. dia dah bagi saluran buatlah aduan dekat saluran yang diberi.

    ReplyDelete
  170. Anonymous9:31 PM

    Hari yang baik anda semua saya Puan Dora, yang sah bereputasi & syarikat bertauliah
     pinjaman Lender . Kami pinjaman wang kepada individu pada kadar 3%, yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda mempunyai kredit yang tidak baik atau anda memerlukan wang untuk membayar bil? Kami mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa saya memberikan bantuan penerima Dipercayai sebagai
     kami akan senang untuk menawarkan pinjaman. Tiada pemeriksaan kredit , 100% Jaminan. Mel Syarikat kami
     adalah smithjamesdsolution@gmail.com pemohon willstart pembayaran balik pinjaman masa mana-mana syarikat dan dia / dia bersetuju , selepas pinjaman telah dipindahkan kepada dia / dia . Kegagalan untuk membayar balik pinjaman pada ini tarikh / tempoh yang dijangkakan, tindakan undang-undang akan diambil terhadap pemohon itu melalui peguam kami dengan segera. Pemohon yang tidak dapat bertemu dengan
    bayaran balik yang akan diberikan 1 tahun lebih sebagai tempoh sebelum tindakan undang-undang akan diambil.
    Butir-butir : Peminjam perlu menyediakan salah satu daripada yang berikut: -A Lesen Pemandu , Satu pasport Antarabangsa , Atau Kad Pengenalan yang sah yang mempunyai nama / beliau . Anda dikehendaki untuk mengisi borang di bawah sebelum kita boleh meneruskan pinjaman anda.

     BORANG PERMOHONAN PINJAMAN :

    Nama Pemohon : ...............
    Alamat: ................
    Bandar: .......................
    Negeri : ........................
    Negara: ....................
    Jantina : ......................
    Status Perkahwinan: ................
    Umur: ..........................
    Pekerjaan: ...................
    Kadar pendapatan: ...................
    Beritahu : ...........................
    Nombor Pejabat: ................
    Bimbit: .......................
    Jumlah Diminta : ...............
    Pinjaman Duration: ..................
    Pinjaman Tujuan .....................


    selepas
     mengemukakan Borang Permohonan Pinjaman, anda boleh mengharapkan
     jawapan awal kurang daripada 24 jam dan pembiayaan
     dalam 42-84 jam selepas menerima maklumat yang kita
     perlukan dari anda menghubungi email syarikat kami di westccostloan01@gmail.com


    Salam
    Dr smith

    ReplyDelete
  171. Anonymous9:44 PM

    Samsul..Tolong jangan jadi pak kurit,,tipu orang sana sini ok..kurit sunnguh..janji tidak ditepati

    ReplyDelete
  172. Kenapa ramai sangat buat aduan kt sini..tp xda satu pun jawapan dari badan yg bertggungjawab.kepada sesiapa yg ada masalah sila rujuk kepada jabatan yg sesuai..spt sy yg ada masalah ttg penipuan perkhidmatan TMNet Streamyx..sy dh buat aduan ke KPDNKK dan SKMM.Alhamdulillah..ia dalam siasatan..

    ReplyDelete
  173. Anonymous4:36 AM

    salam..

    sy nk buat aduan tentang seorang staff di Aeon Kulaijaya berpangkat asst.manager yg seperti giler kuasa..norrafiza sudirman.
    dia memarahi sy krn x siap kn promoter ID pass.kemudian dia memaki sy dengan kata PUKiMAK..serta memberhentikan sy dgn alasan rmai pelanggan complaint tentang sy..sedanag kn tiada bukti utk dia ckp mcmtu..sy rs sgt x berpuas hati dengan dia..bukan sy saja x puas ht rmai staff lain turut merasai derita sy alamai..jika dia x suka org tu dia suka utk berhentikan pekerja..suka memaki hamun staff..mane kesedaran sivik dia..apa tindakkan harus sy buat?

    ReplyDelete