Wednesday, May 19, 2010

11 Saluran Aduan Untuk Membuat Aduan

PERTUBUHAN KERAJAAN

1) E – Aduan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan (KPDNKK)
Sistem E-Aduan membolehkan pengguna membuat aduan kepada KPDNKK berkaitan sebarang aktiviti perniagaan yang tidak beretika. Sistem eAduan ini dibangunkan dan dilaksanakan dengan satu objektif: untuk menyediakan satu medium menerima aduan melalui internet daripada orang ramai.

Laman web : http://eaduan.kpdnkk.gov.my
Email : e-aduan@kpdnkk.gov.my

2) Biro Pengaduan Awam (BPA)
Biro Pengaduan Awam (BPA) memberi kemudahan kepada rakyat untuk membuat aduan terhadap agensi kerajaan. Antara objektif BPA ialah memberi khidmat nasihat kepada agensi bagi meningkatkan sistem pengendalian aduan awam yang berkesan dan mengesan isu-isu yang boleh menjadi punca aduan orang awam

Laman web : http://www.pcb.gov.my
Tel : 03-88725777

3) Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM)
Pengguna boleh membuat aduan kepada pihak Suruhanjaya tentang sebarang isu berkaitan dengan sektor komunikasi dan multimedia merangkumi telekomunikasi, penyiaran, perkhidmatan internet, perkhidmatan pos, kurier dan pensijilan digital.

Laman Web : http://www.skmm.gov.my
E-mail : aduanskmm@cmc.gov.my

4) Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM)
Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) adalah satu badan bebas yang ditubuhkan di bawah Seksyen 85, Bahagian XII Akta Pelindungan Pengguna 1999 yang mula berkuatkuasa pada 15 November 1999. Bahagian XII Akta mengandungi 38 Seksyen yang menyentuh tentang pelbagai aspek Tribunal seperti keanggotaan Tribunal, bidangkuasa Tribunal, prosiding Tribunal, award Tribunal dan lain-lain perkara berkaitan. Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia menyedikan alternatif kepada pengguna untuk memfailkan sebarang gantirugi dan pampasan terhadap peniaga secara online.

Laman Web
: http://ttpm.kpdnkk.gov.my
Tel : 03-88825822

5) Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah (TTPR) 

Ditubuhkan pada 24hb. Mei 1964 TTPR dan menyediakan alternatif untuk mendengar dan mengadili tuntutan pembeli yang menuntut gantirugi dan pampasan daripada pemaju perumahan dengan cara yang lebih mudah, murah dan cepat melalui pembangunan sosio-ekonomi yang seimbang.

Laman Web : http://www.kpkt.gov.my
Tel : 03-20947033

6) Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air (KTTHA)

Diwujudkan untuk membuat sebarang aduan, pertanyaan, cadangan yang berkaitan perkhidmatan tenaga, teknologi hijau dan air.

Laman Web : http://aduan.kettha.gov.my
E-mail : aduans@ktak.gov.my


7) Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
Sistem aduan Kementerian Kesihatan ini dibangunkan sebagai medium untuk pengguna membuat aduan berkaitan perkhidmatan yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan dan agensi terbabit dibawahnya.

Laman web : http://www.moh.gov.my
Email : kkm@moh.gov.my



PERTUBUHAN BUKAN KERAJAAN (NGO)

1) Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional (NCCC)

Pusat aduan setempat bagi memberikan khidmat nasihat, membantu menyalurkan aduan kepada pihak yang bersesuaian seperti agensi kerajaan, pengeluar, pengedar atau penjual dan menjalankan perundingan antara pihak pengadu dengan pihak dituntut.

Laman web : http://www.nccc.org.my/v2
Tel : 03 7877 9000 

2) Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)
Sistem aduan pengguna yang dibangunkan oleh pihak PPIM untuk memberikan saluran alternatif dalam menerima aduan daripada golongan pengguna di Malaysia.

Laman web : http://www.muslimconsumer.org.my
Email : info@muslimconsumer.org.my


AGENSI AGENSI LAIN

1) Biro Pengantaraan Kewangan (BPK)
Biro Pengantaraan Kewangan adalah sebuah badan bebas yang ditubuhkan bagi membantu menyelesaikan pertikaian di antara anda dengan penyedia perkhidmatan kewangan anda di kalangan ahli-ahli BPK. BPK menyediakan satu saluran yang percuma, cepat, mudah dan cekap untuk anda mengemukakan pertikaian sebagai alternatif kepada penyelesaian melalui mahkamah. Pertikaian tersebut mungkin berkaitan dengan perkhidmatan perbankan, kewangan ataupun insurans dan takaful.

Laman web
: http://www.fmb.org.my
Tel : 03-22722811 

2) Suruhanjaya Sekuriti Malaysia
Ditubuhkan pada 1 Mac 1993 bawah Akta Suruhanjaya Sekuriti 1993. Menerima aduan mengenai salah laku dan kesalahan lain dalam sekuriti dan pasaran niaga hadapan serta menilai sama ada terdapat kesalahan di bawah undang-undang sekuriti. Jika anda mengesyaki terdapat salah laku dalam industri dan boleh menyokong dakwaan anda, sila kemukakan aduan kepada Suruhanjaya Sekuriti Malaysia.

Laman web : http://www.sc.com.my
E-mel : cau@seccom.com.my



390 comments:

  1. Salam...sy telah menyewa di alamat no 15, jalan wira 18, taman peruna,76300 sungai udang melaka. Dalam masa 5 tahun sy tdak pernah mengalami sebarang masalah bekalan air...Dalam masa sebulan lepas ada wakil dari Syarikat Air Melaka yg dtg alihkan meter air ke luar...selepas meter dialihkan lama kelamaan air di rumah sy menjadi terlalu kecil...Pihak dari Syarikat Air Melaka dtg periksa dan kata sy perlu bayar Rm120 utk pembaikan...padahal masalah ini terjadi selepas meter air dialihkan oleh syarikat air melaka..lima tahun sebelum ni tak ada masalah pun? Kau(Syarikat air melaka) sbuk alih meter lpas tu suruh aku bayar utk repair....

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:30 PM

    Saya nk buat pengaduan tentang syarikat win star penapis air nanos, sudah 3bln saya punya penapis air tu rosak dn dh banyak kali saya cll costemer servis suruh mereka servis, tetapi sampai sekarang pihak penapis air nanos tidak juga dtng servis walhal setiap bln saya bayar, pihak nanos membuat perjanjian jual beli berat sebelah, jika pelangan nk pulangkan balik penapis air tu kena bayar 30%dari harga penapis tu, abis tu macm mana plk dngan pelangan baru beli 2 bln penapis tu dh rosak dn bila suruh dtng servis tak dtng duit nk tapi jual barang takder kualiti, dhla masa dtng menjual kt rumah saya main paksa beli produk tu,,,,

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:55 PM

    ape TINDAKAN sesebuah company jika ada 3 org staff dia dah kena penyakit H1N1??

    ReplyDelete
  4. Assalam! nama saya Ayub
    Saya ada membuat aduan bill tinggi kepada pihak syabas di pejabat syabas kajang setelah bekalan air dipotong dengan nombor aduan 14-2978659. Saya menyedari bill air rumah saya mencecah RM1,146.69 untuk charge 3 bulan. Pada kebiasaan bill air rumah saya cuma dalam RM25 ke RM30 sahaja sebulan. Pihak Syabas berjanji akan menyiasat dalam waktu 3 hari. Saya ada menelephone ke pihak syabas di no aduan 1800885252 sebanyak 2 kali untuk mengetahui bila mereka akan datang menyiasat. Panggilan terakhir di buat pada hari jumaat 6hb June dan saya dimaklumkan mereka memerlukan 7 hari untuk menyiasat. Pada hari ke 7 iaitu hari ini 9hb June saya sekali lagi pergi ke pejabat syabas dan berjumpa dengan encik mahathir dan dijelaskan saya perlu membuat bayaran penuh bill bagi mereka pergi menyiasat. Saya merasa teraniaya kerana bill yang terlalu tinggi bukanlah atas kesalahan saya. kerana saya tidak pernah membuat apa2 pun renovasi rumah atau apa2 pembetulan saluran paip. Perseolannya kenapa saya perlu membuat bayaran pada charge yang saya tidak gunakan? Saya memohon mereka menyiasat dulu barulah saya membuat bayaran. Mereka bertegas supaya saya membuat bayaran dulu. Saya mempunyai 5 anak dan sekarang sudah 7 hari kami tidak mempunyai bekalan air. Ini merupakan penganiyaan bagi kami sekeluarga. Persoalannya :- 1. Kenapa saya mesti membuat bayaran pendahuluan pada bill yang tidak saya gunakan baru mereka boleh pergi menyiasat? 2. Kenapa selepas 3 aduan dibuat selama 7 hari baru diberitahu saya perlu menjelaskan bayaran bill penuh baru mereka boleh bertindak?

    ReplyDelete
  5. assalam dan selamat sejahtera..
    saya nak tanya, kalau nak buat aduan tentang staf atau pegawai perkhidmatan penerbangan yang tidak beretika dan tidak jujur dalam menjalankan tugas, kita kena buat aduan di bahagian mana?

    Tolong Beri Pencerahan...

    ReplyDelete
  6. Anonymous10:44 PM

    Salam,
    Saya telah membuka sardin untuk memasak sardin dan mendapati terdapat seoleh2 sardin tersebut telah rosak dengan mengandungi tompok2 putih. tarikh tamat adalah pada tahun 2017 manakala tarikh pembuatan adalah pada bulan Feb'2014. Kepada siapa saya perlu membuat aduan dan caranya.Apakah jenis tuntutan yang boleh saya kemukakan kepada pihak pengeluar sardin tersebut. Terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Mungkin dia tu mualaf, jgn cepat melenting kalau tak tahu apa2.

    ReplyDelete
  8. Dia nak menceritakan masalah dia sebab dia kurang tahu, kepada sesiapa yg tahu tu berkongsilah caranya. Kalau setakat nak menyakitkan hati org senyap je. Org tak perlukan komen kau tu. Jgn berlagak pandai sangat.

    ReplyDelete
  9. Anonymous4:56 AM

    aduan tentang jururawat di klinik desa bukit pinang, kedah...

    tidak mahu paham masalah pesakit tak apa..tapi janganlah mengatakan sesuatu yang buat org terasa...bak kata pepatah..kerana mulut badan binasa.ingat..pesakit adalah klien...nak org hormat kt..hormatla org dulu....

    ReplyDelete
  10. Anonymous9:09 AM

    penipuan perniagaan online di facebook.hati hati dengan wanita DURJANA ini ... masih aktif walaupun telah dibuat laporan polis .... LADYLEN BINTI JAIS ... No akaun : 164249139662 maybank ...

    ReplyDelete
  11. Anonymous2:12 AM

    Maaf menganggu , Tolong take serious apa yang saya nak sampaikan. ini merupakan aduan dan saya harap pihak tuan dapat ambil tindakan. saya adalah salah seorang client yg mnggunakan khidmat Azham Zamiri & Co. First thing, saya dah kecewa apabila puan atifah menghubungi saya untuk dtg ke pejabat di Sham Alam bagi urusan menandatangani dokumen-dokumen apabila sampai dokumen-dokumen tersebut belum disediakan dan masa itulah baru nak buat salinan jadi saya tepaksa menunggu pula di situ. Seharusnya semua dokumentasi tersebut perlu disediakan dahulu. Second thing saya ada menghubungi puan atifah untuk mendapatkan progress pembelian rumah saya, pada ketika itu beliau berada di luar dan minta saya untuk menghubungi pembantu beliau puan Ila... 2kali saya cuba menghungi puan Ila tetapi gagal, saya meninggalkan nombor saya untuk puan Ila menghubungi kembali, sehingga petang saya tidak menerima panggilan dari puan Ila atau sesiapa yg mewakili Azham Zamiri & Co. Third thing saya menghubungi puan atifah pagi semalam untuk mendapatkan nombor pemilik rumah asal dan alasan yang sama beliau berada di luar, dan meminta saya supaya menghubungi puan Ila di pejabat. Saya menghungi puan Ila dan beliau berjanji akan memberi nombor tersebut melalui pesanan khidmat ringkas. saya tunggu sehingga petang saya langsung tidak menerima sebarang pesanan khidmat ringkas dari puan Ila. Saya menghubungi semula puan atifah bertanyakan hal tersebut tiba-tiba beliau meninggikan suara kepada saya mengatakan beliau tidak ada nombor tersebut dan meminta saya menghubungi agen saya dan meminta kepada agen. Kemudian saya bertanya kepada beliau kenapa selepas petang saya hubungi baru nak bagi tahu tiada nombor tersebut sedangkan masa pagi saya menghubungi beliau, beliau meminta saya menghubungi puan ila, kemudian beliau dengan nada yang agak kasar menyatakan pada saya yang beliau tidak perasan kerana beliau berada di luar dan terus meletak telefon tanpa memohon maaf. Begitu ke cara beliau melayan saya sebagai seorang client.. saya menggunakan service berbayar bukan percuma kenapa beliau deal dengan client macam orang tidak bersekolah! Maaf sekiranya disini bukan tempat yang betul saya membuat aduan.

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:24 AM

    Aduan tentang klinik pergigian gual ipoh tanah merah kelantan. Sangat tidak cekap dan lembap.kakitangan pemalas. Asyik buat temujanji sahaja untuk pemeriksaan gigi.tapi bila sampai tarikhnya ditunda pulak.alasan Dr xde la mcm2.padahal Dr ada je.kesian tengok warga emas yang berulang alik ke klinik untuk dapatkan rawatan gigi tp ditunda.apa guna temujanji kalau nak tunda.

    ReplyDelete
  13. Anonymous12:41 AM

    As salam...saya nk buat aduan tentang perniagaan pasaraya Bhuyen di persiaran mewah, bdr tun razak, keadaan dalam pasaraya yang kotor, lipas die celah2 sayuran...ikan yang tk tahu jaminan kesegarannye..harap ambil tindakan...

    ReplyDelete
  14. Anonymous4:23 AM

    Puan kena buat report rasmi ni... Bahaya utk pesakit2 lain..

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Anonymous7:11 PM

    Kepada Pegawai Kementerian Kesihatan, sebagai pembekal barangan kepada syarikat D-One Metal Sdn. Bhd., saya mendapati pagawai atasan warganegara jepun mengisap rokok di pejabat yang berhawa dingin di mana tempat semua pekerja bekerja setiap hari dari pagi sampai petang lepas kerja. Saya kasihan dengan pekerja yang bekerja di pajabat tersebur dalam suasana yang tidak sihat dengan bau bau asap rokok yang boleh menjejaskan kesihatan dan mengakibatkan penyakit kanser terjadi kepada pekerja.
    Saya berharap pihak yang berkenaan dapat mengunjung ke syarikat tersebut dan menyiasat serta mengambil tindakan yang sewajarnya dengan secepat mungkin.
    Alamat syarikat seperti berikut:
    No. 9, Lorong Keluli 1B, Natco Industri Park, Kaw Perindustrian Bukit Raja Selatan, Sek 7, 40000 Shah Alam.

    Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  17. Anonymous4:26 PM

    tak nampak pun pihak yang berkenaan reply aduan. boleh percaya ke ni .-.

    ReplyDelete
  18. Anonymous5:57 AM

    email saya milton832@yahoo.co.in
    saya telah ditipu wang mengatakan bank-in di facebook untuk membeli kanta lengkap. apa perlu saya buat? police report? saya tahu alamat orang tersebut. saya juga mempunyai slip bank-in. message yg dia hantar pun saya ada...

    ReplyDelete
  19. Anonymous12:11 PM

    Sy juga ada buat pembelian transaksi atas nama juzailah arshad..Memang sombong..bg tracking no bila check kt system..xder record.. Rupanya lom pos..pastu bg tau pos laju ada masalah..service mmg hancur..barang X smpai on time..

    ReplyDelete
  20. Anonymous4:21 AM

    Obama bagi muka kat pendatang asingke. Apa orang puteh buat. Oh cia.

    ReplyDelete
  21. Adakah anda telah scammed pada masa lalu seperti saya kerana anda mencari pinjaman, Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank semasa memohon untuk pinjaman, adakah anda memerlukan pinjaman segera, pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan atau pinjaman gadai janji dan anda keliru tentang bagaimana? Jangan lagi risau, kerana saya mendapat bantuan untuk anda dengan Pinjaman Mudah. i am benefisiari Mudah Pinjaman Limited. Mereka telah membantu saya dengan mudah, faedah yang rendah dan pinjaman cepat. Untuk maklumat lanjut, hubungi mereka di Easyloan@solution4u.com
    Atau hubungi saya Wulan pada Wulanaditya2@gmail.com untuk maklumat lanjut.

    ReplyDelete
  22. Anonymous3:06 AM

    Kalau saya nak buat aduan kpd jiran di atas rumah mengenai kebocoran paip, pihak mana yang boleh membantu? Rumah townhouse, tidak ada management office.

    ReplyDelete
  23. Anonymous1:20 AM

    Salam 1 malaysia

    Saya ingin membuat aduan tentang :-

    1) kebanjiran warga asing di Taman Mas Sepang, Puchong Selangor. warga asing seperti warga Myanmar, indonesia dan bangladesh yang terlalu ramai sehingga mengakibatkan Taman Mas Sepang tidak lagi kelihatan seperti di malaysia. Taman-taman permainan dan padang permainan yang di kuasai oleh warga asing (warga myanmar) terutamanya sehingga kanak-kanak warga tempatan kita sendiri tiada tempat untuk bermain. Persekitaran yang menjadi kotor dengan sampah-sampah makan yang betaburan. mohon pihak yang berkenaan membuat tinjauan dan tindakan yang sewajarnya.

    2. Kawasan persekitaran yang tidak terurus. Amatlah mengecewakan kerana Majlis Perbandaran Sepang yang tidak membersihkan kawasan jalan di sekitar taman mas. Jalan2 ke pangsapuri yang dipenuhi daun2 kering, ranting pokok yang kering dan sampah-sampah yang bertaburan. amatlah tidak menyelesakan kerana keadaan seperti berada di 1 kawasan yang menakutkan seolah-olah kawasan 'mati' padahal kami juga membayar bil kepada majlis perbandaran sepang setiap 6 bulan. Mohon pihak perbandaran sepang membuat tindakan sesulan.

    3. Saya merupakan salah seorang penduduk di penaga mas apartment, taman mas amatlah kecewa dengan pihak JMB yang tidak mengambil serius terhadap isu 1) kebersihan-sampah2 yang bertaburan di blok b. Dari pemerhatian sampah2 berkenaan telah ditiup angin dari tong sampah utama blok b ini adalah kerana tong sampah berkenaan telah diletakkan di luar kawasan / pondok sampah itu sendiri. selain itu, pihal jmb yang tidak menyediakan tong sampah di lift lobby utama yang menyukarkan penduduk untuk membuang sampah2 kecil terutamanya. Pekerja permbersihan yang telah di bayar oleh Jmb tidak membersihkan sampah dengan betul. Saya sendiri melihat pekerja berkenaan yang hanya melihat sampah di persekitaran tanpa dibersihkan. 2) Lift yang rosak bertahun2 amatlah menyukarkan penduduk terutamanya warga tua dan kanak2 3) swimming pool yang tidak boleh digunakan langsung dengan alasan pool berkenaan telah retak. JADI APA GUNANYA KAMI MEMBAYAR YURAN PENYELENGGARAAN SETIAP BULAN DENGAN HASIL BEGINI.

    OLEH ITU, SAYA BERHARAP PIHAK2 YANG TERLIBAT MEMBUAT TINDAKAN SUSULAN DAN LEBIH PRODUKTIF.

    SEKIAN TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  24. Cahya Pinjaman firma adalah salah satu daripada syarikat-syarikat pinjaman bebas yang terkemuka di seluruh dunia. Kami telah teguh dan selama bertahun-tahun telah membangunkan pemahaman yang baik tentang keperluan anda dan keperluan individu. Kami komited untuk merawat pelanggan-pelanggan kami dengan adil dan menawarkan perkhidmatan yang profesional, ramah dan membantu. Prosedur kami direka untuk sesuai dengan anda, untuk memastikan bahawa kami menawarkan produk yang sesuai dengan keadaan anda, formaliti dikurangkan ke tahap yang minimum, dan bersama-sama dengan pendekatan yang fleksibel untuk setiap program, pastikan anda melengkapkan permintaan pinjaman anda. Kami telah membantu pelanggan menukar dan memperbaiki kehidupan mereka selama lebih 47 tahun dan kami benar-benar bebas, kita berada dalam kedudukan yang unik untuk menawarkan pelbagai pinjaman untuk semua jenis perniagaan dan individu. Matlamat kami adalah untuk memenuhi keperluan kewangan anda dan kepuasan anda adalah sangat penting bagi kami. Itulah sebabnya kita perlu memberikan pinjaman kepada kadar faedah 2%, sila kembali kepada kami hari ini jika anda berminat untuk perkhidmatan kami.
    E-mel: cahya.creditfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  25. Anonymous5:50 AM

    Kedai handphone medan idaman gombak jual handphone tipu

    ReplyDelete
  26. Anonymous9:49 PM

    Sapa rosenani ni.

    ReplyDelete
  27. Anonymous5:39 AM

    Assalam..sy ingin buat aduna mengenai sikap pegawai perubatan yang amat menjengkelkan..biarpun doktor..tlg hormat pesakit. Kalau kita ni kaya raya xdr hal la nk pergi klinik swasta yg akan kena caj rm 100 la plg kurg..tlg jgn perlekeh pesakit..pesakit ni dtg bukan nk kena prli..tp nk trima rawatan..bertambah sakit lagi la..jnya sabar sj yg mmpu layan kerenah..jgn bangga smgt dgn.kerja tu..sehina hina keja org tu..rezeki dia mgkin lebih brkay dr anda.

    ReplyDelete
  28. Anonymous8:01 AM

    Dh lma bersabar kedai runcit gingla d kwasan tmn tun syed nasir.tg ags muar.brg runcit dri segi basah n kering semuanya mahal.tmbah lg timbulnya msalh masyarakat tntg GST sekrg.lglh mahal arga yg d jual kedainya.topap pun ada jual d kne Gst lg.mtk tlg pihak yg bertnggujwp pergi wt siasatan dgn segera.kasihanilh kami sebgai pengguna

    ReplyDelete
  29. B*** punya Astro...nk tutup account mcm2 la alasan...woi..account aku agreement 2 tahun la..patut da abes 2014...CS korg (Nama AIN) ckp account aku still ada contract smpi bln nov 2015 ni..nk terminate kene caj penalti RM240!...sbbnya pernah tukar dekoder baru..kira account baru n contract baru..make sense ke Astro?...dekoder tu rosak pasal korg punye sistem yg buat aku punya dekoder hang dan mcm kene virus dol!...ape kene ngan kontrak plak smpi leh korg nak extendkan..so kalo lepas ni kalo tukar lagi dekoder,kne tunggu lak smpi 2020 plak baru abes kontrak??...mana black & white korg pasal extend2 contract ni without customer concent ni...i just honor my early agreement only.. and u should honor as well...

    ReplyDelete
  30. Anonymous6:45 PM

    hi, saya nak tahu, macam mana nak complain dan dimana nak complain, jika tidak puas hati dengan management perumahan yg membuli penduduk dan tidak mementing keselamatan penduduk.

    ReplyDelete
  31. Anonymous2:59 AM

    mohon dibuat siasatan laman web tersebut http://www.winnercocacola.co.vu/
    dipercayai punyai unsur2 penipuan yg nyata dan jelas mohon diambil tindakan jika benar ianya satu penipuan

    ReplyDelete
  32. Anonymous8:29 PM

    Saya telah menggunakan perkhidmatan seorang Arkitek utk pembinaan rumah kedai 4 tingkat .Setelah rumah kedai tersebut telah 100% disiapkan oleh pihak kontraktor dan arkitek tersebut gagal utk mengeluarkan CCC ( Tak menjalankan tugasnya untuk menuntut CCC dari pihak berkenaan ) Apa tindakan yang perlu saya buat dan dimana untuk saya buat laporan keatas Arkitek itu .Terima Kasih.

    ReplyDelete
  33. Anonymous7:55 AM

    Salam semua..

    Saya tidak tahu nak membuat aduan ni kepada saluran yang mana sebab banyak sangat kepincangan yang berlaku. Ini berlaku terhadap suami saya. Dia bekerja di sebuah kolej automotif (swasta) di selangor. Gaji xderla lumayan sangat.. Kalau lumayan pun hanya di atas kertas sahaja. Antara ketidakadilan yang berlaku:

    1) Pekerja di sana tiada jaminan keselamatan oleh kolej (medical). Kolej automotif kan, mestilah terlibat dengan bengkel. Jika ada kemalangan yang berlaku semasa mengajar di bengkel, tiada tanggungan daripada pihak kolej. Ini terjadi kepada kawan suami bila mana tangannya luka (agak parah) semasa mengajar dan dia terpaksa pergi ke hospital pada masa itu. Tapi, apa yang terjadi, dahla dia kena bayar sendiri kos perubatan, lepas tu, kena tolak gaji pulak.

    2) Kolej ni ownernya cina.. Maaf yer..bukan sebab nak bawak isu perkauman, tetapi penindasan terhadap kaum melayu teramatlah jelas di sini. Buktinya apabila bonus hanya diberikan kepada staf cina jer.. Kaum melayu dahla kena potong gaji tanpa alasan yang munasabah..

    3) Potong gaji sesuka hati jer.. Nak kata ambik cuti xpon.. Bila mintak payslip, susah lak nak bagi.. Bila ditanya, alasannya memang xmunasabah.. Cnth: cuti banyakla, datang lewatla... Tapi pekerja yang datang awal & xcuti pun kena potong.. mcm mana tu...

    4) Yang paling terbaru, ada ke dalam satu masa ada 2 jenis smster (semester panjang & semester pendek).. Suami saya kena mengajar dua jenis kemasukan pelajarla...pelajar semester panjang & pendek.. & pelajar semester pendek ni jadualnya kena hbiskan silibusnya dalam masa 2 minggu & lecturer (mqa) kena bekerja dari jam 8.00am - 10pm.. ish...lagi kejam kalau bulan ni gaji dipotong lagi.. kerja sampai malam, tapi gaji dipotong.. Owner sesedap jer beli ferrarila...ni yang terbaru beli motor besar!..Ok.. saya tunggu bulan ni.. tgk mcm mana... Bayangkan dah beberapa bulan gaji suami dipotong SERIBU LEBIH!

    Dan untuk pengetahuan semua, kekejaman & ketidakadilan ini hanya diaplikasikan kepada pekerja melayu sahaja.. Pekerja cina ada, tapi memegang jawatan admin. Yang tenaga pengajarnya (orang bawahan) almost adalah melayu!..

    Tujuan saya membuat aduan ni sebab saya tak tahu nak salurkan kepada yang mana kerana bayak sgt kepincangan yang berlaku... Yang saya telah tulis di atas, hanya sedikit sahaja.. Saya pun berharap pihak kolej yang tidak adil ini akan menerima balsan setimpal..

    Wasaalam
    -Ida-

    ReplyDelete
  34. saya ingin merujuk kepada

    JMB SERI TANJUNG, Badan Pengurusan Bersama, yang beralamt di:-

    Pangsapuri Kelompok Seri Tanjung,
    Seksyen 7, Bandar Baru Bangi (0196/2010)

    Pertanyaan :
    Pengurusan telah mengunci saluran paip air ke rumah kerana bil pengurusan tertunggak..
    apakah boleh badan ini melakukan demikian ...

    ReplyDelete
  35. Anonymous6:52 PM

    Restoran Idaman di Kuala Kedah - wlupon Nampak mcm rumah hantu je tapi harga sepinggan meehoon sampai 5.00. Nasi paprik 8.00.... mmg tak berkat la kalau menipu mcm tu...

    ReplyDelete
  36. Halo Setiap Satu, saya mrs Ahmed Gloria Dari Indonesia tapi tinggal di Prahova Rumania, aku segera ingin menggunakan media ini untuk geser kesaksian tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman Legit dan nyata yang telah mengubah hidup saya dari rumput untuk rahmat, dari yang miskin untuk seorang wanita kaya yang sekarang dapat membanggakan dari hidup sehat dan kaya tanpa stres atau kesulitan keuangan. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan scammed jumlah Rp5,200 saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit legit secara online yang tidak akan menambah rasa sakit saya, maka saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru-baru ini mendapat pinjaman online, kita membahas tentang masalah dan kesimpulan kami dia mengatakan kepada saya tentang Wanita yang disebut Mrs Cahya Kirana yang merupakan CEO dari Cahya Kirana Badan Kredit. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (320,000.00USD) dengan tingkat bunga rendah dari 2%, sehingga pinjaman tersebut disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan di mana dibuat tentang transfer kredit saya hanya dibayar untuk Pendaftaran pinjaman saya dan dalam waktu kurang dari dua (2) hari pinjaman tersebut disetorkan ke bank saya. Jadi saya ingin saran salah satu yang membutuhkan pinjaman untuk cepat menghubungi dia melalui: (cahya.creditfirm@gmail.com, Dia tidak tahu bahwa saya melakukan hal ini saya berdoa agar Tuhan memberkati dia dan dia farmily untuk hal yang baik dia telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di ahmedgloria.2012@gmail.com untuk info lebih lanjut. dan di sini adalah teman kontak saya juga kasihbambang2012@gmail.com yang memperkenalkan saya kepada Ibu Cahya

    ReplyDelete
  37. Anonymous7:47 PM

    Hello, Semua orang (Pinjaman Tawaran)
    Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman @ 2%? Jika ya,?
    email kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan sebagai pinjaman.
    Sekarang sila hubungi kami melalui: anitacharlesloancompany@gmail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah.
    kami menawarkan dari $ 1,000.00 kepada $ 60,000.000.00 juga memohon untuk maklumat lanjut
    {Lengkapkan borang pinjaman di bawah}
    Nama anda: ===========
    NEGARA: ===========
    NEGERI: ===========
    ALAMAT: ===========
    GENRE: ===========
    Jumlah yang diperlukan: ===========
    TEMPOH: ===========
    BILANGAN TELEFON: =========== =============

    Hubungi kami dengan email ini: anitacharlesloancompany@gmail.com atau anitacharlesloancompany@mail.com
    Akaun yang lebih baik daripada syarikat yang sah.
    Salam
    Puan Anita

    ReplyDelete
  38. Anonymous8:50 PM

    Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya Muhamad Iskandar seorang TKI DARI MALAYSIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak, kebetulan suami saya buka-buka internet mendapatkan nomor AKI NANDA IRAWAN katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki karna saya pikir tidak ada salah,nya kita coba dan minta angka bocoran angka yang di berikan aki 4D ternyata betul- betul tembus 100% bagi saudarah-saudar yang ada indo maupun di luar negeri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi AKI NANDA IRAWAN di nomor 0852-1834-6024-silahkan buktikan sendiri demi allah saya sudah membuktikan angka dari aki sekrang giliran anda membuktikan.

    ReplyDelete
  39. perhatian :::::

    Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap,
    dinamik dan cepat dipercayai, bekerjasama pembiaya untuk hartanah dan semua jenis pembiayaan perniagaan
    kami mengeluarkan pinjaman jangka panjang
    Jumlah pinjaman maksimum kita meminjamkan adalah 5000000000.
    Kami menawarkan jenis pinjaman dan banyak lagi:

    Pinjaman Peribadi (pinjaman tidak bercagar)
    Pinjaman Perniagaan (pinjaman tidak bercagar)
    Pinjaman penyatuan
    Gabungan kredit
    Pembaikan Rumah
    Sila, jika anda suka dan minat dalam tawaran kewangan kita,
    Sila hubungi kami
    melalui e-mel zenithloanlimited@gmail.com

    ReplyDelete
  40. Anonymous8:56 AM

    SAYA INGIN MEMBUAT ADUAN TENTANG PUSAT JUDI ONLINE YANG KEMBALI BERLELUASA SEJAK AKHIR-AKHIR INI (OUG/MALURI/PANDAN CAHAYA). ADA SESETENGAHNYA BERBENTUK KAFE SIBER DAN ADA YANG LEBIH BERANI DENGAN MEMBUKA PUSAT JUDI SLOT MESIN.

    SUAMI SAYA KINI JUGA SUDAH KEMBALI AKTIF APABILA PUSAT PUSAT INI KEMBALI DI BUKA. KINI RUMAH TANGGA SAYA KEMBALI BERANTAKAN KERANA SUAMI SUDAH TIDAK MAHU BEKERJA DAN SENTIASA KELUAR BERJUDI SETIAP HARI

    MENURUT SUAMI SAYA DIA TIDAK PERLU RISAU DISERBU POLIS KETIKA BERJUDI KERANA PUSAT TERSEBUT DI LENGKAPI KAMERA DI LUAR DAN DI DALAM.MALAH POLIS DI KAWASAN TERSEBUT JUGA SUDAH DIBAYAR UNTUK TUTUP MATA. SUAMI SAYA JUGA MEMBERITAHU BAHAWA SETIAP MALAM DIA MELIHAT KERETA PERONDA MERONDA DI KAWASAN ITU (UOG) TANPA BERBUAT APA APA KERANA MEREKA SUDAH DI BAYAR.

    HARAP PERKARA INI DAPAT DI KETENGAHKAN DENGAN SEGERA KERANA JUDI BOLEH MERUNTUHKAN DAN MEROSAKKAN KELUARGA DAN NEGARA.

    ReplyDelete
  41. Anonymous6:25 AM

    ingin bertanya kepada siapa patut saya membuat aduan tentang management apartment yg tidak menjalankan penyelengaraan apartment seperti lift untuk kegunaan penduduk?
    Sedangkan management selalu mengambil tindakan kepada penduduk yg tidak membayar maintenance rumah dengan memotong bekalan air, tetapi apabila lif rosak yg sudah selamat 8 hari tiada tindakan segera dari pihak management. kindly advise?

    ReplyDelete
  42. Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Jika dalam apa-apa masalah kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Jika anda membayar bil-bil atau hutang untuk menyelesaikan, atau adakah saya memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan ia adalah bank-bank tempatan keras / modal mencari untuk mendapatkan gadai janji daripada institusi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, jika anda suka,

    * Pinjaman Kenderaan
    * Pinjaman Harta Tanah
    * Pinjaman Perniagaan
    * Lain-lain Pinjaman
    * Kredit
    * MasterCard

    Sila hubungi kami melalui e-mel: Saya Theresaloancompany@gmail.com
    Nota: Pinjaman memberi kadar faedah tahunan hanya 2%. Harapan anda akan diberi kredit dalam mana-mana negara di dunia harus kediaman.

    Apa-apa keperluan pelanggan, kami perlu memberikan maklumat berikut untuk membuka fail pemprosesan pinjaman.

    1. NAMA PENUH: ...............................
    2. ALAMAT: .............................. .. ...
    3. KERJA: .....................
    4. NEGERI: ........................
    5. SYARAT: ........................ ..
    6. Bandar: ...........................
    7. SEKS: ............................
    8. Umur ........................... ..
    9. NOMBOR TELEFON BIMBIT: ............ ..
    10. BILANGAN KREDIT DIPERLUKAN: ..........
    Pendapatan 11.Monthly ..................
    12.DURATIO daripada: ..................... ..
    13. PINJAMAN TUJUAN ...............

    Terima kasih atas kerjasama anda
    SYARIKAT PINJAMAN Theresa
    ALAMAT EMAIL: Saya Theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Anonymous12:20 AM

    Sebentar tadi saya ada makan di satu restoran berdekatan pejabat. Semasa saya dan kawan saya sedang makan, tiba tiba lampu restoran atas kepala kami pecah berderai. Sudah jelas sedikit sebanyak ianya memudaratkan saya dan rakan. Dia cuma menggantikan minuman saya sahaja dan makanan pula kebetulan memang nak habis. Jadi saya ingatkan dia akan beri makanan tu percuma je tak perlu dibayar atas budi bacara. Tapi malangnya tidak, makin mahal dicas dan mohon maaf atas kejadian pun tiada. Saya taktahu sama ada perkara ni perlu diadu atau tidak. Ianya melibatkan keselamatan pelanggan tapi dia buat endah tak endah pula. Nasib baik tiada cedera berat.

    ReplyDelete
  44. Anonymous5:56 PM

    Betul le smua aduan mngenai hospital kerajaan&permasalahan yg sama jg! Jururawat&layanan yg kurang mesra di berikan! Bila sy alami nasib yg sama dgn penggadu di ats. Berbeza dgn HKL 5 star bg sy pnh dduk icu di sana&wad..Hospital krjaan lain 2 stngh bintang je..

    ReplyDelete
  45. Salam semua...
    Meluahkan isi hati...buat aduan..dlm ni, ada yg layan ker...

    ReplyDelete
  46. Salam semua...
    Meluahkan isi hati...buat aduan..dlm ni, ada yg layan ker...

    ReplyDelete
  47. Anonymous9:25 PM

    salam 1 Malaysia.
    Saya tidak tahu hendak membuat aduan dimana berkenaan anjing liar yg berkeliaran dikampung Laut Papar,Sabah.permasalahan ini semakin membimbangkan seluruh penduduk kampung.Terutamanya warga tua yg ungin menunaikn solat disurau serta kanak2 menjalankan aktiviti seharian.Oleh itu,saya berharap ada pihak yang boleh membantu menyelesaikan masalah yg dihadapi oleh penduduk kg.Ini adlah kerana bilangan anjing liar ini semakin hari semakin bertambah bilangannya.
    Dengan ini,saya berharap aduan saya ini dianggap serius kerana ada yang sudah pernah menjadi mangsa cedera gara2 masalah ini.Sekian teria kasih.drpd Warga prihatin

    ReplyDelete
  48. Anonymous11:59 PM

    Kelinik Kesihatan Taman Ehsan Kepong, Pihak yang berkenaan sila ambil perhatian, walaupun bayaran hanya RM1, pekerja gemuk yang ditugaskan mengambil tekanan darah itu terlalu kasar dan sombong terhadap pesakit, sila tunjukan keikhlasan anda semasa bertugas, kalau hati tak senang tak payah kerja berhenti terus, tunggu langit jatuh wang bagi kamu faham!!

    ReplyDelete
  49. TUAN, RUMAH SAYA ADA DEKAT TAMAN DESA CEMPAKA JALAN 6/2C, BERDEPAN DENGAN BANGUNAN KEDAI, SAYA DIDAPATI KEDAI-KEDAI ITU SUDAH BUKA RESTORAN MAMAK 24 JAM, LAGI SATU KEDAI MAKAN BARU BARU BUKA MASA BERNIAGA 4PM-5AM, ADUAN SAYA IALAH BISING SANGAT PADA WAKTU MALAM WALAUPUN SELEPAS 1AM, RADIO LAGU DAN TV PASANG KUAT SANGAT,KALAU JUMPA HARI ADA MAIN BOLAH SEPAK LAGI BISING, MENJERIT BERAMAI RAMAI SANA,KERANA PERNIAGA MASA SAMPAI PAGI, CUSTOMER PUN DATANG NAIK DENGAN MOTOSIKAL BERAMAI-RAMAI WAKTU TENGAH MALAM,BUNYI MOTOSIKAL KUAT JUGA, ANAK SAYA LANGSUNG TIDAK DAPAT TIDUR DENGAN LENA WAKTU MALAM, PAGI AWAL KENA PERGI SEKOLAH LAGI, HARAP PIHAK BOLEH SIASATKAN TEMPAT ITU SESUAI KE UNTUK BUKA KEDAI 24JAM,DAN MINTA TOLONG KALAU BOLEH RENDAHKAN SUARA SUARA RADIO DAN TV.
    SEKIAN TERIMA KASIH BANTUAN DARI PIHAK TUAN.

    ReplyDelete
  50. Anonymous1:10 AM

    Saya ingin membuat aduan mengenai sistem Pos Laju di Pejabat Pos Port Dickson. Pihak Pos Laju tidak menjalankan kerja dengan baik dan sempurna. Bungkusan yang sudah ditulis di borang pos laju bahawa bungkusan yang dikirimkan itu merupakan berisi makanan dan perlu berhati-hati ketika meletakkan bungkusan itu, malangnya..bila pihak penerima menerima bungkusan berisi makanan itu, bungkusan yang berisi makanan itu telah hancur. Makanan yang terisi di dalam kotak bungkusan juga turut hancur seperti kotak bungkusan makanan itu dicampak sesuka hati. Apa guna kami menggunakan khidmat pos laju? Apa guna kami bayar khidmat yang kami mahu gunakan. Sungguh mendukacitakan. Kami pelanggan, kami berhak mendapat khidmat terbaik dari pihak yang bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  51. Sy tidak tahu mana nak diadukan...apa2 pun boleh tak pihak berkuasa memantau harga makanan di kedai mamak area taman melawati?...Sebab harga bagi segelas ais kosong rm1.20...

    ReplyDelete
  52. Sy tidak tahu mana nak diadukan...apa2 pun boleh tak pihak berkuasa memantau harga makanan di kedai mamak area taman melawati?...Sebab harga bagi segelas ais kosong rm1.20...

    ReplyDelete
  53. Hello, Saya Puan Heather Putih, syarikat pinjaman pinjaman peribadi. Kami sedang dan pakar dalam memberikan yang akhir pinjaman tahun ini, pinjaman Krismas, tahun pinjaman baru untuk anda untuk membayar apa-apa pinjaman koperasi yang anda sedang berada di sekarang kita memberikan pinjaman peluang seumur hidup untuk anda untuk membayar bil-bil anda dan hutang peribadi dan memiliki perniagaan anda. pinjaman diberi kepada individu dan syarikat pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel: (qualityloanfirms@asia.com)
    (heatherwhiteloanltd@gmail.com). Datang dan perbezaan pengalaman dalam perkhidmatan kami.

    ReplyDelete
  54. Salam 1 malaysia..
    Baru2 ni sy ditahan wad...semasa sy berada di wad kecemasan dtng seorng doktor bernama dr chua..yg berhidmat di wad kecemasan hospital seberang jaya....sy terkejut kerana dia maki dan tampar meja...kerana sy suruh isteri sy balik tingglkan sy di hospital tersebut..sbb isteri sy mendukung ank yg berusia 8 bln dan 2 org lgi ank yg berumur 2 tahun dan 5 tahun....pada jam 4 pgi...knapa isteri sy kna tggu...utk bawa sy pindah ke hospital kepala batas pulau pinang....semua urusan tu pihak hospital yg uruskan betu? Dan doktr tu tk puas hati maki dan hempas surat,cop di atas mejanya...tampar meja...adakah ini sikap seorang yg bijak pandai sorng doktr....sy harap kpd pihak yg berkenaan pantau dan ambik tindakkan sewajarnya.....

    ReplyDelete
  55. Salam 1 malaysia..
    Baru2 ni sy ditahan wad...semasa sy berada di wad kecemasan dtng seorng doktor bernama dr chua..yg berhidmat di wad kecemasan hospital seberang jaya....sy terkejut kerana dia maki dan tampar meja...kerana sy suruh isteri sy balik tingglkan sy di hospital tersebut..sbb isteri sy mendukung ank yg berusia 8 bln dan 2 org lgi ank yg berumur 2 tahun dan 5 tahun....pada jam 4 pgi...knapa isteri sy kna tggu...utk bawa sy pindah ke hospital kepala batas pulau pinang....semua urusan tu pihak hospital yg uruskan betu? Dan doktr tu tk puas hati maki dan hempas surat,cop di atas mejanya...tampar meja...adakah ini sikap seorang yg bijak pandai sorng doktr....sy harap kpd pihak yg berkenaan pantau dan ambik tindakkan sewajarnya.....

    ReplyDelete
  56. suami saya ditawarkan membeli barangan kedai makan yang harganya amat tidak patut dengan barangan yang lama,dan sewaan mencecah 4angka setiap bulan.suami rasa tertipu

    ReplyDelete
  57. nk buat aduan pihak bkuasa sila pantau harga makanan di kedai mamak di batu 11 balakong cheras selangor yg meletakkn harga makanan dn minuman melampau sekian

    ReplyDelete
  58. IPK PULAU PINANG ANIAYA IBU TUNGGAL
    Saya Thamilchelvy ap Muniandy,no tel 014-3691049, telah diaiaya oleh IPK PENANg kerana saya terlalu ikhlas dan jujur berkorban segala harta-benda,imej,maruah dan keluarga tersayang untuk membawa isu-isu penipuan sebuah syarikat digelar WOW MOBILE SDN BHD. Syarikat ini menjalankan perniagaan dan pelaburan haram TANPA LESEN AJL yang sah drpd KPDNKK.Berbillion-billion Ringgit Malaysia telah diculik daripada masyarakat kita.Mereka gunakan wang dan kuasa untuk jalankan perniagaan haram ini selama 3 tahun dengan alamat pejabat di Seberang Jaya Penang.Saya diugut dan dimasukkan ke lokap apabila saya ungkitkan hal-hal penipuan Syarikat Scam Wow Mobile Sdn Bhd.Ceonya CLEMENT RAJ A/L JEREMIAH ,NO.TEL:011-1870 0000 & SIVANESAN A/L CHANDRASEGARAN, NO.TEL: 011-1860 0000, mempunyai wang dan kuasa untuk bermaharajalela..Saya telah buat lebih drpd 20 repot polis tetapi tiada hasil yang munasabah.Inikah nasib kepada seseorang yang ingin menegakkan kebenaran dan selamatkan rakyat daripada syarikat scam seperti ini?????.Apakah dan Siapakah perlu saya cari untuk JUSTICE????

    ReplyDelete
  59. IPK PULAU PINANG ANIAYA IBU TUNGGAL
    Saya Thamilchelvy ap Muniandy,no tel 014-3691049, telah diaiaya oleh IPK PENANg kerana saya terlalu ikhlas dan jujur berkorban segala harta-benda,imej,maruah dan keluarga tersayang untuk membawa isu-isu penipuan sebuah syarikat digelar WOW MOBILE SDN BHD. Syarikat ini menjalankan perniagaan dan pelaburan haram TANPA LESEN AJL yang sah drpd KPDNKK.Berbillion-billion Ringgit Malaysia telah diculik daripada masyarakat kita.Mereka gunakan wang dan kuasa untuk jalankan perniagaan haram ini selama 3 tahun dengan alamat pejabat di Seberang Jaya Penang.Saya diugut dan dimasukkan ke lokap apabila saya ungkitkan hal-hal penipuan Syarikat Scam Wow Mobile Sdn Bhd.Ceonya CLEMENT RAJ A/L JEREMIAH ,NO.TEL:011-1870 0000 & SIVANESAN A/L CHANDRASEGARAN, NO.TEL: 011-1860 0000, mempunyai wang dan kuasa untuk bermaharajalela..Saya telah buat lebih drpd 20 repot polis tetapi tiada hasil yang munasabah.Inikah nasib kepada seseorang yang ingin menegakkan kebenaran dan selamatkan rakyat daripada syarikat scam seperti ini?????.Apakah dan Siapakah perlu saya cari untuk JUSTICE????

    ReplyDelete
  60. Anonymous10:20 PM

    As salam..
    Sy mahu dptkn kpstian dr phk kkm.
    Pd 10 disember 2015 jam 6.30 ptg sy telah pergi ke klinik 1 malaysia kg.tawas, perak untuk mencuci luka (ceaser) ttpi staff enggan menerima sy dgn alasan waktu mencuci luka berakhir jam 6ptg. Sy terpksa pergi ke hospital besar ipoh (hospital raja permaisuri bainun) utk mencuci luka y jaraknya jauh dr rumah.
    Persoalan saya, bukankah klinik 1 mlysia ttp jam 10mlm? Mgpa staff perlu mnetapkn waktu untuk mencuci luka?

    ReplyDelete
  61. Pada 28/12/2016 waktu 6.45pm saya telah ke klinik 1 Malaysia cawangan KELANA JAYA untuk menerima rawatan kerana selsema dan demam. Jururawat di kaunter telah bersikap kurang ajar dan meninggikan suara kepada saya hanya kerana salah yang kecil (bole dilihat di CCTV)
    Tanpa meminta maaf dengan muka yang bengis jururawat itu berlalu pergi kerana waktu shif nya sudah habis.
    Saya telah mengajukan hal ini kepada doktor yang bertugas tetapi seperti melepaskan batuk ditangga.

    Apakah sudah tiada nilai-nilai murni kakitangan kerajaan ini lagi. Memamg bayaran RM1 memang tidak setimpal tetapi sila hormatlah orang walaupun anda ada masalah peribadi jangan dibawa ke tempat kerja.

    Sekiranya pihak KKM membaca aduan saya ini , ambillah tindakan segera supaya tidak ada lagi pekerja seperti ini dimana-mana Klinik 1 Malaysia.

    saya yang sangat2 hampa dengan layanan klinik 1 Malaysia Kelana Jaya
    faridah hanim mat mor

    ReplyDelete
  62. Pada 28/12/2016 waktu 6.45pm saya telah ke klinik 1 Malaysia cawangan KELANA JAYA untuk menerima rawatan kerana selsema dan demam. Jururawat di kaunter telah bersikap kurang ajar dan meninggikan suara kepada saya hanya kerana salah yang kecil (bole dilihat di CCTV)
    Tanpa meminta maaf dengan muka yang bengis jururawat itu berlalu pergi kerana waktu shif nya sudah habis.
    Saya telah mengajukan hal ini kepada doktor yang bertugas tetapi seperti melepaskan batuk ditangga.

    Apakah sudah tiada nilai-nilai murni kakitangan kerajaan ini lagi. Memamg bayaran RM1 memang tidak setimpal tetapi sila hormatlah orang walaupun anda ada masalah peribadi jangan dibawa ke tempat kerja.

    Sekiranya pihak KKM membaca aduan saya ini , ambillah tindakan segera supaya tidak ada lagi pekerja seperti ini dimana-mana Klinik 1 Malaysia.

    saya yang sangat2 hampa dengan layanan klinik 1 Malaysia Kelana Jaya
    faridah hanim mat mor

    ReplyDelete
  63. Saya Ahamd Shukran Bin Arshad (Tel: 013-7014422)tinggal di 123, Jalan Bestari 27/3, Taman Bestari Indah 1, 81800 Ulu Tiram, Johor, memohon dan merayu Jabatan yang berkenaan untuk datang menyembur di kawasan rumah saya kerana telah ada kes kematian demam denggi berdarah disamping itu, bersebelahan rumah saya tidak berpenghuni dan telah menjadi semak-samun, anak ular sawa juga pernah memasuki ke dalam kawasan rumah saya, kawasan rumah saya juga bersebelahan dengan sebuah taman perumahan yg telah 3-4 tahun dikosongkan, iaitu Kg Oren, Jalan Melati, saya pun tak pasti apakah status taman tersebut, adakah untuk dibuat hutan simpan atau kawasan menternak nyamuk dan binatang-binatang berbisa?kawasan ini telah menjadi semak-samun, bukan saja membiak nyamuk bahkan macam-macam lagi, anak-anak saya masih kecil, saya tidak mahu perkara yang tidak elok berlaku, saya harap pihak tuan/puan dapat mengambil tindakan segera sebelum ada perkara yang tak diingin berlaku, sekali lagi saya merayu kepada pihak tuan/puan, sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  64. kalau asyik dpt spam call dari no sama nak buat laporan kt mana erk? asyik dapt call darti no sama dekat 10 kali sehari... mengangu privacy larh

    ReplyDelete
  65. kalau asyik dpt spam call dari no sama nak buat laporan kt mana erk? asyik dapt call darti no sama dekat 10 kali sehari... mengangu privacy larh

    ReplyDelete
  66. Rumah Pangsa Sri Bagan, 12100 Butterworth, Penang.

    Saya ingin membuat aduan berkenaan dengan kemudahan lift di kawasan kediaman saya yang seringkali mengalami kerosakkan. Daripada peruntukkan 4 lift kini tinggal 1 lift. Dan baru-baru ini kesemua lift ini rosak. Ini berlarutan selama hampir seminggu.

    Saya sebagai penduduk, ingin menyuarakan ketidakpuasan berikutan masalah lift ini. Berharap ada pihak yang bertanggungjawab tampil mengambil tindakkan.

    Sekian Terima Kasih.

    ReplyDelete
  67. 10.1.2016
    Selamat petang..
    Saya nak tanya bagaimana nak buat report dan dapatkan keadilan untuk penipuan yang berlaku di Online Shop.
    Tq..
    Adakah department yang khas. Boleh saya tahu...

    ReplyDelete
  68. Anonymous6:12 PM

    Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia,

    Per : Kelewatan bayaran gaji Sambilan Harian dan Bonus.

    Merujuk perkara diatas, sy selaku wakil Pembantu Tadbir Sambilan Harian tidak berpuas hati terhadap Pihak Hospital Selayang kerana melambatkan proses kemasukan bonus dan gaji. Untuk makluman pihak tuan/puan, gaji harian mengikut pekeling yg diperolehi sepatutnya dibayar pada 7/1/2016,gaji ini diproses bayaran harian mngikut kehadiran pada 15/12/2015 - 31/12/2015 masih belum diterima seperti tarikh sepatutnya..tp sehingga kini proses pembayan masih belum diterima.manakala bonus sepatutnya diterima pada 4/1/2016 juga masih belum diterima(pihak kerajaan telah mengeluarkan byaran bonus seharusnya pada tarikh tersebut.

    Kami juga mempunyai komitmen yang lain seperti hutang dan lain2.berharap tindakan ke Hospital selayang dipantau.

    ReplyDelete
  69. Salam,
    Saya telah memohon pertukaran sekolah anak saya dari SK Pulau Meranti ke SK Tmn Putra Perdana 2 pada 5.1.2016. Sebelum borang pertukaran dihantar saya telah pun berjumpa dengan Guru Besar,Sk Tmn Putra Perdana 2,Encik Kamsani Sahlan. Beliau memberi kebenaran dan menyatakan bahawa masih lagi ada kekosongan untuk anak saya.Lagipun tempat kediaman saya hanyalah beberapa ratus meter sahaja dari sekolah. Saya telah menelefon pihak Ppd Sepang untuk menyatakan hal tersebut,tetapi diminta untuk menunggu selama 2 minggu kerana pihak Ppd masih belum menerima laporan jumlah murid di setiap sekolah. Saya telah menghantar borang pada 20.1.2016 dan diminta oleh en mohd rosli badri untuk menunggu lagi sehingga laporan dari sekolah diterima.dan sehingga ke hari ini, setelah hampir sebulan memohon, pihak ppd menerusi en rosli badri masih gagal untuk memberi kelulusan.beliau sentiasa menjadikan alasan tidak menerima laporan setiap kali ditanya mengenai hal ini.soalannya kenapa begitu lama sekali masa yang diperlukan untuk kelulusan sedangkan di pihak sekolah sendiri sudah menyatakan persetujuan. en rosli juga menyatakan bahawa adalah menjadi hak nya untuk meluluskan ataupun tidak. jadi persoalanya siapa sebenarmya pegawai yang bernama en rosli badri ini sehingga begitu angkuh sekali mempersoalkan kuasanya setiap kali berurusan dengan ibu bapa yang memerlukan bantuan seperti saya ini. minta tindakan sewajarnya diambil kepada pegawai ini.

    ReplyDelete
  70. Nak tanye.. saya baru je sewa rumah kt bukit gasing pantai dlm.. rumah flat tingkat 4 harga sewaan rm880. Masalah yg sy hadapi adalah keadaan rumah yg indah khabar dari rupanye. Masa dtg awal mmg nmpk elok. Tp bile dh duduk macam haram. Contoh pintu rumah gune kunci lama. Org x buat lg. Bile ckp dgn owner dia ckp kt pj ade buat. Hakikatnye 6 kedai kunci pergi semua kata dh tk buat. Keadaan rumah tidak selamat. Sebab kunci x boleh duplicate & pintu rumah akan terbuka sendiri sebab pintu lama(owner xnk tukar pintu) Rumah berbau taik burung selepas waktu hujan. Rumah tingkat 3 tidak berpenghuni jadi byk burung merpati bersarang kt situ asalnye owner kate rumah santai dan rileks bile dh duduk rase rimas mmg dh kene tipu rasenye.agreement tidak dicop stamping. Dh suh owner buat x buat2 jugak. Jadi sy nk tnya boleh ke saya membuat aduan ytg perkara ini sebab perkara ini melibatkan wang. Rumah harga 880 kt area klang lama boleh dpt apartment harga 800 dn berlif lg. Tolong reply di email sy mohdshafiq_cheras@yahoo.com. thank you.

    ReplyDelete
  71. Sya tak tau dah nk buat nk buat report kat siapa...nk report kat polis.tengok polis elok jer lalu lalang tempat ni.tengah mlm dok pusing2 belakang lorong wat colection.apa pun tk blh.report kat kastam.kereta kastam elok jer parking mkn kat kdai tu.harap sini bleh lah ambil tindakan yg sepatutnya.dulu dah tutp kedai2 judi online ni.sekarang dah buka semula.satu baris kdai sampai dekat 10 buah kedai judi online dibuka.24jam plak...dengn tempat jual rokok seledup bersepah.tempat jual dadah pun ada.open lagi.kalau nk main judi takde duit.mana yg bawak lori tu.jngn risau.sini tempat jual minyak lori pun ada....kalau menang judi tu bnyak.boleh enjoy.disko smpai pukul 6 pgi pun ada dibuka.apa cerita ni ya.kereta polis lalu lalang cikit punya bnyak.tpi mcm tkde kuasa jew...sedih saya tengok...cubalah pantau cikit.area pandamaran klang ni.tolong lah...punca jenayah adalah judi...bnyak sangat lah dah sekarang ni.apa pun tak blh...harap sangat ada apa2 tindakan ok....kalau tak penat jew saya taip ni panjang2.lokasi.trafic light kuil india jalan kampung pendamar masuk kiri.ti ada kedai mamak akram nmanya.perhatikan lah barisan dia apa ada.blakng dia.kiri kanan dia.mcm2 ada....mnyesal saya pindah sini.

    ReplyDelete
  72. Hapuskan gst! Takmampu dah melabur harihari untuk najib. Gst, barang naik. Bukan semua rakyat hidup senang. Jgn bt kami mcm binatang, mengemis ditepi jalan. haiwan kalau boleh berfikir, dahlama yg ada kuku tajam tu mai cakar si najib ni. Najib fikir brim akan bt rakyat senyap, better HAPUSKAN GST! TURUNKAN HARGA TOL! Najib berhutang knp rkyat jd mgsa. Rakyat susah, siapa nk tolong skrg ni kalau rakyat kena aniaya dgn najib. Suntik kepala rosmah jaa beribu. Allahuakhbar. Nak diikutkan, nilai gst y dikutip kalau disimpan, najib pun kami boleh beli buat org gaji. Tolonglah hapuskan gst. Berhenti bebankan rakyat. Taksanggup lg dahhh!

    ReplyDelete
  73. Hapuskan gst! Takmampu dah melabur harihari untuk najib. Gst, barang naik. Bukan semua rakyat hidup senang. Jgn bt kami mcm binatang, mengemis ditepi jalan. haiwan kalau boleh berfikir, dahlama yg ada kuku tajam tu mai cakar si najib ni. Najib fikir brim akan bt rakyat senyap, better HAPUSKAN GST! TURUNKAN HARGA TOL! Najib berhutang knp rkyat jd mgsa. Rakyat susah, siapa nk tolong skrg ni kalau rakyat kena aniaya dgn najib. Suntik kepala rosmah jaa beribu. Allahuakhbar. Nak diikutkan, nilai gst y dikutip kalau disimpan, najib pun kami boleh beli buat org gaji. Tolonglah hapuskan gst. Berhenti bebankan rakyat. Taksanggup lg dahhh!

    ReplyDelete
  74. Hello semua orang, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warganegara Malaysia; saya 38 tahun .. saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua tentang kebaikan tuan untuk akhirnya membawa saya kepada pemberi pinjaman pinjaman benar-benar dan tulen bernama Joyce Roland, pengarah urusan JOYCE ROLAND Pinjaman Syarikat selepas telah scammed oleh peminjam palsu lain, i adalah sia-sia dan tidak tahu siapa yang harus dipercayai semasa dia datang dan meletakkan senyuman pada wajah saya pada kejutan terbesar saya. Sesiapa di antara kamu yang juga telah menjadi mangsa penipuan, anda perlu bersusah payah tidak lebih cos, saya mempunyai membawa anda berita baik dan satu-satunya pemberi pinjaman anda boleh percaya, sila hubungi mereka sekarang melalui e-mel: {joycerolandloancompany@gmail.com »} lebih maklumat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Joyce dalam sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi syukur kepada JOYCE ROLAND kerana memberi pinjaman sebanyak $ 80,000 ...

    ReplyDelete
  75. Anonymous8:28 PM

    Assalamualaikum..saya salah satu pengguna maxis.saya mahu membuat aduan tentang penggunaan kad pra-bayar.di mana saya perlu sentiasa isi semula nombor saya untuk kekal aktif dan tarikh luput untuk kekal aktif terlalu singkat.

    ReplyDelete
  76. Anonymous8:06 PM

    Kedai Kopi Tong Lok di Bukit Cina,Melaka lebih kotor daripada kawasan pembuangan tong sampah - rokok buang kat lantai,sampah merata rata , kerusi,meja - beberapa inci kekotoran,pinggan ,mangkuk - macam tak pernah cuci,dinding penuh habuk and kipas tak payah kata langsung la...tak ada pemeriksaan ke atas premis ni ke? Memang jijik makan kat sana walaupun makanan nya sedap juga...bukan nak suruh dia tutup biz tapi basic kebersihan mesti ada la..lepas kunjungi kedai makan ini mesti balik rumah mandi terus.....sila buat semakan untuk kebaikan semua

    ReplyDelete
  77. Anonymous9:28 PM

    Di taman university skudai johor kedai judi semakin brleluasa dan byk harap pihak brwajib pantau disetiap kedai yg berada di taman u...sekian terima kasih

    ReplyDelete
  78. Kalau nak buat aduan tentang abaikan anak2 tu macam mana ye

    ReplyDelete
  79. Anonymous9:12 PM

    Saya tidak berpuas hati kerana dibawah blok yg saya tinggal iaitu blok tanjung2 jalan cecawi 6/19 seksyen 6 kota damansara 47810 petaling jaya sesuka hati membuka bengkel dibawah blik dan tidak ada rasa hormat apabila membuat bising. Tiada sikap yg baik terhadap jiran jiran yang lain. Kadang itu bau minyak kereta spt minyak hitam semua tu kuat sgt.

    ReplyDelete
  80. Anonymous5:30 AM

    Restoren Wellen, No.9, Jalan Bertam Jaya, Taman Bertam Jaya, 76450, Bertam Jaya, Melaka. A very rude chinese restaurant, please avoid it at all cost, they serve food slow, will harshly hit on the table of customer who take away due to they need table to serve others customer who long in queue. For those who stay in Melaka or plan to find places to eat in Melaka, please choose another place, God Bless You Wellen.

    ReplyDelete
  81. Hello,
    Adakah anda memerlukan bantuan dan bosan dengan kecewa ?. PINJAMAN DLF komited kepada dasar peluang yang sama dan pembangunan dasar positif, menyediakan perkhidmatan kewangan pakar kami kepada semua orang. Kami menawarkan pelbagai pinjaman kepada syarikat-syarikat, perniagaan kecil dan perusahaan, serta pengguna individu. pakej pinjaman kami boleh sama ada panjang atau jangka pendek, pada pilihan yang anda inginkan. Kami menawarkan semua jenis pinjaman seperti, perniagaan, penyatuan hutang pendidikan dan pinjaman pelaksanaan projek.

    Adakah anda telah dinafikan pinjaman oleh bank anda, bagaimana untuk membayar bil anda yang seterusnya, Perlu pinjaman projek, pengembangan perniagaan pinjaman? Jika anda tidak mempunyai bayaran muka, kredit buruk, atau banyak hutang mungkin, kita boleh mencari program yang sesuai untuk memenuhi keperluan khusus anda! Bagi apa jua tujuan anda memerlukan pinjaman, sama ada perniagaan, peribadi, atau penyatuan hutang, DLF Loans, akan menawarkan jumlah pinjaman khusus anda pada kadar faedah yang sangat rendah. DLF Pinjaman telah berkhidmat banyak perniagaan, organisasi dan individu-individu, dalam mencapai impian masing-masing dengan memberikan pinjaman dengan berkesan tanpa CAGARAN untuk hanya 2% KADAR. E-mel: info.dlfloans@gmail.com

    HUBUNGI KAMI SEKARANG
    E-mel: info.dlfloans@gmail.com
    DLF PINJAMAN

    ReplyDelete
  82. Anonymous10:59 AM

    Tolong buat pemantauan di area keningau .
    1 -Terdapat penjual telefon yang menipu maklumat tentang telefon yang dijual .
    2- Terdapat penjualan telefon secara haram .

    #Mangsa
    Sangat2x kecewa .

    ReplyDelete
  83. Anonymous11:08 AM

    Kecewa dengan segelintir manusia zaman sekarang ini . Hidup dengan penipuan . Tak ada maruah langsung . Terok.

    ReplyDelete
  84. Anonymous12:05 AM

    salam 1 malaysia... kpda pihak yg bertangung jwab... tolong siasat kedai2 telefon sekitar subang jaya atau usj 1... kbnyakannye menipu pelangan dgn cara repair.. harga telefon terlalu tinggi.. caj yg bukan2... byk lgi.. tolong tngok2 kn... kesian owg awam2 yg xpndai tntng telefon mudah tertipu ... termasuk lah dgn saya.. klo beza 1 ringgit 10 ringgit takpa lah gak.

    ReplyDelete
  85. As.salam...sya ingin bertnya bgai mana nk buat aduan tntg org dari luar negra datang masuk mngunakn pas plancongn dtg berniga di dlm negara tmpa mngenan kan cukai pernigan..

    ReplyDelete
  86. PELUANG LAGI LAGI, ANDA A MAN PERNIAGAAN / WANITA, PEKERJA DALAM ORGANISASI, BEKERJA SENDIRI? Memerlukan pinjaman peribadi untuk perniagaan tanpa tekanan, Jika ya, hubungi kami hari ini, kami menawarkan pinjaman tahun baru pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, anda boleh memulakan tahun baru dengan senyuman di muka anda, keselamatan, kebahagiaan kami pelanggan adalah kekuatan kita. Jika anda berminat, mengisi borang permohonan pinjaman di bawah:
    Maklumat peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  87. Rakyat brmslah dgn sestu yg dilantiknya sendiri..byk mslh laaa..agensi kerajaan ni..klo xblh buat kerja..jgn kerja..ni nk mnyusahkn rakyat shj..suara rakyat is your bos...

    ReplyDelete
  88. Anonymous9:08 AM

    Saya ingin membuat aduan terhadap pengerai yang memasak di Restoran LATO (Co No:NS0156788-M) No, 173, Jalan Temiang kerana menyedia makanan secara kotor.






    Premis, salah satu gerai mengoreng masakan makanan , di Restoran LATO (Co No:NS0156788-M) No, 173, Jalan Temiang ,70200 Seremban,Negeri Sembilan. (0169080083) Gerai tersebut tiada name, tapi merupakan gerai makanan yang paling kotor pernah saya temui dengan menghinggapi lalat di serata rata kawasan pengurus gerai itu. Banyak lalat menghinggap di atas bahan mentah yang packik itu mengoreng makanan, dan menghidang makanan kepada para pembeli.



    Bahan makanan mentah yang digorang oleh pakcik cina tersebut tidak dicuci langsung , and dihinggap begitu banyak lalat . Saya telah memesan nasi goreng Cina, and Hokkien mee, pada hari Selasa, 02/08/2016 jam 6.30 petang.Apabila saya perasan begitu banyak lalat menghinggap di atas bahan mentah makanan yang saya memesan , saya pun menegur packik cina yang mengoreng makanan.(Gambar beliau dilampirkan kerana beliau enggan memberitahu nama )

    Pada ketika itu , pakcik gerai itu, berbangsa cina , telah pun siap mengoreng Nasi goreng cina yang saya telah memesan.

    Oleh karana, saya telah menegur pakcik cina itu, kerana ketidakbersihan gerai dia, beliau dengan marah megatakan dia tidak akan menjual makanan dan enggan memberi nasi goreng Cina yang telah pun dimasak untuk saya .Mana boleh , seorang penjual mangatakan , dia tidak akan menjual makanan pada pembeli. Sikap biadap and kurang ajar ini wajar diambil tindakan tegas, memandangkan makanan yang desediakan oleh pengerai itu sangat kotor and pasti berlaku keracunan makanan pada para pembeli yang lain.Disini juga saya ingin, menyentuh seperkara, sebagai penjual beliau tidak ada hak untuk mengatakan tidak boleh menjual makanan pada pembeli.Ini adalah satu perbuatan yang menghina and mengabaikan para pembeli kerana tidak menghormati .

    Saya harap BKKM dan MPNS mamgambil tindakan yang tegas terhadap pengerai ini.




    Sekian Terima Kasih

    Magenderan

    ReplyDelete
  89. Anonymous10:00 PM

    Salam, saya ingin membuat aduan tentang kursus yang dipaksa ambil oleh kami para guru.
    1) sistem web yang down memaksa kami utk mengulangi ujian skali lagi.
    2)kesesakan laman web dan juga oleh ketidak bijaksanaan pencipta web ini menyebabkan sebahagian yang telah menamatkn kursus namun tidak diiktirah.
    Saya amat memohon bg pihak berkaitan untuk menaiktarafkan sistem web ini. Perkara ini menyusahkn ramai guru terutama yang telah berumah tangga bg menguruskn rumah tangga lg.

    ReplyDelete
  90. Salam.. sya nk tnya ..dimana harus sya buat aduan tentang penipuan pemasangan enjin kereta.

    ReplyDelete
  91. ada satu restoran mai rasa kitchen di mahsan n9. tikus banyak lalat jgn ckp lah. lagi pekerja x amalkan kebersihan. jabatan berkenaan ambil serius hal ni

    ReplyDelete
  92. Anonymous10:53 PM

    Hello,
    Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini berbanding sebelum ini. kami kewangan global yang terhad, syarikat pinjaman yang paling cepat yang memberikan daripada apa-apa jenis pinjaman kepada individu yang berkelayakan, swasta dan syarikat awam pada kadar faedah 2% tanpa cagaran. hubungi kami hari ini untuk pinjaman anda perlu melalui e-mel: emilianawilson11@gmail.com

    PINJAMAN Perkhidmatan yang disediakan termasuk:
    ================================
    * Pinjaman Commercial.
    * Pinjaman Peribadi.
    * Pinjaman Perniagaan.
    * Pelaburan Pinjaman.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pembelian Pinjaman.
    * Pinjaman Construction.
    * Pinjaman Perniagaan Dan banyak More:

    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN:
    =================
    DATA PERMOHONAN

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negeri:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor telefon:
    9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Adakah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  93. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah penipuan oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 Juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah dia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya arissetymin@gmail.com dan kehilangan Sety saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia Dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: ladymia383@gmail.com sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

    ReplyDelete
  94. Anonymous2:13 AM

    Menawarkan pinjaman wang kepada orang yang memerlukan. RM 10,000 kepada 10000000 MYR kepada semua orang mampu membayar dalam tempoh masa yang munasabah: (mariaedurda.j@gmail.com)

    ReplyDelete
  95. Harap pihak KKM segera membuat pantauan di Hospital Sungai Bakap..kerana sikap sesetengah nurse dan doctor kt sana teramat biadap dgn pesakit..dgn tingkah laku mereka yg mcm tuu..sya rsa mereka mmg xlayak untuk bekerja di hospital..sbb nk kerja nie kita kna ikhlas..kalau kjaa nk kejar pangkat jaa..xkemana lh

    ReplyDelete
  96. Harap pihak KKM segera membuat pantauan di Hospital Sungai Bakap..kerana sikap sesetengah nurse dan doctor kt sana teramat biadap dgn pesakit..dgn tingkah laku mereka yg mcm tuu..sya rsa mereka mmg xlayak untuk bekerja di hospital..sbb nk kerja nie kita kna ikhlas..kalau kjaa nk kejar pangkat jaa..xkemana lh

    ReplyDelete
  97. Pada 18 Sptempber,saya telah dikenakan bayaran sebanyak RM30 bagi meletak kereta di tempat letak kereta persendirian di situ dari 6.45pm hingga 9.35pm lebih kurang 3 jam. Saya ditahan daripada keluar melainkan membuat bayaran. kata dua budak lekaki India yang menjaga kawasan itu, seorang budak masih di sekolah rendah dan seorang rasanya di sekolah menengah bayaran ialah RM5 bagi 45 minit pertama dan RM5 bagi 1/2 jam berikutnya. Bayaran ini tidak munasabah dan sangat mahal. Tolong ambil tindakan.

    ReplyDelete
  98. Pada 18 Sptempber,saya telah dikenakan bayaran sebanyak RM30 bagi meletak kereta di tempat letak kereta persendirian di Agyll Road,di simpang Penang Road dari 6.45pm hingga 9.35pm lebih kurang 3 jam. Saya ditahan daripada keluar melainkan membuat bayaran. kata dua budak lekaki India yang menjaga kawasan itu, seorang budak masih di sekolah rendah dan seorang rasanya di sekolah menengah bayaran ialah RM5 bagi 45 minit pertama dan RM5 bagi 1/2 jam berikutnya. Bayaran ini tidak munasabah dan sangat mahal. Tolong ambil tindakan.

    ReplyDelete
  99. Hello, nama saya Julia Simon, mangsa penipuan di tangan pemiutang palsu. Saya telah kehilangan kira-kira 55,000.00.Euro kerana saya memerlukan modal besar 120,000.00.Euro. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan anak saya. Saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman pada syarikat. ibu yang baik saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. Saya juga suka untuk menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya log masuk dengan Mrs Augusta Ibramhim melalui e-mel: augustaibramhim11 @ gmail .com. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: juliasimon460@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  100. Salam & Selamat sejahtera,
    1.Mana nak lapor kecuaian Amanah Raya
    2.Mana nak lapor kecuaian Mahkamah
    3.Mana nak lapor kecuaian Bank Negara Malaysia.

    Adalah melalui BPK juga.

    ReplyDelete
  101. Salam & Selamat sejahtera,
    1.Mana nak lapor kecuaian Amanah Raya
    2.Mana nak lapor kecuaian Mahkamah
    3.Mana nak lapor kecuaian Bank Negara Malaysia.

    Adalah melalui BPK juga.

    ReplyDelete
  102. Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dipercayai yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete
  103. Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

    Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman

    ReplyDelete
  104. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    ReplyDelete
  105. Anonymous8:44 PM

    Syarikat sesco Sibu Sarawak area SG merah dengan SG bidut Tolong bertindak segera Bila diperlukan.Bila memotong electric cepat gila sampai Bila kita dah bayar mereka lambat nak sambungan electric hampir 2minggu tiada elec janji dalam minggu lepas nie dah btukar minggu..

    ReplyDelete
  106. Anonymous8:45 PM

    Syarikat sesco Sibu Sarawak area SG merah dengan SG bidut Tolong bertindak segera Bila diperlukan.Bila memotong electric cepat gila sampai Bila kita dah bayar mereka lambat nak sambungan electric hampir 2minggu tiada elec janji dalam minggu lepas nie dah btukar minggu..

    ReplyDelete
  107. Anonymous6:28 AM

    asssalam semua disini saya ingin kemukakan permasalahan tentang pengurusan Court Mamoth Malaysia,pada tahun lepas saya dan isteri telah kr court mamoth ipoh perak,mengikut rekod keewangan saya memang tidak layak untuk memohon pinjaman kredit (beli barang) dengan court,namun disebabkan saya dan isteri adalah penjawat awam dengan mudah court melukuskan pembekian barang .dan semasa kami menandatangani kontrak dengan court saleman tidak menerangkan dasar2 syarikat sekiranya kami berjaya dalam permohonan itu akan diberitahu terlebih dahulu samada kami terima atau tidak,bila court hubungi saya barang sudah lulus dan akan dihantar secepat mungkin malah tidak tanya pun samada kami terima atau tidak.Bila saya menolak staf yang buat panggilan tidak setuju dan terima alasan yang saya tidak mampu . Mau tak mau terpaksa terima jugak barang dan keesokan harinya saya ke court ipoh untuk pulangkan barang malah ditengking oleh staf court.Belum sampai tarikh gaji dalam sehari 10 kali court telepon untuk mengingatkan tentang byaran ansuran tersebut sampaikan talian dipejabat pun diaorang akan hubungi.Malah pihak court tidak segan silu menceritakan pada staft saya kenapa dia berbuat demikian.Bila mintak pihak mereka datang untung ambil balik barang makihamun yang dapat.dan sekarang siap dengan ugutan dan macam2 cara mereka gunakan untuk kita langsaikan hutang ansuran secara (langsam).Malah ugutan akan menghubungi pihak atasan di kementerian pun meraka lakukan ,bukan kita taknak byar tapi cuba saudara saudari renungkan 5hari nak dapat gaji pada21-25 hb dah 10kali sehari dapat panggilan dari court.malah pernah satu hari court mengupah debit collectors datang ke pejabat kerajaan untuk menuntut wang yg jumlah tak mungkin kita dapat bayar.Saya sudah ke AKPK mengadu hal ini namun akpk tidak dapat tolong sebab court tidak terlibat dengan bank Negara.Malah staf akpk pernah terima aduan kebih dari yg dijangka sebab yang samaSaya sudah berapa kali ke court Ipoh garden untuk berbincang cara nak selesaikan hutang tertunggak dan ansuran bulanan namun tidak diendahkan oleh staf court.Saya juga pergi ke bahagian kredit untuk buat bayaran namun fail telah dihantar pada debit collector dan mereka hanya cakap ,bukan urusan mereka lagi kena berurusan dgn debit collector.Bila call hanya byaran penuh yg mereka mahukan tiada tolak ansur malah semasa berbincang dengan mereka anak yang kecil merengek kerana lapar susu ,duit yg ada 3-4ratus tidak diusik kerana nak byar court setelah diugut dengan debit coll nak sita rumah dan jumpa pegawai atasan.Bila kita maintain bayar ansuran dengan consistent mesti dua tiga hari selepas bayaran pihak court akan call mintak kita buat bayaran yg memang tak masuk akal,Saya mintak tolong sangat2 pada pihak yg berwajib tolonglah kami yang telah terperangkap dengan pihak court.Yang paling terkilan staf2 court rata2nya adalah berbangsa melayu namun hati perut takde dan takde adat langsung.

    ReplyDelete
  108. jumaat yg mulia hari yg berkat, saya nak cerita sikit tentang masallah yg saya hadapi, kes teraniaya... january awal tahun kereta saya jenis avanza 1.5 rosak di tengah jalan keluar bayar tol pedas.. kereta saya terpaksa overhall (kereta tahun 2008 ) sebelum ni mmg tak pernah rosak, saya kenal dgn seorang pomen area kota dkt dgn balai polis kota negeri sembilan.. nama pomen tu miza. dia overhall kereta saya punyalah lama, dari 20hb january hingga lah 21hb april baru siap dengan bayaran rm3ribu lebih ( resit semua saya ada simpan lagi )pakai sebulan rosak kembali.. hantar semula dgn pomen yang sama hingga lah mgg pertama oktober tak siap2 lagi, saya dah bayar deposit sebanyak rm1ribu ... akhirnya dgn rasa sangat kesal & teraniaya, saya ambil avanza saya bawa ke bengkel lain..alhamdulillah kereta saya hmpir siap.. berapa banyak saya kena bayar ... saya cuma bekerja sendiri.. anak 3 orang, hidup sederhana sahaja, tak sangka kereta saya dr bulan january hingga bulan oktober terbengkalai di bengkal miza tu.. sedih bila dikenangkan...

    ReplyDelete
  109. Pinjaman untuk pelbagai tujuan
    Kami menawarkan jumlah minimum 10,000.00 dolar untuk 10 juta dolar
    Pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    pinjaman
    tempoh: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.
    pelanggan mesti
    Melebihi usia o f 18 tahun
    Urus niaga ini adalah 100% selamat untuk semua clents
    Untuk maklumat lanjut mengenai kredit, sila hubungi kami melalui e-mel:
    (Daviesruthfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  110. Hello, nama saya Julia Simon, mangsa penipuan di tangan pemiutang palsu. Saya telah kehilangan kira-kira 80,000.00.USD kerana saya memerlukan modal besar 190,000.00.USD. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan anak saya. Saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman pada syarikat. ibu yang baik saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. Saya juga suka untuk menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Romanian, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya log masuk dengan Mrs Augusta Ibramhim melalui e-mel: augustaibramhim11 @ gmail .com. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: juliasimon460@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  111. Halo,
    Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
     Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
    Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
    Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (elinajohnson22@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

    ReplyDelete
  112. Hello, nama saya adalah Kristian Calvin, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. saya telah kehilangan kira-kira RM6,000 kerana saya memerlukan modal yang besar sebanyak RM80,000. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya dan anak saya saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Jun 2016, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. i juga suka menggunakan kesempatan ini untuk menasihati rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman yang cepat, hanya mendaftar melalui Puan Olivia Daniel melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (christiancalvin200@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  113. Dalam dunia internet di mana terdapat banyak penipu, terdapat beberapa kewangan yang tulen institutions..we mempunyai Testimoni too.If ragu-ragu hubungan agungabdullahi@gmail.com. Kami adalah nyata dan asli ... jangan takut ini bukan satu penipuan ... bercakap dengan kami dan membolehkan membantu anda mendapatkan wang yang anda inginkan ... jika anda memerlukan pinjaman sebenar daripada institusi kewangan adalah JESSICABROWNFINANCEFIRM anda bas terakhir stop.talk kepada kami membolehkan mendapatkan wang anda. kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang Memberi pinjaman mudah percuma kepada individu yang tulen dan serius, syarikat-syarikat, korporat dan syarikat awam pada kadar faedah yang sangat rendah. Kami mempunyai akses ke kolam tunai untuk memberi kepada Sme dan Ulasan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil. Tetap yakin kesejahteraan dan keselesaan adalah semua yang kami berada di sini untuk membuat-pasti. Dapatkan berhubung dengan kami perkhidmatan pelanggan @ email: jessicabrownfinancefirm @ gmail.com untuk maklum balas yang cepat dan pantas ......
     
                APA YANG KAMI PERLU DARIPADA ANDA ADALAH ANDA
     
     
    1. Nama
    2. Negara
    3. Alamat
    4. Jantina
    5. Pekerjaan
    6. Jawatan di tempat kerja
    7. pendapatan bulanan
    8. Jumlah yang diperlukan
    Tempoh 9. Pinjaman
    10. Agama
    11. Adakah anda memohon sebelum dan telah menolak? Jika ya
    12. Berikan sebab ..........................................

     
                             Kami mahu membantu anda

    ReplyDelete
  114. Penipuan syarikat yg menawarkan borong ke china dazraa ventures

    Syarikat penipuan ini menyediakan kursus serta pakage bagi memborong ke china untuk peserta yang ingin berniaga ,tapi masalahnya bila kami sampai disana mereka membawa kami di kawasan² seperti shopping kompleks yang harganya sama atau lebih mahal dari malaysia. Saya telah membuat aduan kepada syarikat ini yang bermaksud supaya mereka membawa kami ke tempat wholesale tapi tidak diendahkan... Kemudian setelah pulang mereka menawarkan akan mencari barang yang kami inginkan yang tidak dijumpai disana... Dari cara mereka mereka akan membawa peserta ke kawasan yang bukan murah untuk dipasarkan kemalaysia... Syarikat ini mengambil kesempatan kepada peserta untuk mencari barang yang tidak dijumpai untuk mengambil order dan mengenakan bayaran service yang lain. Tolong ambil tindakan penipuan syarikat seperti ini yang menawarkan borong ke china

    ReplyDelete
  115. hari yang baik untuk semua orang malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

     Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan saya kehilangan 5,000MYR, kepada seorang wanita di Arab Saudi.

     i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

     Saya memohon untuk jumlah pinjaman Rp80,000MYR dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 80,000MYR. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

    Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat adil hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat dalam mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

    Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam kehidupan anda.
    satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

    ReplyDelete
  116. hari yang baik untuk semua orang malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

     Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan saya kehilangan 5,000MYR, kepada seorang wanita di Arab Saudi.

     i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

     Saya memohon untuk jumlah pinjaman Rp80,000MYR dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 80,000MYR. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

    Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat adil hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat dalam mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

    Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam kehidupan anda.
    satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

    ReplyDelete
  117. Selamat tahun baru kepada anda semua, At Jessicabrownfinancefirm, kami memberikan pinjaman dengan pengecualian tahun baru kepada Mengkaji mereka yang mencari bantuan kewangan. proses pinjaman boleh dilakukan dari keselesaan rumah anda Dengan syarat anda adalah asli dan mahu pinjaman.
    Adakah anda memerlukan pinjaman sebenar?, Lupakan penipuan masih terdapat banyak firma-firma kewangan yang tulen. Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana institusi, bank-bank kewangan dan syarikat-syarikat kewangan yang lain? Jika ya, bimbang tidak lagi Kerana @ JESSICABROWNFINANCEFIRM kami adalah sebuah syarikat kewangan berpengalaman dan berpengalaman yang menyediakan pinjaman mudah percuma kepada individu dan badan-badan korporat yang tulen dan serius, sama ada syarikat, syarikat dan kepada orang ramai, pada kadar faedah yang sangat rendah kurang daripada 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan wang tunai untuk diberikan kepada kecil dan firma skala sederhana dan Ulasan individu-individu yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan, tidak kira betapa kecil. Tetap yakin kebajikan dan keselesaan anda adalah semua yang kami berada di sini untuk membuat-pasti. Dapatkan berhubung dengan unit perkhidmatan pelanggan kami @ Jessicabrownfinancefirm@gmail.com

    KITA PERLU BERIKUT DARI ANDA,


    1. Nama
    2. Negara
    3. Alamat
    4. Jantina
    5. Kerja
    6. Jawatan di tempat kerja
    7. pendapatan bulanan
    8. Jumlah yang diperlukan
    9. Tempoh Pinjaman
    10. Agama
    11. Adakah anda memohon sebelum dan ditolak? Jika ya
    12. Nyatakan sebab ............................. .............
    .............................. .................... ....... ...
    .............................. .................... ....... ...
    .............................. .................... ..........
    .............................. .................... ...... ...

    Marilah kita membantu anda


    Jessicabrownfinancefirm - Copyright © 2017. All rights reserved.

    ReplyDelete
  118. Hello,
    Adakah anda dari segi kewangan ke bawah? mendapatkan pinjaman sekarang dan memulihkan perniagaan anda, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka tahun baru ini. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: (gloryloanfirm@gmail.com). mengisi borang Maklumat Peminjam di bawah:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman Diperlukan: _______
    Tempoh Pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    sila memohon syarikat yang sah.

    ReplyDelete
  119. PENYANGAK MODEN

    COURTS (MALAYSIA) SDN.BHD.
    NO.36, JALAN GENTING KELANG, SETAPAK
    53300 KUALA LUMPUR

    Pada 23.12.2016 saya menerima panggilan dari agensi kutipan yang bernama HJ.ZAFRIL di talian 0176745391 mengakui telah mendapat perintah mahkamah bagi menyita kediaman saya di Taman Melewar 2, menyita kediaman adik ipar saya di Jalan SS 27 dan pejabat di mana saya bekerja dan menuntut agar membuat bayaran sehingga jam 3.00 petang sejumlah wang RM5,500.00 bagi tuntutan courts Mammoth. Saya merayu agar pihak kutipan menangguhkan penyitaan kerana telah membuat aduan ke KDN dan kes sedang disiasat pada 07.09.2016 namun pihak kutipan tidak memberikan tolak ansur akan terus menyita kediaman saya dan adik ipar.

    Namun panggilan ugutan dilakukan secara berterusan ke atas saya dan adik ipar mengugut secara terancang untuk menyita kediaman melalui nombor panggilan 01123728183 dan 0192316018.
    Satu laporan polis telah dilakukan di IPPD Daerah Batu Pahat dilakukan pada tarikh tersebut.

    Saya memohon agar pihak tuan dapat membantu menghentikan tuntutan tidak munasabah courts atas sebab telah membuat bayaran melebihi kadar barangan dan telah memulangkan kesemua barang tersebut atas sebab-sebab saya sedang menghadapi masalah kewangan.


    ReplyDelete
  120. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  121. Hello,
    selamat datang ke syarikat pinjaman pinjaman global telah mengambil pinjaman peribadi, Pinjaman gadai janji dan pinjaman perniagaan dengan syarikat pinjaman pinjaman global adalah mudah pada kadar faedah hanya 2%. Pinjaman peribadi bercagar atau tidak bercagar untuk bercuti, pengubahsuaian rumah, kereta jenama baru atau untuk perniagaan anda. Pasukan kami adalah profesional yang komited dan berpengalaman yang berada di sini untuk memberikan anda perkhidmatan yang tiada tandingannya. hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com
    Tawaran termasuk:

    PINJAMAN PERIBADI
    ==================
    Pinjaman kenderaan
    Pinjaman rekreasi
    Pinjaman Peribadi / Tidak Bercagar
    Pinjaman Penyatuan Hutang
    Pinjaman Kesihatan
    ==================

    MORTGAGE PINJAMAN
    keperluan gadai janji semua orang adalah unik. penyelesaian gadai janji disesuaikan kami direka untuk membantu anda mencapai matlamat anda. Sama ada anda membeli rumah pertama anda atau rumah anda yang seterusnya, kita mempunyai alat untuk membantu menjawab soalan anda setiap langkah perjalanan. Tawaran termasuk:
    Laras-Kadar Gadai Janji (ARMS)
    Konvensional Gadai janji kadar tetap
    Construction Loans
    Pelaburan Pinjaman Hartanah

    PINJAMAN PERNIAGAAN
    ==================
    Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini berbanding sebelum ini. Tawaran termasuk:

    hartanah komersial
    Barisan kredit
    Mesin dan peralatan
    pelaburan hartanah
    hartanah multifamily
    Jaminan Perniagaan Kecil Pinjaman Pentadbiran
    Terima kasih
    Mrs Emiliana wilson Ketua Pegawai Eksekutif, (GLLC)
    hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
  122. Hello,
    selamat datang ke syarikat pinjaman pinjaman global telah mengambil pinjaman peribadi, Pinjaman gadai janji dan pinjaman perniagaan dengan syarikat pinjaman pinjaman global adalah mudah pada kadar faedah hanya 2%. Pinjaman peribadi bercagar atau tidak bercagar untuk bercuti, pengubahsuaian rumah, kereta jenama baru atau untuk perniagaan anda. Pasukan kami adalah profesional yang komited dan berpengalaman yang berada di sini untuk memberikan anda perkhidmatan yang tiada tandingannya. hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com
    Tawaran termasuk:

    PINJAMAN PERIBADI
    ==================
    Pinjaman kenderaan
    Pinjaman rekreasi
    Pinjaman Peribadi / Tidak Bercagar
    Pinjaman Penyatuan Hutang
    Pinjaman Kesihatan
    ==================

    MORTGAGE PINJAMAN
    keperluan gadai janji semua orang adalah unik. penyelesaian gadai janji disesuaikan kami direka untuk membantu anda mencapai matlamat anda. Sama ada anda membeli rumah pertama anda atau rumah anda yang seterusnya, kita mempunyai alat untuk membantu menjawab soalan anda setiap langkah perjalanan. Tawaran termasuk:
    Laras-Kadar Gadai Janji (ARMS)
    Konvensional Gadai janji kadar tetap
    Construction Loans
    Pelaburan Pinjaman Hartanah

    PINJAMAN PERNIAGAAN
    ==================
    Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini berbanding sebelum ini. Tawaran termasuk:

    hartanah komersial
    Barisan kredit
    Mesin dan peralatan
    pelaburan hartanah
    hartanah multifamily
    Jaminan Perniagaan Kecil Pinjaman Pentadbiran
    Terima kasih
    Mrs Emiliana wilson Ketua Pegawai Eksekutif, (GLLC)
    hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
  123. Hello,
    selamat datang ke syarikat pinjaman pinjaman global telah mengambil pinjaman peribadi, Pinjaman gadai janji dan pinjaman perniagaan dengan syarikat pinjaman pinjaman global adalah mudah pada kadar faedah hanya 2%. Pinjaman peribadi bercagar atau tidak bercagar untuk bercuti, pengubahsuaian rumah, kereta jenama baru atau untuk perniagaan anda. Pasukan kami adalah profesional yang komited dan berpengalaman yang berada di sini untuk memberikan anda perkhidmatan yang tiada tandingannya. hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com
    Tawaran termasuk:

    PINJAMAN PERIBADI
    ==================
    Pinjaman kenderaan
    Pinjaman rekreasi
    Pinjaman Peribadi / Tidak Bercagar
    Pinjaman Penyatuan Hutang
    Pinjaman Kesihatan
    ==================

    MORTGAGE PINJAMAN
    keperluan gadai janji semua orang adalah unik. penyelesaian gadai janji disesuaikan kami direka untuk membantu anda mencapai matlamat anda. Sama ada anda membeli rumah pertama anda atau rumah anda yang seterusnya, kita mempunyai alat untuk membantu menjawab soalan anda setiap langkah perjalanan. Tawaran termasuk:
    Laras-Kadar Gadai Janji (ARMS)
    Konvensional Gadai janji kadar tetap
    Construction Loans
    Pelaburan Pinjaman Hartanah

    PINJAMAN PERNIAGAAN
    ==================
    Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini berbanding sebelum ini. Tawaran termasuk:

    hartanah komersial
    Barisan kredit
    Mesin dan peralatan
    pelaburan hartanah
    hartanah multifamily
    Jaminan Perniagaan Kecil Pinjaman Pentadbiran
    Terima kasih
    Mrs Emiliana wilson Ketua Pegawai Eksekutif, (GLLC)
    hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
  124. Hello, nama saya setyaningsih Novi dari bandar megalang, saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada semua dalam kumpulan ini dan blog memohon pinjaman berhati-hati kerana terdapat penipu mana-mana. beberapa bulan lepas, i adalah dari segi kewangan ke bawah dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man dalam syngapore dan saya telah ditipu oleh seorang lelaki dalam syngapore. Saya hampir berputus asa sehinggalah seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan tulen dipanggil Puan Emiliana, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya jumlah pinjaman sebanyak RM250,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang merupakan yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

    selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya amat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya mohon pernah menjadi pemindahan terus ke dalam akaun saya oleh Puan Emilaian tanpa berlengah-lengah. Kerana saya berjanji ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    i menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada semua bahawa anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenainya Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com sekarang, semua yang saya akan lakukan ialah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT untuk menggunakan Puan Emiliana untuk menukar cerita kewangan saya dan sekarang saya adalah seorang pemilik bangga dengan perniagaan saya sendiri, semoga Allah terus memberkati Mrs Emiliana dan terus menggunakan beliau untuk membantu kita semua dalam masalah kewangan

    ReplyDelete
  125. Hello, nama saya setyaningsih Novi dari bandar megalang, saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada semua dalam kumpulan ini dan blog memohon pinjaman berhati-hati kerana terdapat penipu mana-mana. beberapa bulan lepas, i adalah dari segi kewangan ke bawah dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man dalam syngapore dan saya telah ditipu oleh seorang lelaki dalam syngapore. Saya hampir berputus asa sehinggalah seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan tulen dipanggil Puan Emiliana, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya jumlah pinjaman sebanyak RM70,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang merupakan yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

    selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya amat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya mohon pernah menjadi pemindahan terus ke dalam akaun saya oleh Puan Emilaian tanpa berlengah-lengah. Kerana saya berjanji ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

    i menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada semua bahawa anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenainya Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com sekarang, semua yang saya akan lakukan ialah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT untuk menggunakan Puan Emiliana untuk menukar cerita kewangan saya dan sekarang saya adalah seorang pemilik bangga dengan perniagaan saya sendiri, semoga Allah terus memberkati Mrs Emiliana dan terus menggunakan beliau untuk membantu kita semua dalam masalah kewangan

    ReplyDelete
  126. SALAM
    SAUDARA SAYA TERTIPU DENGAN ALONG TETAPI WANG BUNGA TAK HABIS WALAU MELEBIHI 15 TAHUN.BAYARAN BALIK YANG TERPAKSA DI BAYAR RM950 SEMINGGU HINGGAKAN BERANAK PINAK .wANG PINJAMAN POKOK rM5000 TETAPI SEHINGGA KINI MELEBIHI RM23 RIBU. UGUTAN PELBAGAI KALAU TAK BAYAR. KALAU DI PASIR MAS KELANTAN, REPOT TAK JALAN KERANA RANGKAIAN BAUNSER POWER POWER. KALAU IKUT UNDANG-UNDANG BERAPA BUNGA YANG SEPATUT DIKENAKAN ATAS PINJAMAN RM 5K.PEMINJAM KINI TERTEKAN HINGGA SUAMI SERANGAN JANTUNG DAN TERPAKSA MENYOROK TAKUT UGUTAN. MANGSA MELEBIHI 10 ORANG .PEMIUTANG ASALNYA MENDAPAT PINJAMAN AMANAH IKHTIAR DAN DI SUBPINJAM KEPADA MELEBIHI 10 MANGSA DI KAWASAN SEMUBAL PASIR MAS OLEH (KAK JAH)GURU PRA SEKOLAH DAN SUAMI TUKANG KEBUN.SILA HUBUNGI 0179284600 (MANGSA aNA)

    ReplyDelete
  127. Anonymous10:34 PM

    Pejabat Daerah Kota Marudu ada orang ke? sejak minggu lalu call number ni 088-661416/417. Ada ringing tapi tak ada orang nak angkat. Mcna nak berurusan pejabat kerajaan yg mcm tak berfungsi.

    ReplyDelete
  128. Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu dalam laman web ini, saya mempunyai berita baik untuk berkongsi. sila menyertai saya untuk menjadi gembira dan berterima kasih kepada syarikat pinjaman. Saya hanya mendapat pinjaman daripada yang sah ELINA JOHNSON LOAN FIRM. Ini adalah bagaimana saya mendapat hubungan mereka. Saya melihat keterangan Puan Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia telah memberikan e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" mereka supaya saya segera melalui e-mel mereka dan mereka bertindak balas kepada e-mel saya, jujur, pada mulanya saya begitu banyak takut kerana saya telah kehilangan wang saya jadi bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang daripada 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, i digunakan untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya. Keseluruhan proses adalah mudah. dan pinjaman segera pada kadar 2% saya dapat cepat ada caj. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya telah bermimpi apabila saya mendapat amaran dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan kegembiraan. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari keinginan yang ikhlas untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau untuk membiayai projek adalah untuk e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya hendak mengucapkan terima kasih Nuliana novi untuk memberikan sentuhan mereka dalam forum ini. Dan kendatipun kamu menyeru mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
    ^, Nama saya adalah Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
     Nota: Semua yang penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah satu penipuan. Semoga Allah memberkati anda semua
    Terima kasih

    ReplyDelete
  129. Hello,
    Ia adalah tahun baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

    DATA PEMINJAM'S:
    1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
    5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
    10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
    13) Tarikh lahir: ........................

    sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

    ReplyDelete
  130. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jenis Kelamin ........................
    5) Status perkawinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nomor Telepon ...........
    8) posisi di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) Jumlah Pinjaman .........
    11) durasi pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tanggal Lahir ........................

    ReplyDelete
  131. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu !! kami memberikan pinjaman kepada perusahaan, badan swasta dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail melalui: (silverveeloanfirm@gmail.com)

    APLIKASI DATA

    1) Nama ...........................
    2) Negara .......................
    3) Alamat ......................
    4) Jenis Kelamin ........................
    5) Status perkawinan .............
    6) Pekerjaan ................
    7) Nomor Telepon ...........
    8) posisi di tempat kerja .....
    9) pendapatan bulanan ....................
    10) Jumlah Pinjaman .........
    11) durasi pinjaman .....
    12) Tujuan pinjaman ..................
    13) Tanggal Lahir ........................

    ReplyDelete
  132. Kakitangan hospital ada yang tidak menjalankan tugas dengan sempurna & membayar orang lain utk menggantikan tugasnya.

    ReplyDelete
  133. Anonymous10:21 PM

    salam 1 Malaysia.
    saya ingin membuat mengenai sebuah Restoran dan juga sebuah kedai runcit yang terletak diPekan Brickfields, Kuala Lumpur.Kedai Kedua-duanya di miliki oleh 1 lelaki India bernama IndraPriyan dan di bantu oleh 1(P) warganegara India bernama Kalai.
    Perempuan ini tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah dan diakui oleh pemilik adalah isterinya padahal perempuan ini telah berkahwin dan mempunyai seorang anak.
    1. pengaduan saya pemilik dan perempuan ini menggajikan pekerja daripada warganegara India yang tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah.
    2. pekerja-pekerja ini tidak dibayar gaji dan dipaksa oleh perempuan ini untuk bekerja lebih masa.
    3. kedai ini tidak bersih dan juga mengenakan GST kepada makanan yang dimakan.
    4. kebanyakan barang yang berada dikedai runcit telah tamat tempoh dan masih dijual kepada pengguna.
    saya berharap perkara ini diambil tindakan sewajarnya. terima kasih
    Restoran Ghandi dan Juga Groser

    ReplyDelete
  134. Anonymous8:01 PM

    salam 1 Malaysia.
    saya jenny nak Tanya yer, dimana kita nak buat aduan mengenai salahguna ic untuk membeli motor dah 10 tahun baru dapat tahu yang ic saya digunakan oleh orang lain. pls tolong saya bagi cadangan..

    ReplyDelete
  135. careful bei boutique hotel。 sunner group wifi kiosk is big lia r

    ReplyDelete
  136. Saya tidak berpuas hati dgn layanan pemandu bas terhadap penumpang kerana percakapan yg tidak sopan.. meninggikan suara,bas yg berbau tidak menyenangkan.tidak pasang penghawa dingin dan membiarkan penumpang duduk dlm kepanasan..harap ambil tindakan..kami pengguna penumpang yg bkn naik bas free..berbayar,kalau macam ni layanan terhadap kami biar bagi naik bas free Jee..

    ReplyDelete
  137. Saya tidak berpuas hati dgn layanan pemandu bas terhadap penumpang kerana percakapan yg tidak sopan.. meninggikan suara,bas yg berbau tidak menyenangkan.tidak pasang penghawa dingin dan membiarkan penumpang duduk dlm kepanasan..harap ambil tindakan..kami pengguna penumpang yg bkn naik bas free..berbayar,kalau macam ni layanan terhadap kami biar bagi naik bas free Jee..

    ReplyDelete
  138. Saya tidak berpuas hati dgn layanan pemandu bas terhadap penumpang kerana percakapan yg tidak sopan.. meninggikan suara,bas yg berbau tidak menyenangkan.tidak pasang penghawa dingin dan membiarkan penumpang duduk dlm kepanasan..harap ambil tindakan..kami pengguna penumpang yg bkn naik bas free..berbayar,kalau macam ni layanan terhadap kami biar bagi naik bas free Jee..

    ReplyDelete
  139. Hello semua,
    Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko sekali lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya mula jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menghubungi Encik Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

    BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
    Nama pertama......
    Nama tengah.....
    2) Jenis Kelamin: .........
    3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
    4) Tempoh Pinjaman: .........
    5) Negara: .........
    6) Alamat Rumah: .........
    7) Nombor Telefon: .........
    8) Alamat e-mel ..........
    9) Pendapatan Bulanan: .....................
    10) Pekerjaan: ...........................
    11) Yang tapak adakah anda di sini tentang kami .....................
    Terima kasih dan salam mesra.
    Derek Email osmanloanserves@gmail.com

    ReplyDelete
  140. Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
    bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
    jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
    komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
    atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
    anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
    donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

    Nama:
    Nama keluarga:
    negara:
    bandar:
    pekerjaan:
    alamat tetap:
    Tarikh lahir:
    Poskod:
    seks:
    Nombor telefon:
    Status perkahwinan:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    Tempoh pinjaman:
    Waris:
    Waris Nombor telefon:
    Waris kekal Alamat:

    Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

    ReplyDelete
  141. Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
    bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
    jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
    komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
    atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
    anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
    donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

    Nama:
    Nama keluarga:
    negara:
    bandar:
    pekerjaan:
    alamat tetap:
    Tarikh lahir:
    Poskod:
    seks:
    Nombor telefon:
    Status perkahwinan:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    Tempoh pinjaman:
    Waris:
    Waris Nombor telefon:
    Waris kekal Alamat:

    Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

    ReplyDelete
  142. Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
    bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
    jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
    komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
    atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
    anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
    donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

    Nama:
    Nama keluarga:
    negara:
    bandar:
    pekerjaan:
    alamat tetap:
    Tarikh lahir:
    Poskod:
    seks:
    Nombor telefon:
    Status perkahwinan:
    Tujuan pinjaman:
    Pendapatan bulanan:
    Jumlah pinjaman yang diperlukan:
    Tempoh pinjaman:
    Waris:
    Waris Nombor telefon:
    Waris kekal Alamat:

    Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

    ReplyDelete
  143. BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

    Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

    Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

    Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

    ReplyDelete
  144. BERITA BAIK BERITA BAIK BERITA BAIK !!!

    Halo semua, saya Fatma dari Indonesia. Saya menasihati anda semua di sini tidak memohon pinjaman di mana-mana syarikat atau pemberi pinjaman di laman web ini, kebanyakan syarikat di sini adalah palsu, penipu dan penipuan, dan juga beberapa kesaksian di sini adalah palsu mereka adalah orang yang sama . Oleh itu, sila berhati-hati agar tidak menjadi rakan kongsi mangsa dari Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200,000,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, kos cukai dan kos insurans, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan lagi. Ini akan menarik minat Anda untuk Tahu ada undang-undang pembiayaan undang-undang atau peraturan kos ini dalam mendapatkan pinjaman dari mana-mana undang-undang pemberi pinjaman atau syarikat. Dia bersyukur kerana saya menerima pinjaman dengan cepat sebanyak $ 100,000 dari syarikat yang telah diperkenalkan oleh kawan saya. Syarikat pinjaman sebenar dan boleh dipercayai (SYARIKAT LOE THERESA). Mereka kini merupakan syarikat terbesar di AS, Eropah dan seluruh Asia. Misi dan komitmen kepada anda Syarikat Pinjaman Theresa didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu semua kita yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia. Syarikat Pinjaman Theresa atau ejen pinjaman tahu apa yang sepatutnya berada di kasut anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapat kepercayaan anda dengan menyampaikan kepada anda maklumat yang perlu anda ketahui, apabila anda perlu tahu dan hak untuk menawarkan pinjaman (perniagaan atau pinjaman peribadi) dan perkhidmatan kewangan.

    Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman terhadap penipuan dan tidak lama lagi, e-mel saya adalah (feyzilfatma@gmail.com) atau (martinimarais1986@gmail.com)

    Hubungi saya atau (theresaloancompany@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

    Sila ambil perhatian: Tiada yuran pendaftaran, tiada yuran, tiada cukai, tiada insurans. Tuhan memberkati kita semua.

    ReplyDelete
  145. Salam sejahtera!
    Nama saya Oche Wirmayaty, saya berasal dari Indonesia, tolong dengar, beberapa pemberi pinjaman di sini tidak ingin membantu anda, yang mereka mahukan ialah merobohkan wang susah payah anda. Saya dan suami saya, mencari pinjaman daripada peminjam yang berbeza di sini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami di mana menipu dan mengoyakkan wang kami dengan mendapatkan pinjaman dari syarikat pinjaman yang berbeza dalam talian.
    Kami juga meminjam wang untuk membayar kreditur ini secara dalam talian tetapi pada akhirnya, kami tidak mendapat apa-apa.

    Suami saya dan saya berhutang, dan perniagaan keluarga kita hancur dan kita tidak boleh mendapatkan wang untuk memenuhi tuntutan harian sehinggalah kita diperkenalkan kepada syarikat pinjaman Mrs. Glory, yang telah membantu kami dengan menawarkan kepada kami. Jumlah pinjaman tidak bercagar sebanyak 600 juta tanpa cagaran, Tiada yuran pendaftaran, tiada cukai dan tiada yuran insurans.

    Mereka kini merupakan syarikat terbesar di Amerika Syarikat, Eropah dan seluruh Asia dan komitmen kepada anda. Syarikat Pinjaman Glory didedikasikan untuk memudahkan impian dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberikan anda perkhidmatan bertaraf dunia.

    Untuk maklumat lanjut mengenai cara menghubungi Puan Glory atau ikut prosedur pinjaman, hubungi saya melalui e-mel saya: (aisyahyu7@gmail.com)
    Atau anda boleh menghantar e-mel kepada Mrs. Glory untuk: (gloryloanfirm@gmail.com) Tuhan memberkati kita semua

    ReplyDelete
  146. Anonymous7:45 PM

    Tiada electric di sekitar SG bidut sibu.tolong sesco Sarawak terutamanya sesco sibu buat kerja dengan cepat.contractor anda tidak buat kerja pun dduk tepi Jalan main telefon. Bila msalah tiada elektrik nk selesai.kami pun nak buat kerja.terima kasih.

    ReplyDelete
  147. Anonymous12:47 AM

    assalam.Saya nak ckp sikit, kwn saya beberpa kali naik bas sani tapi bila time solat n minta berenti, driver kata tak nak berenti dgn alasan taku lambat sampai..tak patutlah begitu..bas lain blh berenti jer.kita ni kan org islam. wajib solat..Allah yang jaga keselamatan kita sepanjang perjalanan..wajib atas kita solat..tak gitu...harapnya pihak pengurusan sani mengambil perhatian...tksih.

    ReplyDelete
  148. Anonymous4:12 AM

    KPDNKK sila buat siasat terhadap kedai acc kereta (Dragon sound acc)di parit bakar jalan temenggong ahmad muar..yang mana harga melebihi 30% dari asal dn tidak mengeluar kan resit pembelian dan juga ada barangan dari china yang tidak mempunyai cap sirim dan di jual harga sehingga rm 280 sedang kan harga di beli baru rm30 ..kepada semua pengguna sila berhati2 sebab tiada warranty dan akan di tipu barang tak berkualiti ..tolong berhati

    ReplyDelete
  149. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Ibu Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  150. Halo,
    Nama saya Marcia Retnawati dari kota Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga peminjam pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda Wang saya, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa-apa, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon 500 juta, saya rasa ini adalah jenaka dan Penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya selamat daripada mendapat miskin.

    Jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  151. PERHATIAN:

    Adakah anda terdesak untuk pinjaman jangka pendek tetapi bank anda tidak akan meminjamkan apa-apa kerana anda mempunyai skor kredit yang rendah?

    Kemudian memohon pinjaman tunai cepat hari ini dari kami, anda boleh yakin bahawa apa-apa maklumat yang anda serahkan adalah 100% selamat dan selamat dengan kami dan diserahkan kepada salah seorang pemberi pinjaman kami melalui e-mel: tracybanksloanfirm@gmail.com.

    Selagi anda berumur 18 tahun ke atas, yang kini bekerja dengan pendapatan tetap, maka anda tidak sepatutnya menghadapi masalah dalam memohon.

    Mohon sekarang!

    ReplyDelete
  152. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh Ibu Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada ibu Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan Ibu Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  153. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  154. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Email us:(flourishloancredite@gmail.com
    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Email us(flourishloancredite@gmail.com)

    ReplyDelete
  155. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  156. Salam sejahtera!
    Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

    Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

    Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

    Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

    Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

    ReplyDelete
  157. Saya mohon badan berkaitan memantau aktiviti Yang Berhormat serta Ahli Majlis (MBJB) kerana didapati mereka ini telah menyalahgunakuasa kerana melalui beliau kawasan di Taman Setia Indah dan Taman Daya di Johor Bahru semakin banyak aktiviti Gated and Guarded walhal tidak mendapat kelulusan daripada MBJB. Saya agak curiga dengan aktiviti seperti ini kerana saya percaya rata-rata penduduk ditipu atas alasan keselamatan walhal duit bayaran bulanan itu adakah dikendalikan dengan telus kerana melibatkan ratusan ribu ringgit serta ada keuntungan dan kemana perginya saluran duit tersebut. Saya mohon pihak berwajib tolong buat pemantauan segera kerana saya tidak mahu penduduk terus ditindas dan ditipu atas salah guna kuasa.

    ReplyDelete
  158. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  159. Halo semuanya
    Nama saya lismawati djumarding, saya dari indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya merasa tegang secara finansial dan putus asa, saya ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman secara online. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya menghubungi saya kepada pemberi pinjaman yang sangat andal yang disebut kreditur cepat Lindy Smith, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sejumlah 850 juta dalam waktu kurang dari 6 jam tanpa tekanan atau tekanan, dengan tingkat bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut saat memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan. Jadi saya berjanji kepada Ibu Lindy bahwa saya akan membagikan kabar baik tersebut, agar orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, hubungi Mrs. Lindy melalui email: lindysmithloanfirm@gmail.com.
    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya: lismawatidjumarding@gmail.com
    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran angsuran bulanan saya, yang saya kirim langsung ke rekening bank perusahaan.

    ReplyDelete
  160. Anonymous1:57 AM

    makcik bawang

    ReplyDelete
  161. Halo, semua orang, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada peminjam kredit yang benar-benar mengubah hidup saya kemiskinan dengan seorang wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

     Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu sebanyak 400 juta, saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membincangkannya dan kesimpulan yang kami berikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Puan Theresa yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Theresa Loan.Company

     Saya memohon jumlah pinjaman (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi keinginan hati saya.

    Ramai terima kasih kepada Puan Theresa untuk membuat kehidupan yang adil untuk saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi terima kasih banyak kerana anda mengambil masa anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Saya bernama martini, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

    ReplyDelete
  162. saya ingin kembali semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarganya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya sangat sedih
    pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya ingin menggunakan ini medium untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com

    ReplyDelete

  163. selamat hari untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di kota bandar george, tolong, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga malaysia berhati-hati dengan peminjam pinjaman internet, Tuhan benar-benar mengasihi saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

     Selepas beberapa ketika cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak secara berterusan, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan RM5000, kepada seorang wanita di arabia saudi.

     Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudiannya mengadu saya kepada Puan Emiliana, yang merupakan pemilik organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya kebanggaan yang diringkaskan dan menghubungi Puan Emiliana.

     Saya memohon pinjaman berjumlah RM80,000 dengan kadar faedah lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Allah menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan pinjaman asal saya, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat hidup adil bagi saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi mereka
     Puan Emiliana melalui e-mel:
     emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana mengambil masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang benar tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

    ReplyDelete
  164. Hari yang baik,

    Nama saya Julia Simon dari Malaysia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, saya memohon pinjaman kira-kira $ 120,000 dari seorang wanita di Turki dan saya kehilangan kira-kira $ 5,000 tanpa mengambil pinjaman , mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir $ 5,000 masih saya tidak mendapat pinjaman, ada yang menunjukkan kepada saya tentang 2 kali dua wanita yang berbeza di Jerman, saya tetap berpegang harapan kepada Allah SWT yang akan saya jumpai orang yang tepat pada suatu hari, kerana saya telah ditolak oleh bank di sini di Malaysia.

    Tuhan menjadi kemuliaan, pada Januari 2017, Kawan saya memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, CEO JAMINAN JAMINAN JAMINAN, dan saya memohon $ 100,000 saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam sahaja 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya telah selamat dari menjadi miskin, jadi saya ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya mendaftar melalui Puan Augusta Ibramhim dan anda boleh menghubunginya melalui e-mel: (augustaibramhim11@gmail.com). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (juliasimon460@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.

    Sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran.

    ReplyDelete
  165. Salam kepada semua orang, Nama saya annisa berkarya dari Kota Bharu, pemilik restoran, Jangan tertipu atau takut pinjaman itu tidak dapat diperoleh dari internet, mungkin dan saya adalah penerima pinjaman internet. Saya membaca beberapa komen anda tentang bagaimana anda telah dijangkiti, Ya, mereka adalah penipu, yang memusnahkan reputasi peminjam sebenar dan ada pemberi pinjaman dalam talian sebenar juga. Dan ibu rossa adalah salah seorang dari mereka. Oleh kerana peminjam banyak penipuan saya pada awalnya ragu-ragu, tetapi memutuskan untuk mencuba dan melihat ibu Rossa meluluskan permintaan pinjaman saya dan saya telah mengreditkan pinjaman saya dengan tepat MYR150.000. Walaupun ada yang menolak kerana mereka tidak dapat menemui syarat pinjaman. Tetapi saya diberikan kerana saya serius dan saya memenuhi syarat dan syarat dan hari ini saya melakukan yang hebat dalam perniagaan restoran saya. Sebelum saya lupa minat itu sangat rendah pada 2%. Perniagaan saya berbuat baik dan saya telah mula membayar balik ansuran bulanan saya dan saya sangat gembira. Hubungi ibu Rossa Stanley menerusi saluran perkhidmatan pelanggan syarikat, saya yakin anda akan gembira yang anda lakukan.

    E-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    twitter: Rosastanlyloan
    instagram: rossmikefavor
    viber: +15186756750

    ReplyDelete
  166. ADALAH ANDA PERNIAGAAN MAN / WANITA, PEKERJA DALAM ORGANISASI, SELURUH DIPERLUKAN? Memerlukan pinjaman peribadi untuk perniagaan tanpa tekanan, Jika ya, hubungi kami hari ini, kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, anda boleh memulakan dan mengakhiri tahun dengan senyuman di muka, kepuasan, kebahagiaan pelanggan kami adalah kekuatan kita. Jika anda berminat, isi borang permohonan pinjaman di bawah:
    Maklumat Peminjam:

    Nama penuh: _______________
    Negara: __________________
    Seks: ______________________
    Umur: ______________________
    Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: _______
    Tempoh pinjaman: ____________
    Tujuan pinjaman: _____________
    Nombor telefon bimbit: ________

    Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami sekarang melalui e-mel; lydiaclintonloanfirm@gmail.com, ini adalah peluang untuk anda, jangan terlepasnya.

    ReplyDelete
  167. Halo,
    Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada setiap orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda dari uang anda, Saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan sekali lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman,

    Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu seorang sahabat yang baru saja memohon pinjaman itu, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan apa pun, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon 400 juta, saya rasa itu adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada menjadi miskin.

    jadi saya nasihat semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

    sekali lagi terima kasih semua kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita hidup dan kemakmuran

    ReplyDelete
  168. Halo,
    Allah yang Maha Kuasa telah begitu setia kepada saya dan keluarga saya oleh Ibu Margaret untuk mengubah keadaan kewangan saya yang hidup menjadi lebih baik dan stabil yang saya memiliki perniagaan saya sendiri di bandar
    My name is Wani Binti Yasin from the city of kuala in Malaysia, i want to thank Mother Margaret for helping me with a good loan after i have suffered allot in the hands of fake loan talian peminjam who cheated me for my money without offering me a loan, i have been in need of loan for the past 2 years to start my own business in the city of Kuala where i reside and i fall into the hands of a fake company in India who took cheated me and did not offer me a loan and i was so Frustrasted because i lost all my money to the fake company in India, because i was in debts to bank and my friends and i have no one to run to, until one faithful day that a friend of mine called Nur Syarah after reading her testimony on her she got a loan from mother Margaret loan company, so i have to contact Nur syarah and she told me and convinced me to contact mother Margaret that she is a good mother and i have to summoned courage and i contacted mother Margaret dan terkejut saya pinjaman saya diproses dan appr oved dan dalam masa 2 jam ibu-ibu saya Margaret dan Ibu Margaret
    so i would advice everyone in need of loan to contact mother Margaret loan company via email: margaretpedroloancompany@gmail.com and i assure you that you will testify like i have done and you can as well contact me for more information about mother Margaret via my email: wanibintiyasin@gmail.com and you can still contact my friend Nur Syarah who introduce me to Mother Margaret via email: nursyarah36@gmail.com
    semoga Allah terus memberkati dan Fave Ibu Margaret kerana mengubah kehidupan kewangan saya.

    ReplyDelete
  169. Halo,
    Allah yang Maha Kuasa telah begitu setia kepada saya dan keluarga saya oleh Ibu Margaret untuk mengubah keadaan kewangan saya yang hidup menjadi lebih baik dan stabil yang saya memiliki perniagaan saya sendiri di bandar
    My name is Wani Binti Yasin from the city of kuala in Malaysia, i want to thank Mother Margaret for helping me with a good loan after i have suffered allot in the hands of fake loan talian peminjam who cheated me for my money without offering me a loan, i have been in need of loan for the past 2 years to start my own business in the city of Kuala where i reside and i fall into the hands of a fake company in India who took cheated me and did not offer me a loan and i was so Frustrasted because i lost all my money to the fake company in India, because i was in debts to bank and my friends and i have no one to run to, until one faithful day that a friend of mine called Nur Syarah after reading her testimony on her she got a loan from mother Margaret loan company, so i have to contact Nur syarah and she told me and convinced me to contact mother Margaret that she is a good mother and i have to summoned courage and i contacted mother Margaret dan terkejut saya pinjaman saya diproses dan appr oved dan dalam masa 2 jam ibu-ibu saya Margaret dan Ibu Margaret
    so i would advice everyone in need of loan to contact mother Margaret loan company via email: margaretpedroloancompany@gmail.com and i assure you that you will testify like i have done and you can as well contact me for more information about mother Margaret via my email: wanibintiyasin@gmail.com and you can still contact my friend Nur Syarah who introduce me to Mother Margaret via email: nursyarah36@gmail.com
    semoga Allah terus memberkati dan Fave Ibu Margaret kerana mengubah kehidupan kewangan saya.

    ReplyDelete
  170. Kecewa betul dengan kpdnkk. Report bengkel yang kenakan caj hampir 2x ganda untuk brg spare part. Tapi kpdnkk xboleh buat ape sbb pomen da bg sebutharga sebelum tukar brg. Dan saya tahu harga dikenakan xmasuk akal selepas kawan2 bgtau. Apepun sebagai pengguna, tetap tertipu. Kalau mcmni, mmg berleluasa lah bengkel2 penyembelihan ni.. hmm

    ReplyDelete
  171. Hai, saya adalah Dr. Mike Leader, pemberi pinjaman swasta dan pengarah urusan LeaderOne Financial Corporation. Kami pakar dalam pinjaman perumahan untuk pembelian hartanah dan bayaran balik, pinjaman perniagaan, pinjaman pelajar, pinjaman modal dan banyak lagi. Sama ada anda memerlukan pinjaman untuk membina rumah, membeli kereta atau memulakan perniagaan, maka anda berada di syarikat yang tepat untuk kebebasan kewangan anda di mana kami menawarkan pinjaman tanpa jaminan dengan kadar faedah 2%. Hubungi kami hari ini melalui perkhidmatan pelanggan kami
    maklum balas yang cepat dan pantas ..memasukkan borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda, kami boleh didapati 24/7

    Hubungi kami hari ini:
    E-mel: mikeleaderfinancialcorporation@gmail.com
    Facebook: pemimpin mike
    Viber: +32466250588

    ReplyDelete
  172. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih merupakan yang benar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  173. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman jenis ini? Atau adakah anda bimbang dari segi kewangan ?. Adakah anda mempunyai hutang untuk membayar? Kami memberi pinjaman kepada mana-mana bahagian dunia, kadar faedah pinjaman kami adalah 2% setahun yang dirundingkan tempoh tanpa mengira lokasi atau status kredit. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini hubungi kami melalui alamat e-mel syarikat di: wilsonmerryloancompany@gmail.com

    NOTA: Kami memberikan maksimum Kredit (USD100,000.00 $ / €) ETC Permintaan Kredit mesti dinyatakan dalam US DOLLARS ATAU EURO, RUPIAH, RM dan sebarang WANG yang digunakan lain.

    pencari pinjaman yang berminat untuk melengkapkan borang permohonan pinjaman di bawah perjanjian ini ..

    (MAKLUMAT BORROWER)

    Nama penuh:......................
    AGE .............................
    STATUS PERKAHWINAN ..................
    Alamat: ...........................
    Negara ....................................
    Negara ...................................
    Telefon: .....................................
    E-mel: .....................................
    Pendudukan: ................................
    Pendapatan bulanan: ............................
    Agama: ..................................
    Amaun Diperlukan Sebagai Pinjaman: .....................
    Tempoh Pinjaman: .............................
    Tujuan Pinjaman: ................................
    Waranti: ................................
    Adakah anda memohon pinjaman sebelum ini?
    Adakah anda bercakap atau mendengar bahasa Inggeris? .............................

    Terima kasih kerana kami menanti anda Respons pantas, kami bersedia untuk melayani anda.
    Wiison merry Loan Company Limited

    ReplyDelete
  174. Link kettha tu tak boleh guna pun.

    ReplyDelete
  175. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

    Nama: _________
    Alamat: _________
    Negara: _________
    Kedengaran: _________
    Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
    Pupuse _________
    tempoh pinjaman __________
    Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  176. Kami adalah organisasi perundangan yang diwujudkan untuk membantu Orang yang memerlukan bantuan, seperti bantuan kewangan.

    Jadi jika anda atau anda berada dalam masalah kewangan dalam kegawatan kewangan, dan anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau telah meminjam lebih banyak Masalah dari tempatan bank, hubungi kami hari ini melalui E-mel: di catherinewilliamloancompany@gmail.com

    E-mel: catherinewilliamloancompany@gmail.com


    Permohonan pinjaman termasuk:

      Nama: _________
      Alamat: _________
      Negara: _________
      Kedengaran: _________
      Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: __________
      Tujuan Pinjaman _________
      tempoh pinjaman __________
      Pendapatan bulanan: _________
    Telefon: _________

    Sila hubungi kami melalui e-mel

    E-mel kepada kami: catherinewilliamloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  177. Mohon maaf ya.. sya tumpang bertanya. Dia mana jabatan atau organisasi yg boleh saya buat aduan penipuan yg dibuat oleh pembekal syarikat katering utk pengantin. Kami di tipu oleh syarikat ini. Menjanjikan boleh siapkan majlia perkahwinan saya.. tapi bila dah sampai majlis tu.. syarikat ini x bertanggungjawab dan lari macam tu ja.. duit pembayaran semua sudah di bawa sekali. Mohon pencerahan dr sesiapa yg tau.. mohon bantuan dr sesiapa yg tau caranya.

    ReplyDelete
  178. SAYA MEYARU PIHAK BERKUASA DAPAT AMBIL TINDAKAN SEGERA KEPADA PKERJA ASING YANG BKERJA DI HOME CARE BERDEKATAN DENGAN HOSPITAL FATIMAH. MEREKA SELALU BUAT BISING PADA WAKTU MALAM MENGGANGGU PESAKIT TIDUR DAN JIRAN . MEREKA JUGA SERING AMBIL KESEMPATAN TERHADAP PKERJA WANITA YANG BKERJA DI CENTER TERSEBUT. MEREKA JUGA TIDAK MLAKUKAN KRJA DENGAN BAIK, MMUKUL PSAKIT SSUKA HATI MEREKA.. HARAP PIHAK TUAN DAPT AMBIL TINDAKAN SGERA ..

    ReplyDelete
  179. home care depan hospital fatimah ada pkerja asing 7 orang mreka sering buat bisng malam dan ambil ksemptan terhdap pkerja wanita. mreka juga sering brlaku kasar trhadap peskit di sna tolong ambil tindakan sgera

    ReplyDelete
  180. Salam puan.. bleh sya tahu apa tindakan yg puan ambil thadap used car paun.. pkara yg sma tjadi pd kereta sya.. tme ksih puan..

    ReplyDelete
  181. Bleh bgi email puan..

    ReplyDelete
  182. Salam tuan/puan. Maaf pertanyaan dekat mana kita boleh membuat aduan pada kontraktor. Kes dia membuat pembangunan hingga menutup tali air pertanian. Walaupun suda dimaklumkan berkali2 utk buka tpi kontraktor tak endahkan?

    ReplyDelete
  183. Anonymous8:34 AM

    Seorang pakar bernama telah diusulkan di pihak kkm baru2 ini yg mengalami tekanan perasaan bekerja melibatkan burnout pekerja lain dan gila kuasa sehingga tidak membenarkan sebarang perubahan di tempat asalnya.pihak kkm sila pantau staff ini yang selalu mengeluarkan kata2 kesat ketika bekerja dan sangat2 biadab semasa bekerja di kalangan staff lain .menggunakan kuasa gilanya dlm bidangnya

    ReplyDelete
  184. Salam untuk semua warganegara malaysia, nama saya Andika Enny, SILA, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warganegara malaysia harus berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Tuhan benar-benar menyokong saya melalui ibu yang baik MARIA ALEXANDER . Setelah beberapa lama berusaha mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 40 ribu Rm dengan pemberi pinjaman yang berbeza setelah membayar beberapa yuran dan tidak mendapat hutang. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya Kabu layu yang kemudian memperkenalkan saya kepada Puan MARIA ALEXANDER, seorang pemberi pinjaman di syarikat bernama ACCESS LOAN FIRM sehingga rakan saya meminta saya untuk memohon dari ibu MARIA, jadi Saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ibu MARIA.

    Saya memohon pinjaman 600,000 Rm dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu diluluskan tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat semasa pemindahan kredit, kerana tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman pemindahan yang saya hanya diberitahu kepada dapatkan perjanjian lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari 48 jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir itu adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah 600,000 Rm. Saya sangat gembira kerana Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga mempunyai sekumpulan pakar yang akan memberitahu anda tentang jenis perniagaan yang ingin anda laburkan dan bagaimana untuk melaburkan wang anda, sehingga anda tidak akan muflis lagi dalam hidup anda. Semoga ALLAH memberkati Puan MARIA ALEXANDER untuk mempermudah hidup saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan MARIA melalui e-mel: (mariaalexander818@gmail.com) atau (Whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk pinjaman anda

    Akhir kata, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar mengenai kehidupan saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Sekali lagi nama saya ANDIKA ENNY, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui e-mel saya: (andikaenny0@gmail.com)

    ReplyDelete
  185. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete
  186. Anonymous7:34 PM

    Salam, saya pun nak buat aduan berkenaan JMB di Gugusan Semarak Kota Damansara yang telah diambil alih oleh wakil penduduk tempatan. Bayaran maintainence telah dibuat tetapi tiada resit diberi. Tiba2 dapat surat tunggakan setahun maintenance. Mohon pihak berkuasa dapat siasat perkara ini.

    ReplyDelete
  187. Salam,
    Saya syazlen penghuni pandan indah dan customer tetap di kedai jasmin ingin membuat aduan atas staff Dan owner di kedai makan Jasmin pandan indah di tepi NSK Paragon Ampang point, di mana sikap staff di sini sangat biadap menjerit tepi telinga orang hingga saya dapat impact telinga hingga saya terpaksa ke klinik berdekatan untuk check sama ada masalah jika tidak, buat masa sekarang masih dalam permantauan, dan owner sini telah menyalahgunakan jalanan luar dari jarak gerai makan sehingga menghalang kereta lalu, owner Di sini juga tidak ada fikiran bertauliah di mana mengambil pekerja Thailand agaknya masuk ke sini tidak tahu sama ada passport ic atau tidak bila cakap tidak paham bahasa. Diminta pihak berkuasa siasat dan ambil tindakan atas owner kedai yang tidak bertauliah ini terima kasih atas masa yang diluangkan untuk membaca amat berterima kasih jika dapat tindakan yang pantas dan response dari pihak2 tuan

    ReplyDelete
  188. Salam,
    Saya syazlen penghuni pandan indah dan customer tetap di kedai jasmin ingin membuat aduan atas staff Dan owner di kedai makan Jasmin pandan indah Kuala Lumpur di tepi NSK Paragon Ampang jalan pandan indah Kuala Lumpur, di mana sikap staff di sini sangat biadap menjerit tepi telinga orang hingga saya dapat impact telinga hingga saya terpaksa ke klinik berdekatan untuk check sama ada masalah jika tidak, buat masa sekarang masih dalam permantauan, dan owner sini telah menyalahgunakan jalanan luar dari jarak gerai makan sehingga menghalang kereta lalu, owner Di sini juga tidak ada fikiran bertauliah di mana mengambil pekerja Thailand agaknya masuk ke sini tidak tahu sama ada passport ic atau tidak bila cakap tidak paham bahasa. Diminta pihak berkuasa siasat dan ambil tindakan atas owner kedai yang tidak bertauliah ini terima kasih atas masa yang diluangkan untuk membaca amat berterima kasih jika dapat tindakan yang pantas dan response dari pihak2 tuan

    ReplyDelete
  189. Anonymous9:05 AM

    Pekerja asing sombong dan Kurang ajar yang bekerja di kedai bateri di Semenyih berhampiran dengan stesen minyak BHP Semenyih... Minta jasa Baik pihak berkuasa untuk menyiasat dan mengambil tindakan ke atas pekerja asing tersebut...

    ReplyDelete